Vraag

Bestellingen kunnen weer niet afgerond worden

  • 3 February 2022
  • 38 reacties
  • 720 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.


38 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

In dit topic  heb ik een laatste update geplaatst omtrent het issue met het niet kunnen afronden van de orders. 

Reputatie 4
Badge +5

Maar zonder grappen, ik word hier wel echt heel erg droevig van…

 

Weer is die hele webshop stuk en heel MWW doet niks. Reageert niet eens ergens op. 0

 

Heel MWW zou zich echt de ogen uit de kop moeten schamen over de staat van hun systeem. Morgen weer mooie praatjes, maar praatjes zijn geen daadjes. Feit is dat het weer stuk is, feit is dat er weer niemand is en feit is dat ons geld weg is. Geen geld van MWW, want die sturen de factuur wel weer. Om van te janken zo slecht.

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag,

Ik heb het net zelf even op beide manieren geprobeerd en in beide gevallen lukt het mij om een bestelling te plaatsen.
We zijn er dan ook niet achter wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is het mogelijk om wat meer informatie bij je klanten op te vragen?

In welke browser(s) gebeurde dit?
In welke browserversie(s) gebeurde dit?
De klant waarbij wel een groene orderstatus stond, is daarbij geld van de rekening afgeschreven?

Je zou ons heel erg helpen als je aan deze informatie zou kunnen komen.

Nou sorry hoor, er zijn veel problemen bij MWW!!!!! Keuzelijsten werken ook al sinds vrijdag niet! OOOOOPSSSS is het enige dat je ziet. Huidige artikelen niet aanpasbaar dus men besteld terwijl ze uitverkocht zijn maar ik kan ze niet verwijderen. Nieuwe voorraad aangekomen moest dit weekend online maar ja zonder keuzelijst lastig! En inderdaad daarbij ook nog is de vastlopende betalingen en bestellingen. Niet afgerond. En bij ernstige technische problemen die ons geld kosten is er niemand maar dan ook niemand van jullie te bereiken, echt bijzonder……  Ik las dat sommige denken over te gaan stappen. ik heb 3 webshops bij jullie en begin ook te twijfelen want dit is niet te doen en je staat zowat voor schut bij je klanten ook. Het ligt niet aan hun browsers. Mijne gewoon met chrome , 1 lukt wel en ander niet

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb geen berichten gekregen van klanten dat het niet lukte maar ik heb op het hele weekend maar 1 bestelling binnen gekregen. Dat heb ik echt nog niet eerder mee gemaakt dus ik vrees dat het probleem bij mij ook speelt.

Reputatie 1
Badge

Na het lezen van alle reactie zie ook ik geen duidelijke overeenkomst.

hier ook mollie, dat wel

maar zowel bancontact, vooraf overmaken als iDeal maakt geen verschil. Ook betreft het hier orders uit NL én België..

zowel zaterdag als zondag, terwijl er een enkele bestelling blijkbaar wel lukt…

ik hoop op een snelle oplossing. 

Reputatie 4
Badge +5

Dat monitoren in een weekend is toch een stuk minder monitoren in het weekend dan je zou hopen…

 

De ene na de andere fatale storing die letterlijk omzet kost. Gepruts. Niks meer, niks minder. 

Reputatie 2
Badge +1

Hier gaat het al 2 dagen mis met bestellingen afronden.

Misschien wel handig als support van MWW ook op een of andere manier te bereiken is via een bepaalde kanaal.

Webshops draaien 24/7 en support en storing draait enkel tijdens kantooruren en bv. In dit geval staan we met z'n allen in de kou tot maandag

Er werd gisteren bij het verzendkosten issue gezegd dat de platforms ook in de weekenden gemonitord worden, maar vandaag niet denk ik? 

Ik heb al privé berichten gestuurd, via messenger geprobeerd contact te leggen, maar geen reactie. 

De orders blijven vanaf vrijdag 18 februari 12.56 uur hangen. Om 11.30 uur is er nog een goede bestelling binnen gekomen voor afhalen (zowel betalen bij afhalen als ideal). De 15 bestellingen erna heb ik allemaal handmatig moeten doorzetten en orderbevestigingen versturen. Daarnaast mailen de klanten ook om te vragen of de bestelling is doorgekomen, omdat ze terug blijven komen in de check out en niet direct een bevestiging krijgen. 

Alleen de orders om te verzenden komen wel door. 

Ik hoop (en velen met mij) spoedig op een oplossing! 

Hier gaat het al 2 dagen mis met bestellingen afronden.

Misschien wel handig als support van MWW ook op een of andere manier te bereiken is via een bepaalde kanaal.

Webshops draaien 24/7 en support en storing draait enkel tijdens kantooruren en bv. In dit geval staan we met z'n allen in de kou tot maandag

Ook hier kunnen helaas geen bestellingen worden afgerond door klanten. Als ik het zelf probeer lukt het ook niet. Zowel op laptop als op telefoon. Ook maakt het niet uit of je kiest voor Ideal of vooraf overmaken. Met beiden opties kom je niet verder in het bestelproces. 

Reputatie 2
Badge

Vandaag 3 klanten die niet doorgezet worden naar de betaal pagina. Ik heb hier een dagtaak aan! Kunnen jullie dit alsjeblieft spoedig oplossen?

Het is inderdaad geen fijn weekend zo. De tijd en moeite die we erin steken hoort bij het ondernemerschap, maar dit is echt niet leuk. 

