Vraag

Eén Mollie-account voor meerdere webshops mogelijk?

• 1 April 2022
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Hebben jullie ervaring met het hebben van één Mollie-account voor meerdere webshops, en is dat uberhaupt mogelijk? 

Iemand voor wie ik de webshop onderhoud en ontwerp heeft een webshop en biedt ook wholesale-verkoop aan. Voorheen was dit binnen één webshop, maar nu komt er een extra webshop voor de wholesale bij. Het gaat om hetzelfde bedrijf (de webwinkels zitten ook onder één MWW-account) met dezelfde boekhouding etc. 

Voor de bestaande webshop is er een Mollie-account gekoppeld voor het betalingsverkeer. Nu willen we datzelfde Mollie-account ook koppelen aan de wholesale-webshop, zodat dat eenvoudiger is voor de boekhouding. Bij MyParcel is het bijvoorbeeld mogelijk om twee webshops aan één account te koppelen (ook met dezelfde gegevens binnen MWW). 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Als ik inlog bij Mollie staat er de optie "voeg organisatie toe". Ik denk dat het daarmee moet kunnen.

Reputatie 4
Badge +5

Hi Rianne, 

Dat kan gewoon. Alleen als je het doet via ‘voeg organisatie’ toe dan doe je het volgens mij als je echt een ander bedrijf hebt.

Als het hetzelfde bedrijf is met dezelfde kvk e.d. dan kun je een website profiel aanmaken.

Ik weet alleen niet of je dan zelf een nieuwe api key moet aanmaken of die moet aanvragen want de layout van mollie is wat veranderd en ik gebruik ze nu alleen als klarna niet (goed) werkt.

Maar je moet hier beginnen: https://help.mollie.com/hc/nl/articles/212613429-Can-I-link-multiple-websites-to-just-one-account-

En dan heb je of bij het menu developers /api keys meteen de keys of je moet daar nog een stapje extra voor doen maar als dat niet lukt dan kan mollie daar mee helpen.

Het kan in ieder geval zeker want ik heb voor lamargames en tweedehandsfilms.nl één en hetzelfde mollie account (alleen dus als backup in dit geval :-) 

Reageer