In september start de SEO challenge in samenwerking met Marketing Madheads. Een ideale kans om jouw SEO skills naar een hoger level te tillen. We hebben Esther, eigenaar van ‘t Kralenstulpje, gevraagd naar haar ervaringen met Marketing Madheads.
Kun je eerst iets over jezelf vertellen?
Mijn naam is Esther de Jonge en ik ben eigenaresse van www.kralenstulpje.nl. Ik ben in maart 2010 begonnen bij Mijnwebwinkel, en daar zit ik nog steeds en hier zal ik ook blijven! Ik ben een tevreden klant!
Ben je eerder al zelf bezig geweest met SEO? Zo ja, hoe ging dat?
Voordat ik begon met Marketing Madheads, heb ik gebruik gemaakt van een aantal dure marketingbureaus, met een abonnement van rond de 500 euro per maand. Helaas zag ik hierdoor geen stijgende lijn in mijn omzet, wat uiteindelijk het belangrijkste is. Na een jaar heb ik samen met het marketingbureau en mijn Google Analytics geëvalueerd. Zelfs zij konden niet aantonen dat hun werk heeft bijgedragen aan meer omzet. Ze gaven vage rapporten en statistieken waaruit ik moest aflezen dat mijn zoekwoorden waren gestegen, maar ik kon dit zelf nergens controleren. Ook kon ik niet zien wat ze precies hadden gedaan aan de hand van die automatisch gegenereerde statistieken. Ze beweerden veel aan "linkbuilding" te hebben gedaan via blogposts, maar ik zag mijn DR-waarde ook niet stijgen. Ze konden ook niet aangeven waar al die links waren geplaatst. En dan zit je er nog een jaar aan vast!
Bij het tweede marketingbureau was het precies hetzelfde verhaal. Ze wilden voor mij gaan adverteren, maar dan moest ik een extreem hoog marketingbudget reserveren dat ik in mijn eentje niet kon terugverdienen met de verkoop van kralen. Het kostte me veel geld, maar leverde niet veel meer omzet op vanwege de hoge kosten en het extra werk dat ermee gemoeid was. Gelukkig had ik slechts een contract van 3 maanden, anders was ik er niet eens aan begonnen. Het derde marketingbureau was nog erger, maar ik zal je de details besparen. Ik heb dus geen goede ervaringen met marketingbureaus in die zin.
Totdat ik een advertentie op Facebook zag over Marketing Madheads. Zij laten je de SEO gewoon zelf doen met hun marketingtools. Zo weet je precies wat er gebeurt. Bovendien leer je zelf wat je moet doen, in korte en overzichtelijke lessen van een paar minuten per keer! Dat is precies iets voor mij, aangezien ik altijd druk ben en mijn aandacht vaak alle kanten op gaat. Deze lessen zijn precies kort genoeg om alles goed op te nemen en te begrijpen. Ze worden op een leuke en vaak grappige manier gegeven. Er is altijd ruimte voor vragen, en dan krijg je een privévideo waarin alles nog even 1 op 1 wordt uitgelegd.
Kun je uitleggen waarom je bent gestart met Marketing Madheads? Heeft het bijvoorbeeld een ‘’probleem’’ voor je opgelost?
Dus hierbij het antwoord op je tweede vraag: ja, ze hebben mijn probleem opgelost! Ik leer nu zelf hoe ik op een effectieve manier mijn SEO kan doen, en ik zie daadwerkelijk mijn zoekwoorden stijgen in de tool wanneer ik doe wat ze van me vragen. Ik heb ook meer orders ontvangen, zelfs in de rustige zomermaanden blijft het nu lekker doorlopen! Ik doe nu zelf aan linkbuilding, wat tijd kost, maar uiteindelijk vruchten zal afwerpen. Marketing Madheads geeft me een lijst met plekken waar ik links zou kunnen plaatsen binnen mijn branche, en ik kan zien waar mijn concurrenten dit doen. De DR-waarden worden vermeld, dus ik kan zelf kiezen wat voor mij interessant zou kunnen zijn. Ik schrijf nu gastblogposts voor andere pagina's en stuur ook persberichten uit.
Merk je met de tool van Marketing Madheads verschil? Gaat het qua resultaten beter?
Nu zie ik echte resultaten van wat ik zelf doe. Ik sta organisch, dus zonder te betalen, met mijn zoekwoorden op hele hoge posities in Google. Neem bijvoorbeeld het meest algemene woord "kralen" met een heel hoog zoekvolume. Ik sta zonder te adverteren nu op de eerste pagina van Google wanneer mensen zoeken op "kralen". En dit alles dankzij de lessen van Marketing Madheads, en dat voor maar een paar tientjes per maand. En als ik zou willen, kan ik iedere maand opzeggen. Maar ik zou wel gek zijn als ik dat zou doen. Marketing Madheads biedt ook nog gratis extra cursussen aan op het gebied van SEO, dus dat is mooi meegenomen!
Wat maakt de tool zo goed?
Het is eenvoudig te bedienen, en ik vind het fijn om bij mijn concurrenten te spieken. Wat doen zij beter of minder goed dan ik? Waar liggen mijn kansen? Wat kan ik verbeteren om beter gevonden te worden en hoger in de zoekresultaten te komen dan mijn concurrenten? Je ziet bijna live wat je resultaten zijn en wat je moet verbeteren om hoger te komen in Google. Dit doe je pagina voor pagina. De zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, koppel je via de tool aan de pagina's, en dan ga je alle punten verbeteren. Je kunt met de tool ook AI-teksten genereren, waarbij je meteen de juiste SEO-teksten en de juiste opbouw voor je blog krijgt. Controleer de teksten nog wel even met een plagiaat tool en herschrijf ze dan in je eigen woorden.
Waarom moeten anderen meedoen met de SEO maand?
Ik wil ook iedereen adviseren (behalve mijn concurrenten natuurlijk, hahaha!) om mee te doen met de SEO maand. Bekijk zelf welke meerwaarde deze tool heeft, en dat kan al met een eenmalig klein bedrag om het even uit te proberen. Ik weet zeker dat wanneer je dit eenmaal hebt geprobeerd, je zeker de smaak te pakken krijgt.
Even een grapje tussendoor! Dat kan via mijn referral linkje! Ik weet dat jullie deze niet plaatsen, haha! Maar ze bieden wel de mogelijkheid om je maandbedrag zelf weer terug te verdienen, en dat is natuurlijk heel erg mooi!
Ik besteed nu elke dag maar een kwartiertje aan SEO via de tool. Dat is heel goed te overzien! Maar dat betekent wel dat ik op jaarbasis heel veel goede SEO doe voor mijn site, die meer dan 1400 pagina's en meer dan 21.000 producten bevat. Mijn site is nu hard op weg om organisch bovenaan te staan in mijn branche, en daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee!
Wil jij ook meedoen met de SEO maand? Schrijf je dan in via deze link!