Vraag

Bijdrage klant voor achteraf betalen?

• 21 December 2022
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

De kosten voor achteraf betalen zijn best hoog.  Rekenen jullie daar iets voor als de klant er voor kiest om achteraf te betalen? En zo ja, hoeveel? 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

5 reacties

ik vraag hier 1,50 voor. Voor klarna/banccontact.

Reputatie 6
Badge +9

Wij rekenen €1,95 - de werkelijke kosten, het % nemen we voor lief. Je mag overigens wettelijk niet meer rekenen:

Bedrijven mogen toeslagen rekenen voor betalingen via PayPal, iDeal en achteraf betaalmethodes zoals Klarna en Afterpay. Deze toeslag mag het niet meer zijn dan de werkelijke kosten. Betaalt een bedrijf bijvoorbeeld zelf €0,50 voor een betaling, dan mag er geen hoger bedrag worden doorberekend aan de klanten. 

Reputatie 3
Badge +1

Voorheen had ik Klarna niet via Mollie gekoppeld maar omdat klarna niet meer rechtstreeks mogelijk gaat worden heb ik het nu via Mollie lopen.

Klarna bied ik pas klein jaar aan.

Verschil:

voorheen berekende ik niks, kosten waren vaak minimaal ten opzichte van ideal kosten en die enkele keer nou ja prima. Wat gebeurde er: veel klanten kozen voor achteraf betalen ook vaste klanten die jaren via Ideal betaalden.

Nu:

Ik bereken de kosten percentages gewoon door omdat het flink aantikt zeker bij kleinere orders en de vaste kosten dan gewoon hoog zijn.  Wat gebeurt er nu, vrijwel geen klarna afhandelinmg meer, de vaste klanten betalen gewoon net als nieuwe klanten veel met ideal nu.

Kortom de kosten die je berekent hebben zeker invloed op hun keuze maar binnen mijn klantenkring is het geen probleem om ideal dan te gaan gebruiken ipv klarna.

Als er dan wel iets misgaat met een bestelling die niet geleverd wordt ( wat zeldzaamheid is binnen NL) dan lever ik een oplossing op maat, kost minder dan alle kosten die Mollie voor Klarna in rekening brengt.

Reputatie 7
Badge +9

Ik reken op dit moment een toeslag van € 1,50 wanneer een klant via Klarna (Achteraf betalen) wil betalen. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik reken bij klarna (via mollie) gewoon de kosten door dus het vaste bedrag en het percentage. De meeste mensen betalen met ideal en een aantal, ook vaste klantrn, gebruikt klarna. Laatst zelfs 1 die afhalen kiest alles bij elkaar 4,50 voor klarna kwijt is en dan binnen een uur in de winkel staat. Die kan dan beter even bellen of we het weg willen zetten denk ik dan 😁