Vraag

Dymo labelprinter 4XL geeft foutmelding papier is op

Reputatie 2
Badge +2

Hallo,

Wie werkt er hier ook met een Dymo labelprinter 4xl? Heel lang erg tevreden geweest, maar de laatste tijd krijg ik steeds vaker dezelfde melding dat het papier op is. Er zitten nog genoeg labels op de rol..

Wie is hier bekend mee en weet de oplossing voordat de printer hier uit het raam vliegt...

12 reacties

Badge

Het beste kun je even een label maken met een volledig zwart vlak. Als een deel van het thermische stripje kapot  is dan kan hij op die plek niet meer printen omdat het daar niet meer heet wordt. Dit kan komen doordat er iets op zit zoals een stukje papier of sticker maar ook kan het thermische stripje kapot zijn.

Ok dankjewel! maar hoe print ik een heel zwart vlak uit?

Hier een PDF: https://boxstuff.nl/zwart-test-label-dymo/

Reputatie 1
Badge +1

Het beste kun je even een label maken met een volledig zwart vlak. Als een deel van het thermische stripje kapot  is dan kan hij op die plek niet meer printen omdat het daar niet meer heet wordt. Dit kan komen doordat er iets op zit zoals een stukje papier of sticker maar ook kan het thermische stripje kapot zijn.

Ok dankjewel! maar hoe print ik een heel zwart vlak uit?

Reputatie 7
Badge +8

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een andere vraag over de Labelprinter 4XL. Misschien dat iemand dit weet.

Sinds een aantal dagen drukt die de bovenste regel (de naam van de klant) niet meer af.

Ik ben dus nu iedere label met de hand de naam aan het opschrijven en dat is best veel werk iedere dag.

Weet iemand misschien wat dat is. Heb al gekeken of er papier tussen zat maar ik kan niks vinden.

Reputatie 1
Badge

Met welke afmeting labels werken jullie en waar bestel je die? ik kan geen labels vinden van 10cm x7 cm zoals je ze bij een PostNL verzend punt uit laat printen

Extra grote verzendetiketten S0904980 van 123inkt.nl

Met welke afmeting labels werken jullie en waar bestel je die? ik kan geen labels vinden van 10cm x7 cm zoals je ze bij een PostNL verzend punt uit laat printen

Reputatie 7
Badge +16

Top, laten we hopen dat het probleem niet meer terugkomt:fingers_crossed:

Jij ook een fijne dag! 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Ebbe,

Ik heb er een nieuwe rol in gedaan en toen printe hij wel. Verder heb ik de printer schoongemaakt zoals in het filmpje te zien was. Voor nu probleem opgelost, bedankt voor het navragen.

Fijne dag verder..

Reputatie 7
Badge +16

@Natuurlijk voor de hond, speelt het probleem nog?

Reputatie 7
Badge +8

Ik gebruik voor onze dymo (geen xl) al jaren goedkopere labels en nooit last. De printer “ziet”de labels door die zwarte blokjes op de achterzijde van de rol. Het kan helpen als je de printer een keer grondig schoon maakt.  dymo 4xl cleaning in dit filmpje kun je zien wat er los kan. Ik denk dat er ergens een sensortje zit die dan vuil is. 

Reputatie 2
Badge +2

Dymo zegt dat het door de niet originele gebruikte labels komt...

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG Ben jij hier toevallig bekend mee? 

Reageer