Vraag

Betaalkosten bij een retour

• 18 November 2021
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Als ik een retour aanmaak van een bestelling en de betaling gaat via Klarna, vervallen de betaalkosten die ik heb ingesteld. Aangezien er nog steeds een deel betaald moet worden, wil ik deze kosten laten staan. Kan deze bij de retourorder ook niet achteraf - net als de verzendkosten - toevoegen. Mis ik iets?

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Ha Sonja,

Ik heb hier een ticket voor aangemaakt. Ik zal hier een bericht achterlaten als het probleem is verholpen. Het probleem lijkt zich overigens ook bij andere betaalmethoden met betaalkosten voor te doen.

Reputatie 5
Badge +6

Bij een retour ben je wettelijk verplicht om ook de betaalkosten aan de consument terug te betalen, je mag deze kosten dus niet aan de klant doorbereken (net zoals de evt. verzendkosten die de klant initieel betaald heeft voor de bestelling, ook deze dient terugbetaald te worden).

Of bedoel je in het geval van een retourzending van een deel van de bestelling? Dan mogen de betaalkosten wel staan. Indien je Klarna via Mollie hebt, kan je bij Mollie de transactie opzoeken en eventueel kiezen om enkel het geretourneerde product terug te betalen / in mindering te brengen.

Reputatie 5
Badge +7

Bij een retour ben je wettelijk verplicht om ook de betaalkosten aan de consument terug te betalen, je mag deze kosten dus niet aan de klant doorbereken (net zoals de evt. verzendkosten die de klant initieel betaald heeft voor de bestelling, ook deze dient terugbetaald te worden).

Of bedoel je in het geval van een retourzending van een deel van de bestelling? Dan mogen de betaalkosten wel staan. Indien je Klarna via Mollie hebt, kan je bij Mollie de transactie opzoeken en eventueel kiezen om enkel het geretourneerde product terug te betalen / in mindering te brengen.

Klopt, zijn we bekend mee, het gaat om het laatste, een deel wordt retour gestuurd :wink:

Reageer