Vraag

Betaling niet kunnen annuleren

• 29 juli 2020
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Ebbe,

Ik heb vanmorgen al een mail gestuurd maar nog geen reactie en ondertussen tegen nog wat problemen aangelopen bij deze bestelling. Dus doe het maar even zo.

Klant heeft vanmorgen een bestelling geplaatst en gekozen voor betalen met Belfius ipv ideaal. Hier kwam ze achter dat ze niet kon betalen met deze en toen kon ze de betaling niet geannuleerd krijgen.
Ze is toen wel weer terug gekomen in haar winkelmandje maar toen koen ze niks meer. 
Ik vermoed dat ze met de pijltjes terug naar haar winkelwagen is gegaan.
Bij ons staat de status van betaling in afwachting bij belfius

Maar ik mail haar dat ik haar bestelling omzet naar Betalingsherinnering (bij ons is dat betaling mislukt) zodat ze onze gegevens alsnog krijgt en deze kan betalen. Op dit moment staan de artikelen nog gewoon erin.
Naderhand willen wij de bestelling omzetten naar betaald en toen waren alle artikelen uit haar bestelling en stond er alleen nog de verzendkosten.
Status van betaling is toen veranderd in onbekend. Bij Mollie stond ie al vanaf vanmorgen op verlopen.

Ik heb toen handmatig alle artikelen weer opnieuw erin moeten zetten. Maar wat blijkt alle artikelen die uit haar bestelling zijn verwijderd komen dan niet terug bij de voorraad.

Voorheen zaten wij bij sisow en als daar een betaling mislukte konden wij deze gewoon doorzetten.
Hoe kan het dat dit nu niet meer kan?
En hoe kan het dat mijn voorraad dan niet meteen aangepast wordt?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi Miranda,

Ik ga even polsen en zorgen dat deze vandaag nog wordt opgepakt. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Miranda, 

Ik kan niet vinden wat hier mis is gegaan. Wat ik zie dat is dat de betaling niet is afgerond en uiteindelijk is geannuleerd. Waarom de producten zijn verwijderd is mij een raadsel. Dit zou niet moeten gebeuren. We gaan dit in de gaten houden en er scherp op zijn. Als jij nog eens een dergelijke situatie tegen komt, wil je dan even wachten met het bewerken van de order (producten toevoegen) en meteen aan de bel trekken? Desnoods per telefoon of hier een reactie op geven. Dan checken wij het meteen, hopelijk zien we dan meer. 

Dit staat er los van, maar misschien goed om te weten. Via Mollie kun je een betaalverzoek aanmaken. De klant kan deze dan meteen via iDEAL betalen. Een betaalherinnering komt op hetzelfde neer, alleen daar zit geen iDEAL link bij. 

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Ebbe,

Dit deden wij ook via sisow maar dat werkte denken wij niet goed want we gaven ze de kans om via ideal of bank te betalen en ze kozen allemaal voor per bank overschrijven.

Maar zal dit zeker eens proberen als het weer voorkomt (gelukkig niet meer zo vaak als bij sisow).

Zodra het weer voorkomt trek ik aan de bel.
Bedankt voor je antwoord.

Reageer