Vraag

A6 label printer in combinatie met MyParcel koppeling

• 23 August 2021
  • 40 reacties
  • 1969 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Allemaal,

Op dit moment printen wij de MyParcel labels nog middels een gewone A4 printer en een A6 sticker vel.

Nu wilde ik even onderzoeken welke Label printers ik kan gebruiken.

MyParcel adviseert de Dymo 4XL en niets anders.

Ik heb ook even met 123inkt.nl gechat en ook die geven aan dat voor post.nl alleen de Dymo goed werkt.

Alles goed en wel maar de Dymo heeft een draad en ik ga anno 2021 geen apparaat aanschaffen wat niet draadloos is.

Maar goed het lijkt mij erg sterk dat andere thermische printers niet werken. Deze komt bijvoorbeeld erg goed uit de test:

Heeft iemand van jullie ook MyParcel en een wifi label printer? Zo ja deel aub even je ervaring of het werkt of niet.

Alvast bedankt.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Deze ga ik even volgen, dat wil ik ook wel weten.

Ben er ook mee bezig geweest en contact gehad met Dymo. Er komt eind dit jaar* wss een wireless labelprinter, de populaire 4XL printer en of ik nog even kon wachten. Zeker wel :wink:  want ook ik wil liever geen ‘draad’. We printen nog even verder met de A4 vellen.. 

*ivm de late overzee-leveringen kon het okt. al zijn maar ook dec. 

Reputatie 4
Badge +6

Ben er ook mee bezig geweest en contact gehad met Dymo. Er komt eind dit jaar* wss een wireless labelprinter, de populaire 4XL printer en of ik nog even kon wachten. Zeker wel :wink:  

Hoi Sonja,

Kijk dit alleen is al goed nieuws! Hopelijk zien ze bij Dymo ook in dat een draad hopeloos ouderwets is. ;)

Toch zegt iets in mij gewoon die Brother te kopen en te kijken of ik die MyParcel pdf niet gewoon kan printen want ben er bijna van overtuigd dat het zo simpel is. Maar ik wacht nog even verdere reacties af. Bedankt voor het meedenken.

Ben er ook mee bezig geweest en contact gehad met Dymo. Er komt eind dit jaar* wss een wireless labelprinter, de populaire 4XL printer en of ik nog even kon wachten. Zeker wel :wink:  

Hoi Sonja,

Kijk dit alleen is al goed nieuws! Hopelijk zien ze bij Dymo ook in dat een draad hopeloos ouderwets is. ;)

Toch zegt iets in mij gewoon die Brother te kopen en te kijken of ik die MyParcel pdf niet gewoon kan printen want ben er bijna van overtuigd dat het zo simpel is. Maar ik wacht nog even verdere reacties af. Bedankt voor het meedenken.

Doen! Dan lezen we hier graag je ervaring met die printer :joy:

Reputatie 7
Badge +8

Als je de pdf print en je zet de brother in de pdf reader als printer zouhet moeten kunnen.

Reputatie 4
Badge +6

Als je de pdf print en je zet de brother in de pdf reader als printer zouhet moeten kunnen.

Hi Michel,

Bedankt dat is precies hoe ik erover denk. Online op Youtube zie ik ze dit ook doen al gaat het dan om ebay of amazone labels maar ik ben er zo langzamerhand ook van overtuigd dat dit moet gaan werken.

Het lijkt er steeds meer op dat ik die printer maar gewoon moet gaan bestellen. ;)

Reputatie 7
Badge +8

Hi Michel,

Bedankt dat is precies hoe ik erover denk. Online op Youtube zie ik ze dit ook doen al gaat het dan om ebay of amazone labels maar ik ben er zo langzamerhand ook van overtuigd dat dit moet gaan werken.

Het lijkt er steeds meer op dat ik die printer maar gewoon moet gaan bestellen. ;)

En je hebt het recht om alles binnen 14 dagen retour te sturen bij een webshop he 😉

Reputatie 4
Badge +6

En je hebt het recht om alles binnen 14 dagen retour te sturen bij een webshop he 😉

Hahaha eens maar als webshop eigenaars kijken wij toch wel iets anders naar retouren ;)

Hi Michel,

Hé zeg, geen retour aanmoedigen hoor :sweat_smile:

Hahaha eens maar als webshop eigenaars kijken wij toch wel iets anders naar retouren ;)

:hugging:

Reputatie 4
Badge +6

De kogel is door de kerk ik heb hem net besteld kan niet wachten om het printen van de labels te gaan testen. Ik houd jullie op de hoogte. :)

Reputatie 7
Badge +8

:hugging:

Haha ja dat klopt :) Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk heel weinig terug stuur :yum:

Reputatie 4
Badge +6

Zo de printer is binnen en ik heb hem even snel en provisorisch geïnstalleerd! ;) 

Lang verhaal kort het werkt!!! :hugging::laughing:

Ik heb de printer met wifi aangesloten en vervolgens vanuit het order scherm van een bestaande order in het verzending widget op de ‘print label’ knop gedrukt.

Nu word een pdf gedownload in een zeg maar A6 formaat.

