Vraag

A6 label printer in combinatie met MyParcel koppeling

• 23 August 2021
  • 40 reacties
  • 1969 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Vlg mij is dit een vervanger voor de 4XL maar nog niet draadloos.. 

Precies ik zat hier ook al naar te kijken en ik was klaar toen ik de draad weer zag. Ook al kan hij natuurlijk weer meer.

Reputatie 4
Badge +6

Welke labels of doorlopende sticker heb je nodig voor een goede print met de Brother voor MyParcel ?

Ik heb nieuwe labels gekocht maar ben nog bezig mijn oude rol op te maken. Zo gauw als ik de labels erin heb zitten en ik weet of ze goed zijn post ik hier mijn ervaring. (het vinden van labels is overigens erg makkelijk online de kunst is betaalbare labels te vinden omdat zo ongelooflijk veel in prijs schelen.)

Ik kom er snel op terug.

Reputatie 7
Badge +9

@Joost Verdaasdonk je hebt ook mij bijna overtuigd hoor. :wink:

Echter is mijn ervaring dat mijn apparatuur met draad juist sneller reageert dan zonder draad, of ben ik dan erg ouderwets? :laughing:

Reputatie 4
Badge +6

@Joost Verdaasdonk je hebt ook mij bijna overtuigd hoor. :wink:

Echter is mijn ervaring dat mijn apparatuur met draad juist sneller reageert dan zonder draad, of ben ik dan erg ouderwets? :laughing:

@Nanaas  ;)
Tja technisch gezien kan draadloos het qua communicatie snelheid niet winnen van bedraad al gaat die techniek natuurlijk razendsnel. Maar of wij simpele wezens dat merken ;)
Als ik zeg print dan is de printer al zo goed als klaar. (met 1 label natuurlijk) Dus ik merk er niets van :laughing:

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik zo lees heeft hij wel een lan aansluiting. Staat bij dat hij alleen met originele labels werkt. Voor de kleine dymo die we gebruiken voor andere doeleinden heb ik nog nooit originele gekocht. Scheelt zo 80%.

@CountryatHome graag gedaan ik ben er zelf ook blij mee. :hugging:

Dat is grappig ik werk ook bijna altijd vanuit de Ipad en zover ik weet werkt airprint ook. Ik zal dit morgen gelijk testen en doorgeven.

Als je een lasterprinter hebt dan geloof ik dat je dat smeren van inkt niet hebt want dat gedrag hoort meer bij de goedkopere inktjet printers die ik heb. :wink:

Ik moet eerlijk zeggen onze flow is echt per cadeau/pakket dus per 1 printen geniet de voorkeur. Maar goed ook wij hebben weleens een bestelling van 8 dezelfde en dan leg ik ook 2 vellen in de printer en vink ze alle 8 aan in myparcel en gaan.

Maar ik denk dat dit met de labelprinter ook gaat want als je in myparcel naar jouw winkelinstellingen gaat dan zie je dat die net als bij mij op A4 staat maar je kunt hem daar ook op A6 labelprinter formaat zetten. En iets zegt mij dat multi print dan ook prima gaat werken. Ook dit gaan we zsm testen natuurlijk.

En nu is het inderdaad 1 druk op de knop bij de betreffende order om de pdf te openen en dan daar nogmaals op print drukken om het label te printen maar dit gaat lekker snel.

Als er nieuwe info is laat ik het weer weten.

PS….
Ik heb expres nog géén nieuwe labels gekocht omdat ik eerst wilde testen met de labels welke je erbij krijgt. Daarnaast is het een cowboy markt m.b.t. de prijzen dus ook hier zal ik even serieus shoppen en delen waar ik ze goedkoop kan krijgen.

Had je dit toevallig al getest @Joost Verdaasdonk de ‘multiprint’ 😊 

Reputatie 4
Badge +6

Had je dit toevallig al getest @Joost Verdaasdonk de ‘multiprint’ 😊 

Hi @CountryatHome 

Jazeker zowel de airprint als de multprint werken prima. Bij multiprint doet hij ook ieder label keurig netjes afsnijden. Ik vindt dat erg fijn zo’n stapeltje labels maar je kunt de instellingen veranderen zodat hij het snijden niet doet.

