Vraag

dymo labelprinter 4 xl

• 20 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

hoi, 

elke keer als ik een label wil printen lukt het niet. Als ik dan op het knopje druk (met de blauwe licht) komen er super veel labels uit en wordt de label dan op 1 van die vele labels uitgeprint. Ik vind dit superzonde. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of hoe gebruiken jullie de labelprinter? (een stappenplan?)

groeten,

5 reacties

Hoi,

Als je een nieuwe rol in de printer doet en je steekt het papier in de opening, moet de printer het papier vanzelf accepteren. Je zou dus niet op het blauwe knopje hoeven te drukken. Je moet er goed op letten dat de zwarte blokjes goed naar links voor de sensor ingevoerd worden. Bovendien hoef ik niet op het blauwe knopje te drukken alvorens in een label wil printen, ik denk dat de rol dan niet goed ingevoerd is. Kun je hier iets mee?

Hoi,

Misschien een wat late reactie maar ik zie je bericht nu pas. Ik gebruik ook de Dymo 4XL.

Het knopje met het blauwe lichtje is alleen bedoeld om 1 sticker te kunnen pakken. Verder zou hij het vanzelf goed moeten doen als je een label wilt uitprinten. Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook weleens meegemaakt. Inderdaad zonde van al die ongebruikte labels.

Als de printer het niet goed doet moet je even alle aansluitingen losmaken, de computer opnieuw opstarten en hem dan weer aansluiten. Dan reset hij als het goed is en werkt alles weer naar behoren.

Verder is het belangrijk zorgvuldig te werk te gaan bij het inzetten van een nieuwe rol. Het eerste label wat je moet invoeren in het apparaat moet mooi recht zijn. Ik knip dit altijd met een schaar. Als het papier er scheef ingaat gaat het gegarandeerd fout.

Succes!

Reputatie 1
Badge +2

Misschien een stomme opmerking, zit de rol wel op de kop erin? Dat was mijn probleem een keer. Op de achterkant staat als het ware een streepjescode die het apparaat leest.

Reputatie 7
Badge +4

@Natuurlijk voor de hond of @Michel vG Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Reputatie 4
Badge +2

Wij hebben hier een normale dymo staan. Als ik op het knopje met het blauwe licht druk komt er 1 sticker uit. Ik denk dan inderdaad dat hij de zwarte blokjes niet goed leest en door blijft lopen.

Reageer