Vraag

Betaalkeuze; geen standaard keuze

• 2 November 2021
  • 9 reacties
  • 65 Bekeken

Is er een mogelijkheid om geen standaard keuze te hebben bij betaalmogelijkheden?

Bij mij staat vooraf betalen als standaard, maar ik zou liever hebben dat de klant altijd zelf een keuze aan moet vinken.

Dit aangezien ik vaak merk dat klanten niet in de gaten hebben wat ze gekozen hebben omdat ze niet specifiek een betaalmethode aangevinkt hebben. Ik krijg hier regelmatig berichtjes hierover.

Groetjes Marjolein - Shop2Cord.eu

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De volgorde kun je zelf wijzigen onder Online bestellen - Betaalmethode - Volgorde. Dan kun je er bijvoorbeeld een aangeven die het meest gebruikt wordt, zoals iDEAL.

De volgorde kun je zelf wijzigen onder Online bestellen - Betaalmethode - Volgorde. Dan kun je er bijvoorbeeld een aangeven die het meest gebruikt wordt, zoals iDEAL.

Dat klopt, daarom heb ik vooraf betalen gekozen, omdat veel klanten vergeten het aan te passen (of het gewoon niet opmerken). Ik heb veel NLse en Belgische klanten en toen ik bijv. iDEAL als standaard had, Belgische klanten mij mailden dat ze niet konden betalen en andersom toen ik bancontact als standaard probeerde.
Vandaar de vraag om geen standaard keuze te hebben, zodat klanten altijd zelf iets aan moeten vinken.

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt, daarom heb ik vooraf betalen gekozen, omdat veel klanten vergeten het aan te passen (of het gewoon niet opmerken). Ik heb veel NLse en Belgische klanten en toen ik bijv. iDEAL als standaard had, Belgische klanten mij mailden dat ze niet konden betalen en andersom toen ik bancontact als standaard probeerde.
Vandaar de vraag om geen standaard keuze te hebben, zodat klanten altijd zelf iets aan moeten vinken.

Dat kan volgens mij niet helaas. 

Misschien kun je het bovenin als tekst nog plaatsen dat ze hier een betaalwijze moeten kiezen?

Zou het erg prettig vinden als dat wel mogelijk is!

@Ebbe is hier misschien een oplossing voor?

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou dat ook graag zien dat de klant zelf een betaalmethode moet kiezen. Ik loop tegen hetzelfde aan omdat Klarna standaard achteraf betalen aanvinkt.

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik snap inderdaad dat wanneer er vragen van klanten komen over de standaard ingestelde betaalmethode, je dit meteen wilt aanpassen. Maar is dit daadwerkelijk de oplossing? Als je dit kunt uitschakelen, is er een extra stap toegevoegd in de checkout die de klant dan moet uitvoeren, dit terwijl je juist zo min mogelijk stappen in je checkout wilt hebben in verband met je conversie. Ik verwacht dat het niet standaard actief zetten van een betaalmethode het probleem alleen maar verlegd en je dus beter kunt zoeken naar de gulden middenweg. Je gaat altijd vragen krijgen, op welke manier je de checkout ook hebt ingesteld. Je zou de suggestie van @Nanaas kunnen toepassen die ze hierboven heeft gedeeld. 

De betaalmethode zal standaard ingesteld blijven omdat wij (en alle andere partijen) geloven dat dit daadwerkelijk bijdraagt aan je conversie.

Groet,
Ebbe

Hi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik snap inderdaad dat wanneer er vragen van klanten komen over de standaard ingestelde betaalmethode, je dit meteen wilt aanpassen. Maar is dit daadwerkelijk de oplossing? Als je dit kunt uitschakelen, is er een extra stap toegevoegd in de checkout die de klant dan moet uitvoeren, dit terwijl je juist zo min mogelijk stappen in je checkout wilt hebben in verband met je conversie. Ik verwacht dat het niet standaard actief zetten van een betaalmethode het probleem alleen maar verlegd en je dus beter kunt zoeken naar de gulden middenweg. Je gaat altijd vragen krijgen, op welke manier je de checkout ook hebt ingesteld. Je zou de suggestie van @Nanaas kunnen toepassen die ze hierboven heeft gedeeld. 

De betaalmethode zal standaard ingesteld blijven omdat wij (en alle andere partijen) geloven dat dit daadwerkelijk bijdraagt aan je conversie.

Groet,
Ebbe

Het lijkt mij niet dat een klant het vervelend vind om een extra vinkje te moeten zetten. Liever dat dan achteraf moeten mailen omdat de betaling niet gelukt is, of dat ze niet begrijpen wat er mis gegaan is. Dit is geen enkel op zichzelf staand feit, ik vraag hierom omdat er zeer regelmatig mails binnen komen betreffende dit. Jammer dat er naar alle partijen behalve de webshop houder zelf gekeken wordt, zeker aangezien deze dan zelf kan kiezen wat de beste oplossing is voor zijn/haar webshop...

Reputatie 6
Badge +7

@Ebbe Ik denk niet dat dit conversie verlagend werkt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de laatste tijd mailtjes of telefoontjes krijg van klanten dat ze niet weten hoe ze achteraf moeten betalen en zeggen dat ze dat niet hebben aangevinkt. Dat ze een app moeten downloaden om te kunnen betalen en dit niet willen etc. etc. Ik heb daar zelfs al een lage review door gekregen.

Het is voor de klant veel meer werk om een mailtje te sturen of te bellen dan een betaalmethode te kiezen. Ik kies zelf ook liever hoe ik wil betalen dan dat er standaard iets staat aangevinkt. Daarbij vind ik het eigenlijk niet correct dat je een klant standaard achteraf betalen laat ‘kiezen’ aangezien dat voor sommige mensen helemaal niet goed is omdat ze in de schulden komen omdat alles op afbetaling wordt gekocht. Ik vind daarom dat iedereen zelf een betaalmethode moet kiezen zodat je bewust bent van wat je doet. En aangezien klanten 9 van de 10 keer niet lezen denk ik dat een regel erboven ook niets uitmaakt.

@Ebbe Ik denk niet dat dit conversie verlagend werkt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de laatste tijd mailtjes of telefoontjes krijg van klanten dat ze niet weten hoe ze achteraf moeten betalen en zeggen dat ze dat niet hebben aangevinkt. Dat ze een app moeten downloaden om te kunnen betalen en dit niet willen etc. etc. Ik heb daar zelfs al een lage review door gekregen.

Het is voor de klant veel meer werk om een mailtje te sturen of te bellen dan een betaalmethode te kiezen. Ik kies zelf ook liever hoe ik wil betalen dan dat er standaard iets staat aangevinkt. Daarbij vind ik het eigenlijk niet correct dat je een klant standaard achteraf betalen laat ‘kiezen’ aangezien dat voor sommige mensen helemaal niet goed is omdat ze in de schulden komen omdat alles op afbetaling wordt gekocht. Ik vind daarom dat iedereen zelf een betaalmethode moet kiezen zodat je bewust bent van wat je doet. En aangezien klanten 9 van de 10 keer niet lezen denk ik dat een regel erboven ook niets uitmaakt.

1000% mee eens!! :thumbsup:

Reageer