Vraag

Betaling Bancontact loopt regelmatig vast

Reputatie 2
Badge +2

Bij betaling met Bancontact loopt het regelmatig vast. Het valt op dat het de enigste betaalmetode is die vast loopt. Ik heb hierover met Molly contact gehad deze heeft getest met Chrome en dat gaat wel goed. Het advies is om klant te vragen welke browser de klant gebruikt dit zal een probleem kunnen zijn. Het probleem kan ook aan Mijn Webwinkel liggen. Wie heeft hier ook problemen mee (gehad) en mogelijk een oplossing??

Met een vriendelijke groet 

Jan

rvs-schuur.nl

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Wij hebben bancontact via sisow. Hier hebben wij geen problemen mee, alleen dat Nederlanders willen betalen met bancontact. Wij hebben daarom de volgorde aangepast en een tekst geplaatst dan bancontact alleen voor België is. 

Reputatie 2
Badge +2

Wat vooral opvalt is dat het regelmatig bij Bancontact voorkomt en nooit bij andere betaalmogelijkheden.

Er staat dan in je Molly account of Verlopen Of geannuleerd dit is natuurlijk jammer.

Reputatie 7
Badge +16

@De rvs schuur Heb je hier toevallig ordernummers van? Wellicht dat ik iets in de data kan zien.

Reputatie 2
Badge +2

Jazeker Ebbe de orders 958,947,940,934(2x),923,902,894,882,869,861, dit is toch wel jammer he van de omzet.

Gr.Jan

Reputatie 7
Badge +10

Zijn het dan ook allemaal klanten uit België?

Reputatie 2
Badge +2

Order 947,934,894,869, zijn van Nederland en 882,861 van Belgie, de andere weet ik niet.

Overigens vraag ik me af of je met Bancontact wel vanuit Nederland kunt betalen?

Gr Jan

Reputatie 7
Badge +16

Order 947,934,894,869, zijn van Nederland en 882,861 van Belgie, de andere weet ik niet.

Overigens vraag ik me af of je met Bancontact wel vanuit Nederland kunt betalen?

Gr Jan

Met een Nederlands rekeningnummer kun je niet met Bancontact betalen. Ik verwacht dat het daar mis gaat. Bancontact wordt momenteel als eerste getoond in de checkout en is de enige optie die gratis is. Voor iDEAL wordt 0.30 cent berekend. Ik verwacht dat wanneer je iDEAL bovenaan zet, die doe je via betaalmethode/volgorde en de betaalkosten gelijk trekt je in ieder geval vanuit Nederland minder mislukte Bancontact betalingen hebt. Al kan het natuurlijk altijd voorkomen dat de klant op het laatst toch afhaakt. Ik kan niks vinden wat duidt op een fout. 

Reputatie 2
Badge +2

Oke dat is duidelijk.Ik ga je raad opvolgen en heel vriendelijk bedankt voor het advies.

Groet Jan

Reputatie 7
Badge +10

Dan gaat het vast een stuk beter

Reputatie 6
Badge +8

Het is nu inderdaad heel aanlokkelijk om te kiezen voor Bancontact, omdat deze betaaloptie gratis is. Als je de raad van Ebbe volgt gaat het vast en zeker goedkomen :thumbsup_tone1:

Reageer