Beantwoord

Betaalmogelijkheden zonder zekelijke rekening

• 3 January 2023
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Helaas loopt het even niet op rolletjes bij de aanvraag van mijn zakelijke rekening waardoor ik even in de ‘problemen kom’ vlak voor mijn livegang/opening?!

Nu ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden om (in nood) tijdelijk de betalingen op mijn persoonlijke rekening te laten plaatsen. Maar welke betaalmethode(s) kan ik daarvoor kiezen?
En krijgen ze dan wel via het betaalscherm direct een betaalmogelijkheid (via hun bank zoals je krijgt bij iDeal)? Of moeten ze het zelf overmaken via een factuur die ze toegestuurd krijgen?

Ik ben even het overzicht kwijt, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met duidelijkheid/overizcht hierin te krijgen.

icon

Beste antwoord door CountryatHome 4 January 2023, 22:18

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Wat jammer dat de aanvraag voor een zakelijke rekening niet soepel verloopt. Alle betaalproviders eisen een zakelijke rekening. Om toch bestellingen binnen te krijgen, kun je gebruik maken van de basis betaalopties zoals ‘vooraf overmaken’ en ‘betalen via factuur’. De klant moet dan zelf het bedrag naar jouw rekeningnummer overmaken. 

Succes en mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag. 

Hoe krijgen zij dit dan in beeld? Op dezelfde wijze als anders, dus direct vanuit de bestelling kunnen betalen? (Met een betaalscherm)

Of moeten ze daarvoor zelf alles bij hun bank invoeren (reknummer, ordernummer, bedrag etc.) En staat het los van de webshop zelf?

Reputatie 6
Badge +9

Hoe krijgen zij dit dan in beeld? Op dezelfde wijze als anders, dus direct vanuit de bestelling kunnen betalen? (Met een betaalscherm)

Of moeten ze daarvoor zelf alles bij hun bank invoeren (reknummer, ordernummer, bedrag etc.) En staat het los van de webshop zelf?

Je kiest bij betaalmethodes voor vooraf overmaken of betalen via een faktuur. Daar vul je het rekeningnummer in. Klant krijgt na zijn bestelling autom. de faktuur waar dit rekeningnummer op vermeld staat en de klant moet inderdaad zelf de betaling regelen.

Zodra het zakelijk rekeningnummer rond is kun je dit rekeningnummer zo weer aanpassen en meerdere betaalmethodes gaan kiezen. 

Reputatie 2
Badge +1

Bij mij heeft het ongeveer 4 a 5 maanden geduurd voordat ik live kon. Wat ik je kan meegeven: zorg dat de website die je wil lanceren in orde is. Niet alleen dat de webwinkel mooi lijkt, maar ook dat het juridische aspect op de site staat.

Alle pagina's algemene voorwaarden, garantie, verzendbeleid, contactgegevens enzovoort. Het is heel veel pagina's tekst en de reden dat ik er zolang over gedaan heb. Het is zeker niet het leukste werk, maar dit zijn volgens mij dingen waar de banken en ideal maatschappijen op letten als je een aanvraag doet. 

Bij mij heeft het ongeveer 4 a 5 maanden geduurd voordat ik live kon. Wat ik je kan meegeven: zorg dat de website die je wil lanceren in orde is. Niet alleen dat de webwinkel mooi lijkt, maar ook dat het juridische aspect op de site staat.

Alle pagina's algemene voorwaarden, garantie, verzendbeleid, contactgegevens enzovoort. Het is heel veel pagina's tekst en de reden dat ik er zolang over gedaan heb. Het is zeker niet het leukste werk, maar dit zijn volgens mij dingen waar de banken en ideal maatschappijen op letten als je een aanvraag doet. 

Dank voor de tip en ‘reminder'.
Gelukkig was ik met alle administratie, naast de zakelijke rekening, al bezig. Dit is in principe al klaar, alleen liep het bij/met de bank even niet soepel.
Wat je zegt, het is zeker niet het leukste werk maar wel heel erg belangrijk om alles goed ingeregeld/weggezet te hebben.

Ik ben er ook al maanden mee bezig, maar het einde is in zicht! ;-).

Dank allemaal voor jullie antwoorden en uitleg!
(hier kan ik zeker wat mee)