Vraag

Bestellingen kunnen weer niet afgerond worden

  • 3 February 2022
  • 39 reacties
  • 854 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Bij mij doet hij het nu wel gewoon goed bij ideal. Ik kom gewoon tot aan de inlogpagina van de bank. Heb hem zelf daar geannuleerd.
Maar kies ik voor betalen bij afhalen dan loop ik ook vast.
Ik kom tot aan de checkout en dan klik ik op bevestigen en dan kom ik gewoon weer terug op die pagina. Hij gaat dan niet door.
Wij zitten via chrome en heb het ook via edge geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

Reputatie 3
Badge +1

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier het zelfde probleem dat klanten niet bij betaalpagina geraken. Zelf geprobeerd, kwam er ook niet door heen.

Reputatie 4
Badge +4

Net een test order gedaan… er worden ook WEER!! 21% extra over de verzendkosten berekend.

Reputatie 4
Badge +4

Hier hetzelfde,

Vanaf afgelopen vrijdag hebben wij al problemen hiermee. Ik heb zojuist een klant hierover gesproken. Ze had de bestelling bevestigd en daarna kom ze niet door. Geen mogelijkheid om te betalen. Ik heb het hele weekend al bestellingen die qua betaling niet zijn of konden worden afgerond. Uiterraard stuur ik deze klanten een betaal link via Mollie. Maa ook dit is volgens  mij een storing. 

Ook hier hetzelfde probleem Bianca van sambi.nl gelukkig was er een klant van mij zo attent om het te melden bij mij. Ik loop hierdoor klanten mis die iets willen bestellen mij. 
Kunnen jullie mij aub helpen?? 
 

Met vriendelijke groeten, 

hillie 

www.babyenkadoeisma.nl 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nu ook een bestelling die niet afgerond wordt. Het gaat om een bestelling waarbij wordt aangegeven: Afhalen bij winkelier. Nu gaat het om iemand die mij laat weten de bestelling niet te kunnen afronden, maar ik weet niet of er meerdere klanten zijn die ook tegen dit probleem aanlopen en het dan niet laten weten. Dat kost dan wel omzet en klanten die daarna misschien niet meer bij me terugkomen.

 

Groetjes Bianca

www.sambi.nl

Reputatie 2
Badge

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Ebbe, hier lopen klanten vandaag constant vast.... ik heb nauwelijks orders omdat klanten niet verder komen dan de checkout. Het betalingsscherm opent niet.

Reputatie 5
Badge +7

Super dank je wel. :D
Ik laat het weten als ik iets hoor.

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor de aanvullende informatie. Op dit moment hebben we nog geen volledig reproductiepad van dit probleem. Het is bovendien ook opvallend dat het de klant s ochtends niet lukte en later op de dag wel.
Voor nu heb ik helaas nog even geen definitieve oplossing. Wel verzamelen we al de meldingen hierover en hoop ik dat we binnenkort een duidelijker beeld hebben van de omstandigheden waaronder dit probleem ontstaat.

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.

Bij deze was het via chrome.
Versie 98.0.4758.82 (Officiële build) (64-bits)
Klant heeft via onze pc bestelling ingevoerd daardoor weten we dus ook dat de cache geleegd was en cookies verwijderd.
Geld was bij deze niet afgeschreven daar ze dus koos voor betalen bij afhalen.

De andere bestelling is geen geld afgeschreven (denk ik) staat niks op mollie van haar maar ik krijg helaas geen reactie van klant.

Wat ik raar vind is dat het heel vaak in het weekend is.
Net of er dan een overbelasting is. 
Had zaterdag ook nog een andere klant aan de telefoon die het 's morgens probeerde en het toen niet voor elkaar kreeg. Maar het later nogmaals probeerde en toen lukte het wel. Helaas betrof het een oudere klant die op mijn vraag welke browser ze gebruikte al geen antwoord kon geven.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag,

Ik heb het net zelf even op beide manieren geprobeerd en in beide gevallen lukt het mij om een bestelling te plaatsen.
We zijn er dan ook niet achter wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is het mogelijk om wat meer informatie bij je klanten op te vragen?

In welke browser(s) gebeurde dit?
In welke browserversie(s) gebeurde dit?
De klant waarbij wel een groene orderstatus stond, is daarbij geld van de rekening afgeschreven?

Je zou ons heel erg helpen als je aan deze informatie zou kunnen komen.

Reputatie 5
Badge +7

@Ebbe en @Arjan ook nu weer twee dagen achter elkaar melding dat mensen hun bestelling niet door kunnen voeren.
Ze kunnen gewoon niks. Ik loop nu steeds zelf hun bestellingen in te voeren dat is dus echt niet grappig.
 

Reageer