Badge +1

Vandaag 3 klanten die niet doorgezet worden naar de betaal pagina. Ik heb hier een dagtaak aan! Kunnen jullie dit alsjeblieft spoedig oplossen?

Badge

Ook hier problemen bij bestelling op afhalen. Het totaalbedrag op de factuur is zonder verzendkosten (wat klopt), maar als de klant met iDEAL wil betalen, moet hij incl. verzendkosten afrekenen. Ik heb hier een klant die dat dus heeft gedaan. Wie gaat haar de €4,95 verzendkosten terugbetalen? Moet ik dan bij Klarna aankloppen?

Ik werk met Mollie. Daar kun je een deel van het betaalde bedrag heel makkelijk terugstorten vanuit hun Dashboard. Waarschijnlijk heeft Klarna ook zo’n functie. 

Dank voor je reactie. Die optie is er inderdaad, maar ik weet niet wat ik uitbetaald ga krijgen, het bedrag met of het bedrag zonder verzendkosten. Ik heb intussen Klarna gemaild. 

Reputatie 2
Badge

Ook hier problemen bij bestelling op afhalen. Het totaalbedrag op de factuur is zonder verzendkosten (wat klopt), maar als de klant met iDEAL wil betalen, moet hij incl. verzendkosten afrekenen. Ik heb hier een klant die dat dus heeft gedaan. Wie gaat haar de €4,95 verzendkosten terugbetalen? Moet ik dan bij Klarna aankloppen?

Ik werk met Mollie. Daar kun je een deel van het betaalde bedrag heel makkelijk terugstorten vanuit hun Dashboard. Waarschijnlijk heeft Klarna ook zo’n functie. 

Badge

Ook hier problemen bij bestelling op afhalen. Het totaalbedrag op de factuur is zonder verzendkosten (wat klopt), maar als de klant met iDEAL wil betalen, moet hij incl. verzendkosten afrekenen. Ik heb hier een klant die dat dus heeft gedaan. Wie gaat haar de €4,95 verzendkosten terugbetalen? Moet ik dan bij Klarna aankloppen?

Badge

Oja en ik woon in Noord holland dus kan me niet voorstellen dat het provincie gerelateerd is.

 

 

Badge

Ook hier grote problemen blij dat klanten mij erop attenderen. Zie wel dat order word geplaatst maar er word geen bevestiging naar klant verstuurd en ik krijg ook geen mail vd order binnen

Reputatie 2
Badge +1

Nog een toevoeging. Wellicht toevallig, maar de orders die er niet doorheen komen zijn allemaal plaatsen uit de provincie Friesland bij ons. 

Die bij mijn zijn allemaal zuid holland ;) maar zijn alleen de afhaal bestellingen. 

Badge

Nog een toevoeging. Wellicht toevallig, maar de orders die er niet doorheen komen zijn allemaal plaatsen uit de provincie Friesland bij ons. 

Reputatie 2
Badge

Het probleem speelt hier al sinds vrijdag (kwam er zaterdag achter toen er een klant een bestelling kwam afhalen, waarvan ik dus geen mail had ontvangen van de bestelling)

Klanten die willen laten verzenden en betalen via IDEAL gaan bij mij goed. 

Echter klanten die komen afhalen komen er niet doorheen. Zowel betalen bij afhalen als IDEAL.  

De meeste klanten komen bij ons afhalen en bestellen dit weekend hun hondenvoer voor komende week.

Ik zet ze nu handmatig door en verstuur handmatig de orderbevestiging,  maar wordt er niet bepaald gelukkig van :( 

Kan ik me voorstellen. Ik zie meer reacties waarbij het alleen mis lijkt te gaan bij afhalen. Mogelijk is dat toevallig. Ik maak geen gebruik van deze functie en toch gaat het bij de ene iDeal betaling goed en bij de andere niet. @Ebbe of collega. Ik hoop dat we ondanks het weekend vandaag nog een reactie krijgen met minimaal een update. Alleen dat met een excuses zou al sieren. 

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem speelt hier al sinds vrijdag (kwam er zaterdag achter toen er een klant een bestelling kwam afhalen, waarvan ik dus geen mail had ontvangen van de bestelling)

Klanten die willen laten verzenden en betalen via IDEAL gaan bij mij goed. 

Echter klanten die komen afhalen komen er niet doorheen. Zowel betalen bij afhalen als IDEAL.  

De meeste klanten komen bij ons afhalen en bestellen dit weekend hun hondenvoer voor komende week.

Ik zet ze nu handmatig door en verstuur handmatig de orderbevestiging,  maar wordt er niet bepaald gelukkig van :( 

Badge

Hier hetzelfde probleem helaas.

Badge

Wij ervaren dit ook. De ene klant kan alles gewoon afronden en de andere komt niet verder dan de check-out omdat die niet naar de betaalpagina gaat. 

Reputatie 2
Badge

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

😔 

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

Reputatie 5
Badge +7

Bij mij doet hij het nu wel gewoon goed bij ideal. Ik kom gewoon tot aan de inlogpagina van de bank. Heb hem zelf daar geannuleerd.
Maar kies ik voor betalen bij afhalen dan loop ik ook vast.
Ik kom tot aan de checkout en dan klik ik op bevestigen en dan kom ik gewoon weer terug op die pagina. Hij gaat dan niet door.
Wij zitten via chrome en heb het ook via edge geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

Reageer