betaling status

• 23 December 2021
  • 8 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hallo ,

het komt regelmatig voor dat ik een order in mijn overzicht zie staan waarvan de afhandeling niet goed is gegaan. De order staat dan als niet afgehandeld in het order systeem, de betalings status is dan “ in afwachting”. 

Ik stuur dan een mail naar de besteller met de vraag of ze de order door willen zetten of dat ik de order moet laten vervallen. Meestal mag ik de order doorzetten. Ik stuur ze dan een betaalverzoek en doe dit via een mail, status van de order zet ik dan op “betalings herinnering”.

Indien ik de betaling heb ontvangen verander ik de orderstatus naar “betaald” de betaalstatus blijft echter staan op “in afwachting”. 

Ik had verwacht dat de betaalstatus ook zou veranderen naar status “betaald”.  Waarom wordt de betaalstatus niet omgezet?

Wat vinden andere MWW gebruikers hier van?

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Helaas lopen wij hier ook af en toe tegen aan. Het zou makkelijker zijn als je vanuit de order een nieuw betaalverzoek kon versturen waardoor dan de staus ook veranderd naar afgehandeld.
Nu kun je ook niks wijzigen in de bestelling omdat deze in afwachting blijft staan.

Reputatie 4
Badge +6

Goedemiddag!

De betaalstatus is gebaseerd op betaalstatussen die lopen via de betaalproviders (Klarna, Mollie, Sisow of MultiSafepay), wij krijgen altijd de betaalstatussen door van deze providers. Dus ook al zet je de order op betaald, dan blijft de status van die betaling dus nog steeds op ‘onbekend’ staan, aangezien deze transactie niet bekend is bij de betaalprovider. 
@Humiez, je kan een e-mail versturen vanuit de order zelf als je de orderstatus naar ‘Betalingsherinnering’ wijzigt. Je kan hier eventueel een betaallink aan toevoegen, zodat de klant snel en gemakkelijk vanuit de e-mail kan betalen.

Reputatie 5
Badge +6

@Humiez, je kan een e-mail versturen vanuit de order zelf als je de orderstatus naar ‘Betalingsherinnering’ wijzigt. Je kan hier eventueel een betaallink aan toevoegen, zodat de klant snel en gemakkelijk vanuit de e-mail kan betalen.

Dit doen we nu ook maar wanneer de klant iets extra wil bestellen dan kan dit niet toegevoegd worden en dat is erg jammer.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi Arjan,

bedankt voor je antwoord. Het antwoord is duidelijk, maar niet wat ik ervan had verwacht. Het antwoord geeft niet aan waarom een betaling gedaan buiten een betaal provider om niet door mij op betaald kan worden gezet, tenslotte is de order betaald. De status is nu “ in afwachting”.

In afwachting van wat, deze status zal nooit meer veranderen. Ook wij versturen de klant een betalings herinnering mail en voegen daar een betaallink aan toe. Indien de klant dan alsnog betaald is de order betaald en niet meer “ in afwachting”. 

Dank Miranda @Humiez voor je bijdrage.

Reputatie 3
Badge +3

Het niet kunnen veranderen van de betaal status zorgt voor:

• geen toevoegingen kunnen doen aan de order
  • order wordt niet toegevoegd aan de order historie.
  • order komt niet door het verwerkingsproces waarbij de order wordt doorgezet naar de administratie.

Ik kan niet begrijpen waarom de status niet door mij als beheerder veranderd kan worden. De order is nu “gekaapt” door de betaalprovider en lijkt wel niet meer van mij.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 3
Badge +3

Goedemiddag,

Is het mogelijk MWW om hier wat meer over te horen. Wat vinden jullie? Niets zeggen lost het niet op. 

Badge +3

de checkout loopt al meer dan 2 weken vast bij heel wat klanten : 

vandaar de velen onafgemaakte orders.. tot nu toe nog steeds geen oplossing, ik vraag me af hoe ze dit ooit goed gaan maken met de mww gebruikers, dit valt eigenlijk niet te vergoeden.. Wij verliezen enorm veel klanten en maken extreme kosten en wat doen zij? tot nu toe niets

Reputatie 4
Badge +6

@Mary Koperdraat Kalligrafie

Het is afhankelijk van de gebruikte betaalmethode of er toevoegingen gedaan kunnen worden.
Een order die je op ‘Verzonden’ zet, komt gewoon in je administratie en wordt voorzien van een ordernummer. Zo kan je hem ook weer terugvinden in de orderhistorie.

Laat het gerust weten via support@mijnwebwinnkel.nl als je hier toch nog vragen over hebt.

@Wrappie1 dit lijkt een losstaand probleem te zijn en dit is in onderzoek. We komen er op terug zodra de oplossing is uitgerold.

Reageer