Vraag

Betaling niet voltooid

• 25 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Afgelopen week kwam er een grote bestelling binnen, waarvan helaas de betaling niet lukte (creditcard betaling via Mollie). Via een los betaalverzoekje naar de klant heeft zij alsnog kunnen betalen en is daarmee de bestelling geplaatst en de verzending uiteindelijk goed afgerond. Dit is alleen wat extra geregel en administratie.

Is er een makkelijkere manier om niet voltooide bestelling naar de klant terug te sturen (te mailen) met daarbij de bijpassende betaallink? Klanten moeten nu eigenlijk nogmaals hun hele bestelling invoeren en zo opnieuw betalen. Vind ik erg klantonvriendelijkheid, want ik kan de onvoltooide bestelling wel gewoon inzien bij orders. 

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Voor zover ik het weet is de 'makkelijkste' manier zoals jij al gedaan hebt, binnen Mollie via Plink een betaallink aanmaken en naar de klant mailen. Kost even een halve minuut om de betaallink aan te maken en te mailen, maar de klant hoeft dan niet de gehele bestelling opnieuw te plaatsen (daar haken klanten vaak af). Na succesvolle betaling de status handmatig op "betaald" en "in behandeling" zetten, dan wordt de voorraad automatisch gecorrigeerd.

Reageer