Vraag

Afleveradres wijzigen

• 14 April 2022
  • 7 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Klopt het dat een afleveradres/PostNL lokatie niet gewijzigd kan worden? 

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Volgens mij ligt dit aan de situatie waar je dit bedoelt….

Als je een label aanmaakt met bijvoorbeel myparcel dan kun je in myparcel het label nog editen
Als je bedoelt in je orderomgeving met klarna aan dan kun je maar beperkte dingen aanpassen. (of het kan wel maar je krijgt een foutmelding en hij wordt niet aangepast)
Of bedoel je een klant die een order plaatst en maar 1 postnl-locatie kan kiezen….

Dus ik weet niet of ik antwoord kan geven maar het hangt af waar / hoe je het precies wil wijzigen 

Reputatie 6
Badge +8

Er is een postNL lokatie ingevoerd door de klant maar het pakket moet gewoon naar het huisadres en wil dit weghalen. Nu direct bij MyP een label aangemaakt maar vindt t fijn als de link bij de order vermeld staat. 

Reputatie 5
Badge +6

Hier liep ik laatst ook tegenaan. Toen wilde een klant de bestelling toch naar een ander PostNL punt laten versturen, maar dat kon ik dus niet veranderen. 

Reputatie 5
Badge +5

Zodra je in Myparcel het label aanpast dan wordt het bij Mijnwebwinkel als een ander label gezien en is hij niet meer te koppelen (volgens mij). 

Reputatie 6
Badge +8

Zodra je in Myparcel het label aanpast dan wordt het bij Mijnwebwinkel als een ander label gezien en is hij niet meer te koppelen (volgens mij). 

Het ging in dit geval om een brievenbuspakket en dat mag zo wie zo niet naar een PostNL punt.. maar dat weet een klant niet

Reputatie 5
Badge +6

Dat zie ik ook wel eens voorbij komen. Dat er gekozen wordt voor een PostNL afhaalpunt, maar dat het om een bestelling gaat die gewoon door de brievenbus past. Hoe gaan jullie daar mee om?
De ene keer mail ik daarover en als het toch naar het huisadres mag als brievenbuspost dan betaal ik de teveel betaalde verzendkosten terug. Maar soms stuur ik het ook alsnog als pakket op naar het afhaalpunt. Klanten kunnen niet altijd inschatten of het door de brievenbus kan. En wie weet heeft een klant nog andere redenen om het niet thuis te laten bezorgen ook al kan het door de brievenbus. 

Reputatie 5
Badge +5

Meestal verstuur ik het gewoon naar een postnlpunt maar ik laat het ook een beetje van de waarde van de bestelling afhangen. Soms koopt iemand een artikel van €1 en betaalt dan €9 omdat ze kiezen voor een speciale ‘bezorgd op afspraak’ optie en 9 van de 10 keer als ik ze bel en zeg dat hij ook door de brievenbus past en ik ze €5 kan terugstorten (waardoor de bestelling 50% goedkoper wordt) zijn ze helemaal blij. Maar als het een spelletje van €100 is bij wijze van spreke dan stuur ik hem gewoon naar het postnlpunt.

Reageer