Vervolgens pdf geopend en bij printen de Brother wifi printer gekozen en het papier formaat ingesteld op 4.07” x 6.4” en de schaal op aanpassen aan papierformaat. (hier kun je nog mee spelen)

Toen afgedrukt en de magie aanschouwd! :joy:

Het resultaat:

• Printen gaat zo snel als je met je ogen knippert ben je klaar
  • Bonus hij snijd het label ook meteen voor je af dus je hebt 1 los label vast
  • Je hoeft niet langer te controleren of de inkt droog is dus je kunt het niet uitsmeren met je vingers

Wat ik heb moeten inleveren is het kleurenlogo op het label omdat een gewone printer natuurlijk ook kleur print van mijn logo. Niet echt een groot verlies natuurlijk.

Daarnaast is voor mij de “ECHTE” test morgen als ik de pakketjes inlever want die van vandaag heb ik nog op de ouderwetste manier gedaan. De barcodes zien er top uit maar dat wil niet zeggen dat hij ze ook goed scant dus dat zien we morgen.

Voor nu alles ziet er top uit en ik bevestig morgen nog even hoe het bij post.nl gaat met de labels.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is top. Ik verwacht dat een thermische printer de barcodes scherper print dan een inktjet of laserprinter. Ik heb weleens met de kleine dymo, die we al jaren hebben, een postzegel label geprint en dat werkt ook prima.

Reputatie 4
Badge +6

Dat is top. Ik verwacht dat een thermische printer de barcodes scherper print dan een inktjet of laserprinter. 

Ik heb pas twee labels geprint maar van wat ik kan zien is de kwaliteit prima. 

Net ook even op de telefoon een barcode scanner gedownload en gekeken of ik zelf de barcode kon scannen. Nou zonder enig probleem werd de streepjes code omgezet in de speciale post.nl code. (in myparcel barcode kolom)

Ik verwacht dat ik nog wel wat zal gaan tweaken met de layout en het logo maar ik ben voor nu behoorlijk content dat ik die printer gewoon gekocht heb en het geprobeerd heb. 

De oude manier ging prima maar dit gaat gewoon super! :smile:

Wat was nu precies de reden dat je deze hebt gekocht @Joost Verdaasdonk Draadloos? Prijs? Direct leverbaar? De ‘gratis’ etiketten wegen niet op tegen de inktpatronen van een laserprinter tov thermisch printen denk ik.. 

Reputatie 4
Badge +6

@CountryatHome de reden is dat ik veel op youtube heb gekeken naar vergelijkingstesten. Daar staat deze brother samen met de Dymo die terecht meteen door iedereen word afgeserveerd ivm de kabel en daarnaast de nog professionelere zebra verzendlabel printer. (De brother wint keer op keer)

Dus de dymo is mainstream maar zonder wifi van géén waarde voor mij. Dus hebben van WIFI is erg belangrijk. Hierna kwam de Brother die voor de professionele markt is en de zebra gaat nog een stap verder.

Dus vergelijk je ze met elkaar dan is de Brother prijstechnisch de beste deal voor een allround WIFI (en hij heeft ook bluetooth/wps/airprint/ect) verzendlabel printer. 

De prijs is gewoon een kwestie van zoeken bij de link welke ik hierboven meld heb ik hem gekocht ondanks het feit dat ze géén kundig advies konden geven zijn ze goedkoop en betrouwbaar dus vandaar die leverancier.

Direct leverbaar is voor mij altijd een must have ik houd niet van wachten. ;) (althans niet lang)

Ik kan nog niet zeggen wat goedkoper is een doos A4 sticker vellen (per 4 keer A6) en elke maand een inkt cardridge of de thermische labels (ook maar een paar cent per stuk)

Aan het eind van de rit gaat het gewoon om gebruik gemak. Je print het label plop klaar, gesneden en gelijk vastpakken (bij de inkjet jonguh jonguh hoe vaak ik die inkt niet uitgesmeerd heb met mijn vingers...) en plakken op de doos maar.

Het is en blijft voorkeur en iedereen moet gewoon kiezen wat hij wilt maar mijn gevoel zegt dat ik helemaal happy ga worden met mijn thermische label printer. :smile:

Bedankt voor je duidelijke antwoord :blush:. De printer al zo vaak in een winkelmandje gedaan en steeds niet doorgezet. Wil graag snel en makkelijk, niet steeds dat A4 velletje in de printer te moeten leggen. Draadloos is een must, we werken soms ook vanaf een Ipad. 

Met onze laserprinter herken ik het probleem met de inkt niet echt, wel het schudden met het patroon als deze weer eens aan geeft leeg te zijn en daarna weer weken mee gaat. 

Hoe gaat het printen van bv 8-16 labels tegelijk via MyParcel? Dat doen we nu vaak.. Oh wacht, dat hoeft dan niet meer, het gaat dan met 1 druk op de knop bij de betreffende order in MWW.

Reputatie 4
Badge +6

@CountryatHome graag gedaan ik ben er zelf ook blij mee. :hugging:

Dat is grappig ik werk ook bijna altijd vanuit de Ipad en zover ik weet werkt airprint ook. Ik zal dit morgen gelijk testen en doorgeven.

