Vraag

Busnummer niet kunnen toevoegen

• 4 December 2020
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Badge +1

Hoi,

Ik heb al een aantal keer de opmerking van klanten gekregen dat ze hun busnummer niet kunnen invoeren (ik ben BE). Wel hun huisnummer. Maar voor appartementen zijn busnummers wel belangrijk.

Kan dit worden toegevoegd? Nu schrijven ze dit altijd bij de opmerkingen, maar dat oogt uiteraard niet zo professioneel...

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hm dat is een goede. Hoe zou voor Belgische klanten de adres regels getoond moeten worden? Kun je dat eens aangeven? Dan ga ik intern navragen voor je.

Groet,
Ebbe

Badge +1

Straatnaam + huisnummer (+ busnummer, niet als verplicht zetten)
Postcode + Gemeente (woonplaats)

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het gedeeld. Ik kan je op dit moment geen passende oplossing bieden. Er kunnen geen velden toegevoegd of aangepast worden in de checkout. Hopelijk dat ik op termijn wel met een oplossing kan komen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het gedeeld. Ik kan je op dit moment geen passende oplossing bieden. Er kunnen geen velden toegevoegd of aangepast worden in de checkout. Hopelijk dat ik op termijn wel met een oplossing kan komen. 

Groet,
Ebbe

Even iets aan toevoegen @Ebbe,

momenteel heb ik mezelf als klant zitten om wat testjes te doen voor ik live ga. Ik heb zelf een huisnummer 9A. Ik kon dus de A wel toevoegen. 
Maar wanneer ik mijn orders wil exporteren ( als verkoopsdagboek voor de boekhouder) 
Dan maakt Excel van 9A namelijk 9:00AM. 
Dus ‘als’ jullie veranderingen overwegen, neem dat dan even mee, want de extractie in Excel kunnen we niet wijzigen. En als je de celeigenschappen veranderd dan maakt hij er 0.8933 van :s 

Dus als er op termijn een extra box zou komen, (niet verplicht in te vullen), dan zou het excel probleem ook opgelost zijn.

Mvg, 

Wij lopen er ook regelmatig tegen aan, omdat we nogal wat Belgische klanten hebben. Klanten met busnummers kunnen het meestal niet toevoegen omdat het veld via de checkout te klein is (7 posities maximaal). Terwijl het databaseveld een heel stuk groter is, maar daar kan de klant niet bij.

Dat is lastig, ook omdat de klant vaak gaat ‘trucen’ via omschrijvingveld of aangepast huisnummer, wat soms ook verkeerd uit kan pakken bij genereren van adreslabel via MyParcel, want die snapt het dan niet, of ziet het niet als een geldig adres.

Zou fijn zijn als dat aangepast kan worden.

Groetjes,

Michel, Kefirshop

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de aanvulling Michel! Er is een '’disc'’ project aangemaakt door het productteam. Disc staat voor '’discovery'’. In dat project wordt er onderzoek gedaan naar de oorzaken en oplossingen. Het geval van adressering ligt wat complexer. Veel verschillende landen hebben andere regels voor adressering. Dit wordt dus allemaal uitgezocht en een oplossing voor bedacht. Ik geef jullie een hier een update zodra er meer bekend is. 

Reputatie 2
Badge

Als webshop uit België lopen wij hier ook enorm vaak tegenaan. Krijgen dan jammer genoeg ook maandelijks wel enkele zendingen retour wegens onvolledig/onjuist adres.. 

Als het onduidelijk is voor ons.. nemen we al contact op met de klant, om te horen wat correct is.. zou ons zeker heel wat tijd en geld (extra verzendkost) besparen mocht hier gauw een oplossing voor komen. Andere webshops (komende vanuit NL) hebben de mogelijkheid om een busnummer bij te voegen in de meeste gevallen wel..

Reageer