Vraag

Bestellingen kunnen weer niet afgerond worden

  • 3 February 2022
  • 38 reacties
  • 720 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.


38 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hier gaat het al 2 dagen mis met bestellingen afronden.

Misschien wel handig als support van MWW ook op een of andere manier te bereiken is via een bepaalde kanaal.

Webshops draaien 24/7 en support en storing draait enkel tijdens kantooruren en bv. In dit geval staan we met z'n allen in de kou tot maandag

Er werd gisteren bij het verzendkosten issue gezegd dat de platforms ook in de weekenden gemonitord worden, maar vandaag niet denk ik? 

Ik heb al privé berichten gestuurd, via messenger geprobeerd contact te leggen, maar geen reactie. 

De orders blijven vanaf vrijdag 18 februari 12.56 uur hangen. Om 11.30 uur is er nog een goede bestelling binnen gekomen voor afhalen (zowel betalen bij afhalen als ideal). De 15 bestellingen erna heb ik allemaal handmatig moeten doorzetten en orderbevestigingen versturen. Daarnaast mailen de klanten ook om te vragen of de bestelling is doorgekomen, omdat ze terug blijven komen in de check out en niet direct een bevestiging krijgen. 

Alleen de orders om te verzenden komen wel door. 

Ik hoop (en velen met mij) spoedig op een oplossing! 

Hier gaat het al 2 dagen mis met bestellingen afronden.

Misschien wel handig als support van MWW ook op een of andere manier te bereiken is via een bepaalde kanaal.

Webshops draaien 24/7 en support en storing draait enkel tijdens kantooruren en bv. In dit geval staan we met z'n allen in de kou tot maandag

Reputatie 4
Badge +5

Maar zonder grappen, ik word hier wel echt heel erg droevig van…

 

Weer is die hele webshop stuk en heel MWW doet niks. Reageert niet eens ergens op. 0

 

Heel MWW zou zich echt de ogen uit de kop moeten schamen over de staat van hun systeem. Morgen weer mooie praatjes, maar praatjes zijn geen daadjes. Feit is dat het weer stuk is, feit is dat er weer niemand is en feit is dat ons geld weg is. Geen geld van MWW, want die sturen de factuur wel weer. Om van te janken zo slecht.

Reputatie 2
Badge

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Reputatie 4
Badge +5

Dat monitoren in een weekend is toch een stuk minder monitoren in het weekend dan je zou hopen…

 

De ene na de andere fatale storing die letterlijk omzet kost. Gepruts. Niks meer, niks minder. 

Hier het zelfde probleem dat klanten niet bij betaalpagina geraken. Zelf geprobeerd, kwam er ook niet door heen.

Reputatie 2
Badge

Vandaag 3 klanten die niet doorgezet worden naar de betaal pagina. Ik heb hier een dagtaak aan! Kunnen jullie dit alsjeblieft spoedig oplossen?

Het is inderdaad geen fijn weekend zo. De tijd en moeite die we erin steken hoort bij het ondernemerschap, maar dit is echt niet leuk. 

Reputatie 1
Badge

Na het lezen van alle reactie zie ook ik geen duidelijke overeenkomst.

hier ook mollie, dat wel

maar zowel bancontact, vooraf overmaken als iDeal maakt geen verschil. Ook betreft het hier orders uit NL én België..

zowel zaterdag als zondag, terwijl er een enkele bestelling blijkbaar wel lukt…

ik hoop op een snelle oplossing. 

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag,

Ik heb het net zelf even op beide manieren geprobeerd en in beide gevallen lukt het mij om een bestelling te plaatsen.
We zijn er dan ook niet achter wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is het mogelijk om wat meer informatie bij je klanten op te vragen?

In welke browser(s) gebeurde dit?
In welke browserversie(s) gebeurde dit?
De klant waarbij wel een groene orderstatus stond, is daarbij geld van de rekening afgeschreven?

Je zou ons heel erg helpen als je aan deze informatie zou kunnen komen.

Nou sorry hoor, er zijn veel problemen bij MWW!!!!! Keuzelijsten werken ook al sinds vrijdag niet! OOOOOPSSSS is het enige dat je ziet. Huidige artikelen niet aanpasbaar dus men besteld terwijl ze uitverkocht zijn maar ik kan ze niet verwijderen. Nieuwe voorraad aangekomen moest dit weekend online maar ja zonder keuzelijst lastig! En inderdaad daarbij ook nog is de vastlopende betalingen en bestellingen. Niet afgerond. En bij ernstige technische problemen die ons geld kosten is er niemand maar dan ook niemand van jullie te bereiken, echt bijzonder……  Ik las dat sommige denken over te gaan stappen. ik heb 3 webshops bij jullie en begin ook te twijfelen want dit is niet te doen en je staat zowat voor schut bij je klanten ook. Het ligt niet aan hun browsers. Mijne gewoon met chrome , 1 lukt wel en ander niet

Reputatie 2
Badge

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Ebbe, hier lopen klanten vandaag constant vast.... ik heb nauwelijks orders omdat klanten niet verder komen dan de checkout. Het betalingsscherm opent niet.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb nu ook een bestelling die niet afgerond wordt. Het gaat om een bestelling waarbij wordt aangegeven: Afhalen bij winkelier. Nu gaat het om iemand die mij laat weten de bestelling niet te kunnen afronden, maar ik weet niet of er meerdere klanten zijn die ook tegen dit probleem aanlopen en het dan niet laten weten. Dat kost dan wel omzet en klanten die daarna misschien niet meer bij me terugkomen.

