Vraag

Betaal / Aflever opties

• 15 april 2021
  • 6 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5

@Ebbe : Ik heb nog niet de beste weg gevonden … Welke optie voldoet aan de mogelijkheid dat een klant het produkt zelf komt halen en per pin betaald … stel dat de klant vraagt kunt u het brengen … dan wil ik dat doen … maar op de factuur mis ik dan iban bank … bij vooraf overmaken staat dit er wel … maar is voor de klant niet duidelijk dat je deze optie kan kiezen om bij ophalen te betalen. Betalen via factuur is dit de beste optie voor alle niet online ideal betalingen ?

Wat gebruiken jullie en welke ervaringen hebben jullie ?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hey Marco,

Als de klant de order komt ophalen en daar wilt betalen (contant of per pin) is denk ik de optie ‘betalen bij afhalen’ de beste. Het Iban nummer is dan niet nodig, of zie ik dat verkeerd? 

Wat eventueel ook nog kan - als je wilt dat klanten alsnog via internetbankieren betalen - is een betaallink via Mollie aanmaken. Je kunt per order een betaallink bij Mollie aanmaken en deze delen met je klanten. 

@Michel vG Heb jij hier misschien nog tips voor?

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee helaas. We hebben wel wat klanten die besteld hebben en afgehaald maar die hebben allemaal gewoon via ideal of klarna betaald. 

Reputatie 4
Badge +6

Als je betalen bij afhalen aanvinkt kan de klant bij het betaalproces kiezen of ze vooraf betalen of betalen bij afhalen.

Reputatie 3
Badge +5

@Jacqueline : ziet er overzichtelijk bij je uit qua betaalwijzen en verzending … ik zelf vond dit bij mij altijd een beetje rommelig … komt waarschijnlijk doordat je Klarna gebruikt :

Reputatie 4
Badge +6

@Jacqueline: ziet er overzichtelijk bij je uit qua betaalwijzen en verzending … ik zelf vond dit bij mij altijd een beetje rommelig … komt waarschijnlijk doordat je Klarna gebruikt :

Ja dat ziet er inderdaad anders uit. Normaal gesproken zou ik zeggen stap over naar Klarna maar met de artikelen die jij verkoopt kan dat een duur grapje worden omdat ze een percentage rekenen over het bedrag. Met orders onder de 25 euro ben je goedkoper uit bij Klarna. Daarboven niet meer.

Reputatie 3
Badge +5

Het zou handig zijn als in de admin module de mogelijkheid beschikbaar is … als klant de keuze heeft gemaakt voor afhalen (dan factuur/order bevestiging zonder iban) naar afleveren of vooraf betalen (iban op factuur dan kan de klant alsnog via iban betalen en heb je dit binnen 5 minuten en vaak binnen 30 seconde op je bankrekening - zonder extra kosten) … ik ga voor handmatig betalen voor 1 optie kiezen (vooraf betalen of op factuur … waarbij er wel de mogelijkheid moet zijn om een order evt als admin aan te passen met extra artikelen). Bedankt voor jullie feedback !

Reageer