Vraag

Bancontact betalingssysteem

• 18 March 2022
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 188 reacties

Goede morgen,

Ik heb vaak bij nieuwe klanten vanuit het buitenland (geheel europa eigenlijk) dat ze in de veronderstelling zijn dat bancontact een gewone bankoverschrijving is die door heel europa gebruikt kan worden.

Ze lopen dan vast omdat het niet lukt. Ik moet per mail in contact treden, eventueel orders annuleren en opnieuw in laten brengen etc etc - heel omslachtig!

Is er een mogelijkheid waarop ik duidelijk kan maken dat dit een betalingssysteem is dat voor Belgische klanten gebruikt wordt? Kan ik ergens de omschrijving veranderen? (of zie ik iets over het hoofd?)

thks

Evv

2 reacties

Goede morgen,

Ik heb vaak bij nieuwe klanten vanuit het buitenland (geheel europa eigenlijk) dat ze in de veronderstelling zijn dat bancontact een gewone bankoverschrijving is die door heel europa gebruikt kan worden.

Ze lopen dan vast omdat het niet lukt. Ik moet per mail in contact treden, eventueel orders annuleren en opnieuw in laten brengen etc etc - heel omslachtig!

Is er een mogelijkheid waarop ik duidelijk kan maken dat dit een betalingssysteem is dat voor Belgische klanten gebruikt wordt? Kan ik ergens de omschrijving veranderen? (of zie ik iets over het hoofd?)

thks

Evv

Klopt, dit is verwarrend. Ik denk dat als de tekst omschrijving vooraf overmaken wordt veranderd naar IBAN of BANK het duidelijker wordt voor orders vanuit het buitenland. IBAN is veel duidelijker en internationaal gebruikt bij bank overboekingen. Voor buitenlandse orders heb ik nu knullig de tekst: for bank transfer select Vooraf overmaken toegevoegd achter de tekst betaalwijze. Ik heb de vraag al eerder gesteld aan MWW maar de teksten van de betaalopties zelf zijn  niet te wijzigen.

Reputatie 5
Badge +7

@Ebbe  loopt hier al een aanvraag voor een wijziging - hoe kunnen we dit (snel ingevoerd krijgen?)

Reageer