Beantwoord

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu Buckaroo ?


Reputatie 3
Badge +5

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu gedwongen over zijn gezet naar Buckaroo?

Wat vinden jullie er van?
Ze noemen het ‘goed nieuws!’, maar ik ben er niet zo blij om.

Ik vind de backoffice van Buckaroo zo onoverzichtelijk als de pest.
Er lijken transacties verdwenen te zijn tijdens de migratie, die noch in Sisow noch in Buckaroo te zien zijn.
Of ze uitbetaald zijn, kan ik niet uitpuzzelen.
Mijn eigen bank laat alleen verzamelbetalingen zien.
Een terugbetaling aan een klant, lijkt verdwenen te zijn.
Of het is aan mij uitbetaald in plaats van de klant.
Ik krijg steeds een rekening van ze van 0.52 cents.
Vermoedelijk transactiekosten?
Maar voor één doorbetaling, van één transactie, hebben ze 1,04 euro in rekening gebracht.
Zo lijkt het i.i.g.

Ze maken wel reclame, dat ideal slechts 0,25 per transactie is bij ze, maar ik geloof er niets van.

Komt er nog bij, dat je nauwelijks nog kan bepalen wanneer je uitbetaald wordt.
Bij Sisow kon je dat helemaal zelf regelen.
Ik vind het zo zonde, ik was helemaal tevreden met Sisow.

Ik overweeg serieus om over te stappen naar Mollie.

Maar graag wil ik wat feedback van anderen hebben.
Ook over Mollie.

icon

Beste antwoord door Humiez 16 March 2022, 18:52

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb ook 2 betaalproviders. Ik zat ooit bij mollie en ben naar klarna overgestapt maar heb mollie niet stopgezet (omdat je per transactie betaalt). Als er nu een storing is bij klarna schakel ik over op mollie door de 1 uit te zetten en de andere aan. En ik gebruik mollie nog voor betaallinkjes aanmaken.

 

Werkt perfect en je hebt altijd een back-up.

Reputatie 5
Badge +6

Zojuist overgestapt naar Mollie. Ik had er al een account dus het was niet heel moeilijk. 
Ben wel even heel benieuwd naar de eerste orders die daar mee binnen gaan komen. 
Komt vast goed...

Yes! Eerste order betaald met Mollie binnen! :smiley:

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb hier 2 dagen geleden al een item van gemaakt:
 

 

Ik zit nu ook te overwegen om over te stappen naar Mollie. De gegevens die ik nodig heb voor mijn boekhouding kan ik gewoon moeilijk uit de backoffice van Buckaroo halen. Sisow was inderdaad heel erg overzichtelijk. 

Dus op je vraag @Emma wat ik er van vind; ik ben er ook helemaal niet blij mee!!
Ze doen inderdaad alsof het iets geweldigs is. 
Ik heb Buckaroo gemaild en ze zeggen wel het tarief van sisow overgenomen te hebben. Maar door hun slechte overzicht heb ik dat er nog niet uit kunnen halen. 
Je schijnt aan het eind van de maand een maand overzicht te krijgen. Die wacht ik nog even af voordat ik beslis of ik overstap. 

Een terugbetaling aan een klant kan je doen via Transacties → Overzicht. Dan de klant aanklikken en rechtsboven op acties klikken en kiezen voor refund. 

Via “Mijn Buckaroo” kan je bij “Rekeningen” kiezen welke dagen je uitbetaald wilt worden. 

Wat ik mis zijn de batchnummers en dat je simpel kan zien welke orders er in die batch zitten. 
Wat het uitbetaalde bedrag van de batch is, de betaalkosten en de btw over die betaalkosten. 
Ik verwacht dat overzicht te vinden bij Finacieel → Uitbetalingen. Daar staat wel het een en ander, maar niet wat ik precies zoek en ook weer zo lekker onoverzichtelijk. 

Reputatie 5
Badge +6

Hoe meer ik achter de schermen bij Buckaroo er in duik hoe bozer ik eigenlijk wordt. 
Ze zeggen dat ze de tarieven van sisow hebben overgenomen, maar dat blijkt nergens uit. 
De genoemde transactiekosten die je tegenkomt in de uitbetalingsoverzichten zijn rare bedragen. En onduidelijk hoe die kosten zijn opgebouwd. 

