Beantwoord

Adres en huisnummer veld

• 15 mei 2020
  • 11 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo,

Ik heb heel veel klanten die met automatisch invullen het adresveld intypen, dit gaat ongeveer 7 op de 10 keer mis, daarnaast snappen mensen buiten NL ( soms ook in NL ) niet waarvoor er een apart huisnummer veld is omdat er al een apart vak is voor het adres..

Dit zorgt er heel vaak voor dat er of dubbele postcodes instaan, huisnummers 2 x,  of een onvolledig adres.

is er geen optie om dat huisummer vakje weg te halen , of deze te hernoemen in het engels ?

icon

Beste antwoord door ruudf89 17 mei 2020, 23:13

Hoi Wrappie, moet je juist wel doen! De tijd die je nu hebt gebruikt om dit te typen, had je ook kunnen besteden om even die feedback in te vullen. Neemt 3 seconden in 😉. Het helpt je alleen maar wanneer meerdere mensen dat doen, zoals Ebbe die het ook voor je gaat meenemen. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Wrappie1,

Interessante casus schets je. Je kunt de checkout niet zelf aanpassen. Ik breng het onder de aandacht bij het productteam. Wil jij dat ook doen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl

Thanks! 

Groet,
Ebbe

ik heb daar geen tijd voor, ik dacht dat daar de community voor was.

just saying.. er gaan meer orders mis dan goed als je in mijn bestelgeschiedenis zou kunnen kijken, pas ze zolang het nodig is wel aan tot er ooit een andere shop komt :) suc6 !

Reputatie 7
Badge +4

De community is er inderdaad om je verder te helpen. Een oplossing heb ik nu niet. Je kunt je verzoeken indienen bij het productteam. Of je dat wilt doen, is natuurlijk aan jou.

is niet alleen mijn belang, ik spreek wellicht voor velen, ik geef het enkel aan, ik heb geen tijd om er in te investeren, zit tot me nek in het werk, jij werkt voor mijnwebwinkel, dus neem ik aan dat ik mijn stem niet hoef te laten horen na dat jij dat hebt gedaan, lijkt me onzinnig.

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Wrappie, moet je juist wel doen! De tijd die je nu hebt gebruikt om dit te typen, had je ook kunnen besteden om even die feedback in te vullen. Neemt 3 seconden in ;). Het helpt je alleen maar wanneer meerdere mensen dat doen, zoals Ebbe die het ook voor je gaat meenemen. 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Wrappie1,

Ik herken dit probleem en wilde het zojuist in de community plaatsen, maar zag dat jij dit al gedaan had. Ik ben daarna gaan kijken of ik iets kon terugvinden feedback.mijnwebwinkel.nl ,maar @Ebbe hier ontbreekt helaas een zoekfunctie, dus weet niet of jij dit ook werkelijk gedaan hebt.
Ik heb daarom zelf een suggestie geplaatst met een briljante oplossing die dit probleem voor eens en voor altijd moet voorkomen. Hier de link: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/441
Ik zou dus zeggen, stemmen maar! :relaxed:
Gr, Michel

Hoi @Wrappie1,

Ik herken dit probleem en wilde het zojuist in de community plaatsen, maar zag dat jij dit al gedaan had. Ik ben daarna gaan kijken of ik iets kon terugvinden feedback.mijnwebwinkel.nl ,maar @Ebbe hier ontbreekt helaas een zoekfunctie, dus weet niet of jij dit ook werkelijk gedaan hebt.
Ik heb daarom zelf een suggestie geplaatst met een briljante oplossing die dit probleem voor eens en voor altijd moet voorkomen. Hier de link: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/441
Ik zou dus zeggen, stemmen maar! :relaxed:
Gr, Michel

Met de stelling die geplaatst wordt, ben ik het dus niet mee eens, dat zou in mijn geval iig mijn klanten nog meer tot verwarring leiden. 

Het gaat mij vooral om internationale klanten, nergens behalve in Nederland gebruiken wij een extra huisnummer veld, terwijl internationale klanten hun huisnummer tot het adres zien.

