Vraag

Betaling loopt regelmatig vast

• 24 februari 2021
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Ik merk dat er regelmatig orders blijven 'hangen'. Ik hoor van klanten dat er het volgende gebeurt:
Ze zijn een bestelling aan het plaatsen en willen iets wijzigen. Wanneer ze dat doen nadat ze al enkele persoonsgegevens hebben ingevoerd en een betaalwijze (bv iDeal) hebben geselecteerd lijkt het systeem vast te lopen. Ze kunnen dan namelijk, wanneer ze weer verder gaan met het afronden van hun bestelling, niet weer terug kiezen voor de eerder geselecteerde betaalwijze. Deze lijkt automatisch over te stappen naar betaling via BanContact. Dit terwijl iDeal mijn voorkeursinstelling heeft.
Wie weet wat er fout loopt en hoe ik dit zelf op kan lossen?
Ik hoor graag van jullie :-)

Warme groet, Anneke

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Anneke,

Ik verwacht dat de klant dan al in de omgeving van de betaalprovider is geweest en ze vervolgens met de vorige knop van de browser zijn teruggegaan. De betaling is op moment al gestart en moet bij de betaalprovider worden geannuleerd of worden afgerond. 

Hoi Ebbe, 
Dank voor je reactie. Ik zal eens navragen of het probleem ‘m daar in zit

Reputatie 7
Badge +16

Houd me op de hoogte:thumbsup:

Vandaag deed hetzelfde probleem zich voor, direct gevraagd wat er mis ging. De klant zei per ongeluk de verkeerde betaaloptie te hebben gekozen (Bancontact ipv iDeal). Het lukte haar niet om dit weer te wijzigen. Dus wat je zegt klopt waarschijnlijk. 
Heb je een idee hoe ik duidelijker op mijn website kan vermelden dat Bancontact alleen voor Belgische klanten is? Ik kan niets in de omschrijving veranderen dacht ik… Aan het woord Bancontact kan ik volgens mij niet de tekst ‘Voor Belgische klanten’ toevoegen, toch?

Reputatie 5
Badge +7

Vandaag deed hetzelfde probleem zich voor, direct gevraagd wat er mis ging. De klant zei per ongeluk de verkeerde betaaloptie te hebben gekozen (Bancontact ipv iDeal). Het lukte haar niet om dit weer te wijzigen. Dus wat je zegt klopt waarschijnlijk. 
Heb je een idee hoe ik duidelijker op mijn website kan vermelden dat Bancontact alleen voor Belgische klanten is? Ik kan niets in de omschrijving veranderen dacht ik… Aan het woord Bancontact kan ik volgens mij niet de tekst ‘Voor Belgische klanten’ toevoegen, toch?

Wellicht kun je dat kwijt in een tekst bovenaan het bestelproces?

Reputatie 6
Badge +8

Misschien je betaalproviders volgorde ook aanpassen?

Misschien je betaalproviders volgorde ook aanpassen?

Ik dacht dat ik dit goed ingesteld had (met iDeal bovenaan) maar nu ik het checkte stond toch iDeal onderaan. Dank voor de tip! Ik heb 't meteen aangepast :-)

Wellicht kun je dat kwijt in een tekst bovenaan het bestelproces?

Dank voor de tip! Ik heb de standaardtekst voor betaalwijze aangevuld en hoop dat dat eea verduidelijkt :-)

Reageer