@Nanaas , @Windsurfer , @Michel vG ik heb ondertussen ook wat meer info over nieuwe labels.

Allereerst @Nanaas toch het eerste minpuntje gevonden bij de wifi printer. Toen de laatste label geprint was kreeg ik keurig netjes een melding dat mijn rol op was. Maar op de printer zelf knipperde een lampje prima. Ik de nieuwe rol erin gedaan en de printer gesloten maar het lampje bleef knipperen. Wellicht snap ik het apparaat nog niet helemaal het wisselen van de rol is super simpel maar ik kreeg het knipperende lampje niet uit. Dus heb ik de printer uitgezet en opnieuw aangezet. Dit betekend dat de printer zijn WIFI uitzet en daarna opnieuw opstart. Dit probleem zorgde ervoor dat mijn computers niet automatisch de verbinding met de printer maakte. Natuurlijk kan dit een opstart dingetje zijn door mijn onkunde in volgordelijkheid maar ik denk ik meld het even mocht iemand mee gaan doen kunnen we elkaar helpen door de juiste tips te delen! ;) Voor nu moest ik de pc zelf herstarten en de verbinding was weer prima.

@Windsurfer even specifiek over de labels waar ik nog op terug zou komen.
Het mag duidelijk zijn als je de echte Brother labels koopt dat je een klein vermogen kwijt bent aan het kopen ervan dus ik zou altijd after market labels adviseren. En zelfs dan is het een cowboy markt want de prijzen verschillen behoorlijk. Ik heb uiteindelijk DEZE labels gekocht. (een hele doos tegelijk ivm het voordeel) En mocht iemand een nog betere deal vinden en daadwerkelijk de labels getest te hebben hoor ik het graag.

Deze labels zijn iets kleiner en dat is perfect omdat deze nu dichterbij onze A6 standaard aankomen ipv de Amazone standaard die meegeleverd word met de printer. Dus voordat je deze labels plaats en gebruikt dien je even in de printer instellingen de maat van de labels te veranderen. (je kunt gewoon exact selecteren wat er op de doos staat)

Deze labels printer perfect en je kunt ze goed lost maken van de achterkant en plakken prima.

Meer heb ik niet te delen voor nu dus doe er je voordeel mee allemaal! :grinning:

Had je dit toevallig al getest @Joost Verdaasdonk de ‘multiprint’ 😊 

Hi @CountryatHome 

Jazeker zowel de airprint als de multprint werken prima. Bij multiprint doet hij ook ieder label keurig netjes afsnijden. Ik vindt dat erg fijn zo’n stapeltje labels maar je kunt de instellingen veranderen zodat hij het snijden niet doet.

@Nanaas , @Windsurfer , @Michel vG ik heb ondertussen ook wat meer info over nieuwe labels.

Allereerst @Nanaas toch het eerste minpuntje gevonden bij de wifi printer. Toen de laatste label geprint was kreeg ik keurig netjes een melding dat mijn rol op was. Maar op de printer zelf knipperde een lampje prima. Ik de nieuwe rol erin gedaan en de printer gesloten maar het lampje bleef knipperen. Wellicht snap ik het apparaat nog niet helemaal het wisselen van de rol is super simpel maar ik kreeg het knipperende lampje niet uit. Dus heb ik de printer uitgezet en opnieuw aangezet. Dit betekend dat de printer zijn WIFI uitzet en daarna opnieuw opstart. Dit probleem zorgde ervoor dat mijn computers niet automatisch de verbinding met de printer maakte. Natuurlijk kan dit een opstart dingetje zijn door mijn onkunde in volgordelijkheid maar ik denk ik meld het even mocht iemand mee gaan doen kunnen we elkaar helpen door de juiste tips te delen! ;) Voor nu moest ik de pc zelf herstarten en de verbinding was weer prima.

@Windsurfer even specifiek over de labels waar ik nog op terug zou komen.
Het mag duidelijk zijn als je de echte Brother labels koopt dat je een klein vermogen kwijt bent aan het kopen ervan dus ik zou altijd after market labels adviseren. En zelfs dan is het een cowboy markt want de prijzen verschillen behoorlijk. Ik heb uiteindelijk DEZE labels gekocht. (een hele doos tegelijk ivm het voordeel) En mocht iemand een nog betere deal vinden en daadwerkelijk de labels getest te hebben hoor ik het graag.