 

Groetjes Bianca

www.sambi.nl

Ook hier hetzelfde probleem Bianca van sambi.nl gelukkig was er een klant van mij zo attent om het te melden bij mij. Ik loop hierdoor klanten mis die iets willen bestellen mij. 
Kunnen jullie mij aub helpen?? 
 

Met vriendelijke groeten, 

hillie 

www.babyenkadoeisma.nl 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

In dit topic  heb ik een laatste update geplaatst omtrent het issue met het niet kunnen afronden van de orders. 

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Reputatie 5
Badge +7

@Ebbe en @Arjan ook nu weer twee dagen achter elkaar melding dat mensen hun bestelling niet door kunnen voeren.
Ze kunnen gewoon niks. Ik loop nu steeds zelf hun bestellingen in te voeren dat is dus echt niet grappig.
 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag,

Ik heb het net zelf even op beide manieren geprobeerd en in beide gevallen lukt het mij om een bestelling te plaatsen.
We zijn er dan ook niet achter wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is het mogelijk om wat meer informatie bij je klanten op te vragen?

In welke browser(s) gebeurde dit?
In welke browserversie(s) gebeurde dit?
De klant waarbij wel een groene orderstatus stond, is daarbij geld van de rekening afgeschreven?

Je zou ons heel erg helpen als je aan deze informatie zou kunnen komen.

Reputatie 3
Badge +3

Hier hetzelfde,

Vanaf afgelopen vrijdag hebben wij al problemen hiermee. Ik heb zojuist een klant hierover gesproken. Ze had de bestelling bevestigd en daarna kom ze niet door. Geen mogelijkheid om te betalen. Ik heb het hele weekend al bestellingen die qua betaling niet zijn of konden worden afgerond. Uiterraard stuur ik deze klanten een betaal link via Mollie. Maa ook dit is volgens  mij een storing. 

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.

Bij deze was het via chrome.
Versie 98.0.4758.82 (Officiële build) (64-bits)
Klant heeft via onze pc bestelling ingevoerd daardoor weten we dus ook dat de cache geleegd was en cookies verwijderd.
Geld was bij deze niet afgeschreven daar ze dus koos voor betalen bij afhalen.

De andere bestelling is geen geld afgeschreven (denk ik) staat niks op mollie van haar maar ik krijg helaas geen reactie van klant.

Wat ik raar vind is dat het heel vaak in het weekend is.
Net of er dan een overbelasting is. 
Had zaterdag ook nog een andere klant aan de telefoon die het 's morgens probeerde en het toen niet voor elkaar kreeg. Maar het later nogmaals probeerde en toen lukte het wel. Helaas betrof het een oudere klant die op mijn vraag welke browser ze gebruikte al geen antwoord kon geven.

Reputatie 3
Badge +3

Net een test order gedaan… er worden ook WEER!! 21% extra over de verzendkosten berekend.

Reputatie 5
Badge +7

Bij mij doet hij het nu wel gewoon goed bij ideal. Ik kom gewoon tot aan de inlogpagina van de bank. Heb hem zelf daar geannuleerd.
Maar kies ik voor betalen bij afhalen dan loop ik ook vast.
Ik kom tot aan de checkout en dan klik ik op bevestigen en dan kom ik gewoon weer terug op die pagina. Hij gaat dan niet door.
Wij zitten via chrome en heb het ook via edge geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

Reputatie 2
Badge

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

😔 

Badge

Wij ervaren dit ook. De ene klant kan alles gewoon afronden en de andere komt niet verder dan de check-out omdat die niet naar de betaalpagina gaat. 

Badge

Hier hetzelfde probleem helaas.

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem speelt hier al sinds vrijdag (kwam er zaterdag achter toen er een klant een bestelling kwam afhalen, waarvan ik dus geen mail had ontvangen van de bestelling)

Klanten die willen laten verzenden en betalen via IDEAL gaan bij mij goed. 

Echter klanten die komen afhalen komen er niet doorheen. Zowel betalen bij afhalen als IDEAL.  

De meeste klanten komen bij ons afhalen en bestellen dit weekend hun hondenvoer voor komende week.

Ik zet ze nu handmatig door en verstuur handmatig de orderbevestiging,  maar wordt er niet bepaald gelukkig van :( 

Reageer