Vraag

artikel opnieuw verzenden

  • 4 October 2020
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Ik heb een artikel geleverd waarbij het stiksel aan één kant wat los zat. Dit was natuurlijk niet de bedoeling.  Nu wil ik mevrouw graag een nieuw artikel opsturen. Het is voor mij duurder om haar het artikel te laten retourneren en Ik kan het artikel ook niet opnieuw verkopen. Dus vraag ik haar niet om het artikel te retourneren. Nu is mijn vraag hoe ik dit in mijn administratie moet verwerken? 

Ik maak kosten voor de verzending en zal een nieuw artikel opsturen. Ik ben dus twee keer hetzelfde product kwijt uit de voorraad, maar dit is nu nog nergens zichtbaar verwerkt. Ik maak ook geen creditnota aan omdat ik het product niet retour krijg en het tevens niet meer bruikbaar is. Maar dit betekent dat mijn voorraad straks niet klopt en ik wel extra kosten heb gemaakt voor verzending. Hoe moet ik dit in de boekhouding verwerken? 

 

Alvast bedankt! 

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Misschien een order maken met 100% korting.

Dan wordt je voorraad gewoon aangepast.

Reageer