Vraag

brievenbuspaketjes via myparcel

• 23 March 2023
  • 11 reacties
  • 125 Bekeken

Ik verzend nu alles via my parcel. verzending is dan automatisch bij postnl. Echter ik loop er de laatste maanden steeds tegen aan dat ik portokaarten thuis ontvang met de melding dat ik nog bij moet betalen. na contact met my parcel werd er aangegeven dat ik daartegen in bezwaar kan gaan bij postnl. Dat doe ik nu steeds, maar ik blijf ook deze portokaarten maar ontvangen. Ondertussen krijg ik wel gelijk op al mijn bezwaren en worden de portokosten kwijtgescholden. Maar het levert mij een hoop gedoe op.

Mijn vraag is of dit herkend wordt en het op een andere manier opgelost kan worden…..

Ik zit er hierdoor ook aan te denken om mijn pakketjes via een andere aanbieder te verzenden. Ik vind het systeem via myparcel echter wel heel handig (met 1 druk op de knop een label). Ik las dat verzending via DHL iets omslachtiger is. Zijn er meer ervaingen met switchen van postnl naar DHL?

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hai @MOLA,

Zeker herkenbaar. Een paar jaar geleden hebben ze iets veranderd bij de postsortering (hoe ze de post opmeten) en sindsdien zijn er steeds meer van die portokaarten. 
Het is een tijdje rustiger geweest, maar nu krijg ik er ook steeds weer meer. 
Zeer irritant aangezien ik alles prima netjes verstuur. Ik doe er dus niks mee. Ik ga zeker niet betalen. Hun meetapparatuur klopt gewoon totaal niet. Als webshop ben ik niet gebaad bij al die boetes, dus verstuur ik alles binnen de PostNL normen qua afmeting en gewicht. Zij doen iets fout. Niet ik. 

Ik wil echter wel bij PostNL blijven. Ik bestel zelf ook bij webwinkels en ik vind PostNL echt het fijnste als klant om (pakket)post mee te ontvangen. Dat wil ik ook voor mijn klanten.
En als webwinkelier vind ik werken via myparcel fijn en heb ik een fijn PostNL pakketpunt. Ook de afhaalservice van pakketten werkt prima. 

Reputatie 2
Badge +2

vaak is het een briefje of je zo vriendelijk wilt zijn of je het wilt betalen, en niet dat je het moet betalen. ik gooi ze al 8 jaar weg.. ik krijg ze heel af en toe.  Zou er niet te veel tijd aan besteden, doen zij ook niet. Daarnaast als je gewoon weet dat het een brievenbuspakketje met het juiste formaat is, waarom zou je dan

Reputatie 6
Badge +9

Wij krijgen ze de laatste tijd ook weer.. ze zijn jaren weggeweest.

Misschien ook af en toe je faktuur checken van MyParcel. Staan vaak toeslagen op vermeld van ‘verkeerd’ verstuurde pakketten. Zoals ronde verzendkokers, breekbaar-tape, formaat doos.. deze worden allemaal extra belast.

Pas sprak ik een leverancier die ook via MyP verzend en er dus geen weet van had en al 1,5 jaar verhogingen kreeg gefactureerd. 

Reputatie 5
Badge +5

Hier ook. Ik zit soms tegen de grens van de grootte aan en dan weet ik al dat ik een briefje ga krijgen.
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan om het kleiner dan mag te versturen en anders maak ik er een pakketje van.

Betekent (voor de klant) sneller pakketkosten maar het is het gedoe voor mij niet waard. 

Reputatie 5
Badge +6

Misschien ook af en toe je faktuur checken van MyParcel. Staan vaak toeslagen op vermeld van ‘verkeerd’ verstuurde pakketten. Zoals ronde verzendkokers, breekbaar-tape, formaat doos.. deze worden allemaal extra belast.

Pas sprak ik een leverancier die ook via MyP verzend en er dus geen weet van had en al 1,5 jaar verhogingen kreeg gefactureerd. 

Goed idee om de factuur eens beter te bestuderen. Heel soms stuur ik een koker-vormig pakket (opgerold dik wolvilt). Maar ik zie nergens extra toeslagen, dus alles lijkt wat dat betreft goed te gaan! 😁

Reputatie 6
Badge +9

Hier ook. Ik zit soms tegen de grens van de grootte aan en dan weet ik al dat ik een briefje ga krijgen.
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan om het kleiner dan mag te versturen en anders maak ik er een pakketje van.

Betekent (voor de klant) sneller pakketkosten maar het is het gedoe voor mij niet waard. 

Verstuur altijd met brievenbus-doosjes die precies aan dé maat voldoen.. geen idee waarom we nu af en toe een naheffing krijgen. Doe er verder niets mee..

Reputatie 6
Badge +9

Goed idee om de factuur eens beter te bestuderen. Heel soms stuur ik een koker-vormig pakket (opgerold dik wolvilt). Maar ik zie nergens extra toeslagen, dus alles lijkt wat dat betreft goed te gaan! 😁

Dan heb je geluk.. we versturen al 1,5 jaar niet meer met ‘breekbaar’ tape, ook die is goed voor een naheffing van meer dan €3

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb postnl zelfs hier langs gekregen een paar jaar geleden. 
En een mall gekregen. Als mijn brievenbuspakketje daar doorheen gaat dan is het goed…

Niet dus. Later hebben ze de tekst aangepast met ‘als het brievenbuspakketje SOEPEL door de mall gaat dan is het goed’

Probleem is de afstelling van de laser waar ze gescand worden. Die checkt op lengte, breedte, hoogte en als die 1 mm verkeerd staat en je zit precies op de grens dan gaat het dus mis.

Het weer heeft er zelfs effect op. Als het warmer/kouder/natter is dan kan je papier/inpakmateriaal/luchtkussenenvelop uitzetten. Of de laser wordt bijgesteld.

Als je precies op de limiet zit dan zijn er periode (bij mij vaak in de winter) dat het zo'n drama wordt dat ik er soms wel 10 of meer per week kreeg. En hoewel het een principe kwestie voor me was, heb ik op een gegeven moment de handdoek in de ring gegooid. Het kostte teveel teveel tijd/geld dat het niet meer de moeite was om steeds maar weer er tegen in te gaan.

Reputatie 5
Badge +5

Dan heb je geluk.. we versturen al 1,5 jaar niet meer met ‘breekbaar’ tape, ook die is goed voor een naheffing van meer dan €3

Die stickers ben ik mee gestopt zodra ik de nieuwsbrief kreeg ;-)

Reputatie 6
Badge +9

Die stickers ben ik mee gestopt zodra ik de nieuwsbrief kreeg ;-)

Jaa ik ook, maar spreek regelmatig ondernemers die deze nieuwsbrief gemist hebben en gewoon trouw nog steeds die tape gebruiken.. tot ik ze wees op de faktuur 😜

Reputatie 2
Badge

Ik krijg ze regelmatig, altijd onterecht. “vroeger” ging ik altijd in bezwaar, kreeg altijd gelijk, maar het kost gewoon teveel tijd. Nu negeer ik ze gewoon. Je krijgt na de eerste kaart nog 1x een herinnering en daarna niet meer. De klant merkt er niks van, dus ik vind het welletjes zo. 

Reageer