Als je een lasterprinter hebt dan geloof ik dat je dat smeren van inkt niet hebt want dat gedrag hoort meer bij de goedkopere inktjet printers die ik heb. :wink:

Ik moet eerlijk zeggen onze flow is echt per cadeau/pakket dus per 1 printen geniet de voorkeur. Maar goed ook wij hebben weleens een bestelling van 8 dezelfde en dan leg ik ook 2 vellen in de printer en vink ze alle 8 aan in myparcel en gaan.

Maar ik denk dat dit met de labelprinter ook gaat want als je in myparcel naar jouw winkelinstellingen gaat dan zie je dat die net als bij mij op A4 staat maar je kunt hem daar ook op A6 labelprinter formaat zetten. En iets zegt mij dat multi print dan ook prima gaat werken. Ook dit gaan we zsm testen natuurlijk.

En nu is het inderdaad 1 druk op de knop bij de betreffende order om de pdf te openen en dan daar nogmaals op print drukken om het label te printen maar dit gaat lekker snel.

Als er nieuwe info is laat ik het weer weten.

PS….
Ik heb expres nog géén nieuwe labels gekocht omdat ik eerst wilde testen met de labels welke je erbij krijgt. Daarnaast is het een cowboy markt m.b.t. de prijzen dus ook hier zal ik even serieus shoppen en delen waar ik ze goedkoop kan krijgen.

Reputatie 4
Badge +6

Zo weer een nieuwe dag in het Label printer avontuur.

Voor vandaag alweer de volgende zaken getest die ik kan afstrepen van mijn lijst:

1. Pakketje met nieuwe label scannen bij post.nl punt. Géén probleem zelfde goede resultaat als voorheen
  2. Shopinstellingen wijzigen in MyParcel naar Labelprinter (A6) werkt prima. Vanaf nu komt een enkele of meervoudige selectie er keurig uit als een pdf met per pagina een A6 label. Printen werkt prima.
  3. IPad printen via Airprint gaat geweldig! Mooi detail in deze vorm hoeft de brother alleen maar online te zijn en het werkt gewoon. (ipv installeren)

Ik ga vanavond ook nog even kijken hoe ik de andere computers kan laten printen met deze printer. (windows) het zal ws wel nodig zijn een driver of iets dergelijks te installeren.

Hoe dan ook alles gaat weer soepeltjes. :hugging:

PS… ik heb toch weer gekozen om via MyParcel te printen ipv direct vanuit het MWW order scherm. De reden is dat in dat widget géén adres validatie word gedaan en bij MyParcel op het overzicht scherm wel. Wellicht schiet ik vandaag nog een case in bij MP om dit als feature request op te nemen in de huidige plug-in.

Zo weer een nieuwe dag in het Label printer avontuur.

Voor vandaag alweer de volgende zaken getest die ik kan afstrepen van mijn lijst:

1. Pakketje met nieuwe label scannen bij post.nl punt. Géén probleem zelfde goede resultaat als voorheen
  2. Shopinstellingen wijzigen in MyParcel naar Labelprinter (A6) werkt prima. Vanaf nu komt een enkele of meervoudige selectie er keurig uit als een pdf met per pagina een A6 label. Printen werkt prima.
  3. IPad printen via Airprint gaat geweldig! Mooi detail in deze vorm hoeft de brother alleen maar online te zijn en het werkt gewoon. (ipv installeren)

Ik ga vanavond ook nog even kijken hoe ik de andere computers kan laten printen met deze printer. (windows) het zal ws wel nodig zijn een driver of iets dergelijks te installeren.

Hoe dan ook alles gaat weer soepeltjes. :hugging:

PS… ik heb toch weer gekozen om via MyParcel te printen ipv direct vanuit het MWW order scherm. De reden is dat in dat widget géén adres validatie word gedaan en bij MyParcel op het overzicht scherm wel. Wellicht schiet ik vandaag nog een case in bij MP om dit als feature request op te nemen in de huidige plug-in.

Ga vooral zo door @Joost Verdaasdonk  je hebt me bijna over de streep getrokken :joy:

Reputatie 4
Badge +6

Ga vooral zo door @Joost Verdaasdonk  je hebt me bijna over de streep getrokken :joy:

Nou is de tovervraag wat houd je nog tegen… wie weet gaat dat dan op mijn to-do lijstje! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Haha niets bijzonders.. wacht even tot iedereen terug is van vakantie.. iets met :soccer::volleyball::8ball::football:

Reputatie 5
Badge +6

Welke labels of doorlopende sticker heb je nodig voor een goede print met de Brother voor MyParcel ?

Ik zag bij OfficeCentre de Dymo 4Xl in de aanbieding … is de nieuwe draadloze versie al beschikbaar ?

Update Dymo 5XL per sep 2021 leverbaar: https://www.centralpoint.nl/labelprinters/dymo/dymo-2112725-labelwriter-5xl-art-2112725-num-13611677/

Vlg mij is dit een vervanger voor de 4XL maar nog niet draadloos.. 

Reageer