Bijv zij wonen op de pietpukhof 123 Duitsland, dat zien zij als geheel. Deze klanten snappen niet waar het extra nummer veld voor is, en vullen daar 123 in, waardoor de labels zeggen pietpukhof 123 123

Nou is het in Duitsland vrij normaal dat er maar een nummer staat, en deze verwijder ik dan ook, maar hebben we het over Spanje of Oostenrijk, waarbij soms 3 huisnummers zijn en de adres en het huisnummer als volg er uit zou kunnen zien, 1 ,1, 3. 

Deze klanten moet dus altijd een mail worden gestuurd ter bevestiging van het adres, en dit gebeurt in mijn geval HEEL vaak, aangezien ik 80% internationaal verstuur..

Tevens in Frankrijk staat het nummer voor de straat en ook deze vullen het dubbel in ( indien ze het snappen ) en anders komt er weer een extra chat.

Een validatie zou voor mij hier dus niet werken, wat wel zou werken voor mensen die veel internationaal verzenden is een optie om het huisnr veld weg te laten.

Maar goed, ik heb inmiddels geaccepteerd dat dit platform, vrijwel alleen voor Nederlandse bodem gemaakt is, This is what it is.. en anders naar een ander platform, en hoe graag ik dat ook zou willen ik heb helaas niet de tijd ervoor.

Reputatie 1
Badge +1

Dag @Wrappie1 ,

In dat geval is jou probleem net even iets anders dan wat ik ervaar. Een enkel veld voor alleen het adres zou voor mij ook een prima oplossing zijn, maar ik verwacht niet dat ze daar bij mijnwebwinkel warm voor gaan lopen, gezien de impact die het heeft op alle actieve koppelingen met derde partijen zoals verzendpartners en dergelijke. Om volledig te zijn zal ik mijn suggestie aanpassen en erbij zetten dat de validatie allen moet plaatsvinden indien en een Nederlands adres wordt ingegeven. Ik weet dat dit voor jou niets oplost, maar dat voorkomt dan wel de verwarring waar je op doelt.

Gr, Michel

Dag @Wrappie1 ,

In dat geval is jou probleem net even iets anders dan wat ik ervaar. Een enkel veld voor alleen het adres zou voor mij ook een prima oplossing zijn, maar ik verwacht niet dat ze daar bij mijnwebwinkel warm voor gaan lopen, gezien de impact die het heeft op alle actieve koppelingen met derde partijen zoals verzendpartners en dergelijke. Om volledig te zijn zal ik mijn suggestie aanpassen en erbij zetten dat de validatie allen moet plaatsvinden indien en een Nederlands adres wordt ingegeven. Ik weet dat dit voor jou niets oplost, maar dat voorkomt dan wel de verwarring waar je op doelt.

Gr, Michel

Voor verzendpartners zou dit niet uit moeten maken, indien je bij het adresveld het huisnummer voor het adres veld plaatst, plaatst myparcel hem automatisch achter het adres.

het zou een simpele stap zijn, voor degene die dat wel willen om het huisnummer veld weg te kunnen laten, Of op zijn minst een context geven waardoor de klant wel snapt waarvoor dit veld is.

Maar goed het is wat het is, het blijft een mijnwebwinkel store

Badge

Ik kan mij helemaal vinden in het probleem waar @Wrappie1 mee zit . Ik heb dezelfde ervaring voor internationale klanten. Het gaat vooral om de plaats van het huisnummer en straatnaam die niet vast moet komen staan, maar eigenlijk gekoppeld mag worden aan het land waar naar toe wordt verstuurd.

Ik krijg vaak in de opmerking bij een bestelling vanuit Amerika, Frankrijk, Taiwan dat hun adresgegevens niet kloppen qua volgorde zoals deze ingevuld moeten worden. Het zou erg tof zijn als dit aangepast kan worden, al zie ik dit niet snel gebeuren bij MWW.

Reputatie 4
Badge +2

Is het dan niet tijd voor een meertalig webwinkel

Reageer