Vraag

betaling vanuit belgie

Badge +1

Ik bied een online cursus aan die mensen vanuit België ook kunnen bestellen. Echter lukt dit steeds niet.…

Ik verzend niet naar België, maar de online cursus hoeft niet verzonden te worden. 
Hoe kan ik toch Belgische klanten deze cursus laten kopen?

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Bied je alleen online cursussen aan of ook andere dingen? Anders zou ik gewoon België als land toevoegen zodat ze gewoon kunnen betalen.

Badge +1

Ik bied ook producten aan en ik heb België al toegevoegd. 

Reputatie 6
Badge +7

Dan moeten ze ook gewoon kunnen betalen. Welke checkout heb je?

Badge +1

Wat bedoel je met checkout?

Reputatie 6
Badge +7

Wat heb je in beheer bij betaalmethode aangeklikt?

Badge +1

IDeal en Bancontact 

Reputatie 6
Badge +7

Dan heb je via Mollie denk ik?

En bij verzendopties heb je bij Landenbeheer ook Belgie staan?

Badge +1

Ja heb inderdaad mollie. En had bij landenbeheer niet Belgie erbij gezet. 

maar ik wil eigenlijk niet naar België verzenden, omdat die kosten zo hoog zijn. Kan ik ook ergens aanvinken dat ik alleen de online cursus voor België heb?

Reputatie 6
Badge +7

Ja heb inderdaad mollie. En had bij landenbeheer niet Belgie erbij gezet. 

maar ik wil eigenlijk niet naar België verzenden, omdat die kosten zo hoog zijn. Kan ik ook ergens aanvinken dat ik alleen de online cursus voor België heb?

Dat kan volgens mij niet. Maar als de klant de kosten wil betalen is het niet zo'n probleem toch? Ik heb ook veel klanten uit Belgie.

Badge +1

Dan ga ik me daar inderdaad eens in verdiepen. Hoe heb jij de verzendkosten naar België berekend?

Reputatie 6
Badge +7

Dan ga ik me daar inderdaad eens in verdiepen. Hoe heb jij de verzendkosten naar België berekend?

Kijken wat je kwijt bent aan verzendkosten (ik weet niet of je via MyParcel verzend maar dan kun je de tarieven zien) en dan btw erbij berekenen. Eigenlijk hetzelfde wat je in Nederland doet dus. Hoe meer je verzend naar Belgie hoe goedkoper het wordt.

Badge +1

Thanx voor je hulp!!!!

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou inderdaad gewoon je webshop ook instellen op verzenden naar België. Dit is weliswaar duurder qua verzending, maar in principe bepaalt je klant zelf of ze dit waard vinden wanneer ze bij een Nederlandse webshop bestellen. Geldt andersom uiteraard ook. :wink: Die kosten bereken je namelijk door aan je klant. Of je ze bijvoorbeeld 1 op 1 dat bedrag laat betalen, of meer of minder, dat bepaal je uiteraard zelf. 

Reageer