Vraag

achteraf betalen verplicht, maar hoe dan?

• 22 februari 2021
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Webwinkeltje is bijna af, krijg iets niet voor elkaar en zou niet weten waar te beginnen. Volgens de wet is het niet toegestaan om in 1 keer het hele aankoopbedrag te vragen. Dus moet er naast Mollie nog een tweede betaalmogelijkheid komen. Heb geen idee meer hoe dat te doen. 

• rembours waar een schuifje voor staat. Dat doet PostNl toch niet meer? Of kan het toch? Waarom staat die schuif er dan? 

Dan maar dat niet al te veilige Klarna proberen (laatste mogelijkheid?) Dus dat vinkje neergezet: bankrekening fout, priverekening in plaats van zakelijke, lichtgrijs niet aan te passen. Extra bankrekening toevoegen dan maar, kan niet, de euro staat er niet bij. Dus aangevraagd met het idee om later het rekeningnummer te wijzigen. 

Nu staat alles actief bij Klarna, aanvraag goedgekeurd (op nog steeds die priverekening) en krijg geen inloggegevens. Dus bij de inlog van Klarna mijn mailadres ingevuld, wachtwoord vergeten, komt geen mail, ook niet in de spambox. 

Is er nog een (veilige) manier om dat wettelijk verplichte achteraf betalen aan te bieden? Ik zit hopeloos vast. 

Alvast dank, 

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb Klarna via Mollie geactiveerd, en ik had geen problemen bij het toevoegen. Door Klarna Achter Betalen bied je inderdaad de wettelijke verplichting aan om je klant achteraf te laten betalen. 

Wellicht dat iemand van MWW met je mee kan kijken? Volgens mij kun je hen een e-mail sturen en neemt het supportteam het op.

Reputatie 3
Badge +4

Ideal - Klarna … tegenwoordig kun je de klant toch ook vooraf overmaken aanbieden … dan kan de klant zelf het bedrag overmaken … tegenwoordig staan iban betalingen binnen 5 minuten in europa op de andere rekening.

Gisteren hoorde ik van ene klant dat vooruitbetalen via Mollie op zich gaat … maar je ontvangt eerst een email en daarna kan je pas betalen … klant adviseerde zelf om mollie te gebruiken dan kan je direct op de webpagina betalen. Hebben jullie dezelfde ervaringen ?

Vandaag heb ik de klantenservice gebeld  met deze vraag en ga toch voor een andere betaaldienst, zoals bijvoorbeeld afterpay. Moet wel bij een duurder pakketje, maar is even niet anders. 

Hierbij is mijn reden dat al in september bij Klarna bleek dat het systeem lek was. Een half jaar lang is hier niets aan gedaan en nu is het lek naar buiten gebracht. Wie betaalt de schade als het product besteld is en de rekening door dit beveiligingslek bij een ander terecht komt en die persoon weer storneert? Nu dit in de publiciteit terecht is gekomen ben ik bang dat dit mensen op een idee gaat brengen. Daarom geen zaken meer via Klarna. Veiligheid gaat voor. 

Reputatie 3
Badge +4

Jammer dat Afterpay niet via mijnwebwinkel of Mollie kan … Sisow volgens mij wel.

Reageer