Vraag

Brievenbuspakketje

• 6 October 2020
  • 7 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Weet iemand hoe ik het zo in kan stellen dat een product alleen met brievenbuspakket verzonden kan worden? Het lastige is dat het bij 1 artikel al zo verzonden moet worden, maar er passen tot max. 6 in een brievenbusdoosje. Dus door het gewicht zo in te stellen dat het als brievenbuspakketje aangemerkt wordt, kan niet echt want als je er dan 6 besteld dan wordt het automatisch een pakket omdat je over het gewicht heen zit van een brievenbuspakketje… 

Hopelijk begrijpen jullie het en hebben jullie een oplossing :)

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je moet dan met fictieve gewichten gaan werken. In je verzendtabel zet je dan niet de gewichten zoals deze bij je verzendpartner vermeld staan, maar daar maak je zelf wat van. Stel je maakt een brievenbuspakketje in je tabel tot 1 kg. Dan geef je het desbetreffende product 150 gram gewicht mee. Maal 6 is dat namelijk 900 gram, en past dus nog in je pakketje. Wanneer je er 7 besteld wordt dit 1050 gram, en dan gaat het automatisch naar je volgende verzendtarief.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? :wink:

Reputatie 1
Badge +1

Je moet dan met fictieve gewichten gaan werken. In je verzendtabel zet je dan niet de gewichten zoals deze bij je verzendpartner vermeld staan, maar daar maak je zelf wat van. Stel je maakt een brievenbuspakketje in je tabel tot 1 kg. Dan geef je het desbetreffende product 150 gram gewicht mee. Maal 6 is dat namelijk 900 gram, en past dus nog in je pakketje. Wanneer je er 7 besteld wordt dit 1050 gram, en dan gaat het automatisch naar je volgende verzendtarief.

ja dat heb ik al inderdaad in de verzendopties staan. tot een bepaalde gewicht is het gewone post en klanten kunnen zelf altijd kiezen voor brievenbuspost met een track and trace code. Maar dan werkt dit dus niet omdat die fictieve gewichten al toegepast worden :)

Reputatie 7
Badge +9

ja dat heb ik al inderdaad in de verzendopties staan. tot een bepaalde gewicht is het gewone post en klanten kunnen zelf altijd kiezen voor brievenbuspost met een track and trace code. Maar dan werkt dit dus niet omdat die fictieve gewichten al toegepast worden :)

Ik denk ook niet dat je je klant moet laten kiezen hoe het verzonden wordt? Ik zou dat aan je product koppelen. Past het allemaal in een brievenbuspakje, dan betalen ze X bedrag. Past het niet en wordt het pakketpost betalen ze Y. 

Of bedoel je dat niet?

Reputatie 1
Badge +1

Ik denk ook niet dat je je klant moet laten kiezen hoe het verzonden wordt? Ik zou dat aan je product koppelen. Past het allemaal in een brievenbuspakje, dan betalen ze X bedrag. Past het niet en wordt het pakketpost betalen ze Y. 

Of bedoel je dat niet?

Nee niet helemaal. Als iets door de brievenbus past dan kunnen ze kiezen voor een gewone postzegel of een brievenbuspakket met track and trace.  

Reputatie 5
Badge +8

Hoi Susanne, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar bij ons is het zo dat wij een gratis verzendoptie aanbieden voor orders onder een bedrag van  € 20,- (standaard brievenbuszending). Als klanten een order onder een bedrag van € 20,- als brievenbuspakje willen laten versturen, betalen ze hiervoor € 2,25. Voor orders boven een bedrag van € 20,- is een brievenbuspakje kosteloos. Wellicht een idee om het zo in te stellen, dus afhankelijk van het orderbedrag, in plaats van het gewicht? Een brievenbuspakje is namelijk niets meer dan een normale brievenbuszending + een (beperkte) vorm van track & trace. Voor ons is het logischer om te werken met minimale orderbedragen hiervoor, om een klein stukje risico in te dekken voor orders met een hogere waarde. Vanaf € 40,- wordt alles standaard als pakketzending verzonden vanwege de hogere orderwaarde.

Reputatie 2
Badge +3

Loop je ook tegen de grootte van bepaalde producten aan Susanne? Dat gooit bij mij altijd een beetje roet in het eten mbt een brievenbuspakketje.

Badge

Ik blijf tegen de verzendkosten aanlopen die niet kloppen.

Vandaag een brievenbuspakketje naar belgie verstuurd. Er wordt 9,00 euro berend terwijl de werkelijke kosten 7,75 euro zijn. Als ik het gewicht van het produkt verander krijg ik problemen met pakketpost. Ik snijd mezelf dan in de vingers.

Ik kom niet uit met het gewicht ook al zijn het niet de werkelijke gewichten.

www.najeda.nl

Reageer