Vraag

2 verschillende tarieven post NL afhaallocaties instellen

• 21 September 2020
  • 12 reacties
  • 159 Bekeken

Hoi!
Ik heb 2 verschillende verzendtarieven. 
Brievenbuspost €3,95
Pakketpost €5,95

Nu heb ik PostNL afhaallocatie ingesteld maar ik kan maar 1 tarief invoeren.
Hoe kan ik meerdere tarieven invoeren voor beide soorten pakketjes?
Ik krijg het niet voor elkaar.

Bedankt!

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kun je een brievenbuspakketje niet afhalen bij PostNL, omdat deze in de brievenbus past. Vandaar dat je maar één tarief kunt invoeren voor pakketpost.

Aha ja natuurlijk! Dankjewel!

Kun je trouwens ook ergens aan de verzendtarieven toevoegen dat het om een brievenbuspakje of pakketpost gaat..?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Angelique,

Je kan via de tarieventabel verschillende verzendmethoden aanbieden. Dit werkt alleen iets anders dan je zou verwachten. Wij werken met landen die je een andere weergavenaam kan geven.

Zo zou je meerdere malen het land 'Nederland'  bij landenbeheer toe kunnen voegen maar met een andere naam. Voor dit land kan je dan een verzendtarief  instellen wat de kosten zijn per gewicht.

Bijvoorbeeld:

1. Voeg het land 'Nederland' toe.
  2. Geef hem de weergavenaam 'bezorgen
  3. Geef de tarieven op in de tarieventabel

Dit herhaal je voor elke verzendmethode die je toe wil voegen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +4

Probleem is hier ook, maar ik hoef geen tariefverschil per gewicht maar per afmeting. Ik verkoop LP's en CD's….cd;s kunnen als brievenbuspakje, maar lp's moeten per pakket. Hoe kan ik die 2 verschillen nu verwerken in 2 maal Nederland ….moet echt kunnen zou je zeggen want afmetingen zijn vaak nogal verschillend 

Reputatie 2
Badge +4

Kan dit dus ook per afmeting worden ingesteld met een andere naam voor Nederland en hoe kan iemand die dan een lp besteld bv. gekoppeld worden aan de juiste tarieven

Reputatie 2
Badge +4

En voor een cd dan met een ander lager tarief maar ook voor nederland bv. Hoe koppe ik dat. bedankt alvast

Reputatie 6
Badge +7

Probleem is hier ook, maar ik hoef geen tariefverschil per gewicht maar per afmeting. Ik verkoop LP's en CD's….cd;s kunnen als brievenbuspakje, maar lp's moeten per pakket. Hoe kan ik die 2 verschillen nu verwerken in 2 maal Nederland ….moet echt kunnen zou je zeggen want afmetingen zijn vaak nogal verschillend 

Bij gewicht het gewicht voor een pakket instellen bij de lp's. Bij mij is alles boven de 2 kilo pakketpost. Als iets te groot is voor de brievenbus vul ik bij het gewicht 2 kilo in. Dan wordt het automatisch pakketpost. Dit moet dan nog wel ingevoerd worden in de tabel bij verzendtarieven dat boven de 2 kilo pakketposttarief is.

Reputatie 7
Badge +9

En voor een cd dan met een ander lager tarief maar ook voor nederland bv. Hoe koppe ik dat. bedankt alvast

Lees hier meer, je stelt het met fictieve gewichten in. Het is even puzzelen voor jezelf met al je producten, maar als je het eenmaal hebt is het eenvoudig toe te passen bij je producten:

Reputatie 2
Badge +4

Ok ik heb nu door dat je per artikel elke keer het gewicht moet invullen. Dit kost echt enorm veel tijd en aangezien ik eigenijk al 500 lp's heb ingevoerd en NIET het gewicht heb vermeld zit ik nu met een probleem. Kan ik niet voor elk artikel hetzelfde gewicht automatisch in laten voeren. Dus 0,25 invoeren bij 1 lp en dat dat dan voor al die 500 lp's hetzelfde werkt. Want 500 maal weer alles invoeren kost me dagen tijd. Ik zag namelijk staan bij dat gewicht invoeren dat je het als standaard kan instellen, maar als ik dat doe werkt dat niet bij alle artikelen . Alleen maar bij dat artikel waar ik dat aanvink dus wat heb je daar dan aan (haha) Heb straks wel naast lp's ook nog Single's te koop en ook daarvan heb ik wel 500 stuks. Die wil ik eigenlijk ook als 1 standaard invullen. gemiddlede gewicht van een lp en/of single scheelyt namelijk niet zoveel Graag hulp en anders dat Mijnwebwinkel dit als update gaat gebruiken. Dus een standaard gewicht in kunnenende voeren voor alles dat je invoert of in ieder die keuze. Schelelt enorm veel werk

Reputatie 2
Badge +4

Net als bij de tarieven. Daar kun je ook een standaard gebruiken voor verzenden dat geldt voor alles wat je invoert. Dus dat zou met een artikel en gewicht ook moeten kunnen toch?

Reputatie 2
Badge +4

Ik ga eerst nog even handmatig een stuk of 20 invoeren met het juiste gewicht dat ik nooit gedaan heb, en dan wacht ik even een antwoord af voordat ik straks voor niets 500 artiekelen opnieuw bij langs ga terwijl dat misschien wel met 1 knop kan.

Reageer