Deze labels zijn iets kleiner en dat is perfect omdat deze nu dichterbij onze A6 standaard aankomen ipv de Amazone standaard die meegeleverd word met de printer. Dus voordat je deze labels plaats en gebruikt dien je even in de printer instellingen de maat van de labels te veranderen. (je kunt gewoon exact selecteren wat er op de doos staat)

Deze labels printer perfect en je kunt ze goed lost maken van de achterkant en plakken prima.

Meer heb ik niet te delen voor nu dus doe er je voordeel mee allemaal! :grinning:

Bedankt voor je uitgebreide verslag! Wat fijn.. wie weet heb je ons nu overtuigd :wink:   

Reputatie 5
Badge +6

Vandaag de Brother QL-1110NWB binnen … in Windows met wat trial en error de printer via Bluetooth werkend gekregen met de bijgeleverde grote etiket. Meteen DK-11241 etiketten besteld. Morgen een test met deze etiketten doen om te zien of A6 format volledig wordt ondersteund.

De printer uitzetten en weer aanzetten … in Windows bleef de printer op offine staan. Ik kreeg deze alleen werkend na het opnieuw installeren van de printer. Niet handig … Morgen nog een test doen.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Windsurfer 

Kijk goed bezig met de aankoop ik ben er zelf erg blij mee! :grinning:

En lekker avontuurlijk om de bluetooth kant ook gelijk even te testen. Over dat Offline volgens mij is dat exact hetzelfde type probleem wat ik hierboven ook beschreef. Ergens treed een communicatie probleem binnen Windows op waardoor de Brother printer niet langer gezien word en dan zegt Windows voor het gemak maar dat de printer offline is.

Mijn ervaring tot nu toe, Ik heb 3 apparaten waarvan ik dagelijks print:

1. Ipad deze geeft altijd thuis en communiceert zonder problemen met de labelprinter
  2. BTO Laptop deze geeft ook altijd thuis. (Deze staat overigens wel 24 uur per dag aan)
  3. HP laptop deze heeft tot nu toe 4 keer de labelprinter op Offline getoond.

Ik heb voor nu twee oplossingen die goed werken en ik vermoed dat deze voor Bluetooth ook werken:

1. Ben je ongeduldig? Herstart de pc
  2. Het hoofdprobleem is dat de pc de printer niet ziet dus het zit in je WIFI adapter (of BT adapter) 
    1. Binnen Windows kun je op het WIFI icoon (sys tray) drukken en daarna op de WIFI knop klikken. Nu is je WIFI adapter uitgeschakeld.
    2. Wacht een paar seconden en zet nu de WIFI knop weer aan.
    3. Wacht een paar seconden en controleer nu in een browser of je weer internet hebt. (Zo nee controleer of je netwerk wel gekoppeld is zo niet selecteer deze en klik connect)
    4. Als je weer online bent ga dan naar je printers toe binnen Windows en bij mij staat in dit geval de printer weer Online.

Wellicht ook even proberen met de BT ipv de herinstallatie?

Reputatie 5
Badge +6

Vandaag de labels binnen gekregen 152mm x 102mm. De Brother print deze perfect vanuit MWW en met het automatisch snijmechanisme gaat het makkelijk en snel tov de A4 stickervellen van MyParcel. Top en een aanrader voor gebruik met MyParcel de Brother QL-1110NWB A6 Label printer.

Reputatie 4
Badge +6

Een kleine update na een paar weken.
De printer werkt perfect en het werkt erg fijn. 
Daarnaast zijn de verbindingsproblemen ook weg want ik laat de printer nu simpelweg aan waardoor de wifi verbinding niet verandert!

Al met al blij met de aankoop en de keuze.

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben op het gebied van printers altijd een Brother fan geweest. Erg goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. 

Badge

Dymo heeft op dit moment nog geen draadloze printer. Zebra heeft er wel 1 de Zebra GK420D ethernet. Deze werkt ook goed samen met Mijnwebwinkel & Myparcel. 

Reputatie 5
Badge +6

Wie heeft belangstelling ? ter overname draadloze label priner van Brother, incl.;. doos met labels op rol voor printer ?

Reageer