Reputatie 5
Badge +7

Bij Molly is het per transactie duidelijk wat je betaald.
Ideal €0,29
Bancontact €0,39
KBC € 0,25 + 0,9%
Belfius € 0,25 + 0,9%
Dit zijn wat van de betalingen die ik de laatste tijd heb gehad. 
Volgens mij kun je bij Mollie er ook voor kiezen wanneer je uitbetaald wil worden. Wij doen dit 1x per week daar je bij je eigen bank daar ook transactiekosten overbetaald
En tja iedere cent is er een. Dus wij laten het niet te vaak uitbetalen.

Reputatie 5
Badge +6

Wij zijn al een tijdje terug over gestapt naar mollie. Puur omdat deze goedkoper was en het bevalt ons super.

Ik denk dat ik Mollie ga onderzoeken.
Zoals het nu gaat, vind ik gewoon vervelend.

Maar ik ben ook benieuwd wat anderen van Buckaroo vinden.

Sisow kostte 0,43 per transactie. Ik vind 0,52 behoorlijk duurder.
Met BTW er op is het boven de 60 cents.

Waar zie je dat het nu €0,52 is?

In de backoffice.
Misschien is dat 0,43 plus BTW.
Maar het is compleet onoverzichtelijk, dus misschien vertel ik je iets wat niet waar is.
 

Ook vind ik het erg vervelend dat je nauwelijks tot niet meer zelf kan regelen wanneer en hoe vaak je betaald wordt. Het kwam mij soms beter uit om wat vroeger of wat later betaald te worden. 

Maar de onoverzichtelijkheid vind ik het ergste.
2 transacties zijn verloren gegaan bij het overstappen en ik weet niet of ze betaald zijn.


Jammer genoeg had ik geld aan een klant teruggestort, precies rond hun migratiedag en ik weet niet wat er mee gebeurd is. Had ik handmatig kunnen doen. Heb ik gisteren bij iemand anders gedaan, want de verkoop was ongeveer een maand oud. Durfde dat niet via Sisow te regelen en de transactie was niet in Buckaroo. 

Ik heb een heel erg ongemakkelijk gevoel dat ik niet goed snap wat er gaande is en kan dus niet uitpuzzelen of het goed gaat. Of dat de migratie goed is gegaan. Ik heb er geen zin in om hun helpdesk te bellen, want het is moeilijk om uit te leggen. 

Misschien het meest vervelende is het gevoel dat dit door de strot werd geduwd.
En inderdaad, gepresenteerd als goed nieuws.
Zelfs het wachtwoord dat je moet aanmaken is een gruwel. 


Via “Mijn Buckaroo” kan je bij “Rekeningen” kiezen welke dagen je uitbetaald wilt worden. 
Dus daar heb je wel controle over. 

En waar precies in de backoffice zie je het tarief van €0,52?
 

Reputatie 3
Badge +5

Een tijd geleden had ik hier al een topic over gepost - sisow vs buckaroo vs mollie | Mijnwebwinkel community
De tarieven van Sisow by Buckaroo en Buckaroo lopen erg uiteen helaas :-(

MWW ondersteunt momenteel alleen  Sisow (by Buckaroo) en niet het goedkopere Buckaroo.
Via een lidmaatschap van WebwinkelKeur kan je ook kortingen krijgen op Sisow - vooral voor iDeal scheelt het dan flink.

Reputatie 5
Badge +6

Een tijd geleden had ik hier al een topic over gepost - sisow vs buckaroo vs mollie | Mijnwebwinkel community
De tarieven van Sisow by Buckaroo en Buckaroo lopen erg uiteen helaas :-(

MWW ondersteunt momenteel alleen  Sisow (by Buckaroo) en niet het goedkopere Buckaroo.
Via een lidmaatschap van WebwinkelKeur kan je ook kortingen krijgen op Sisow - vooral voor iDeal scheelt het dan flink.

Het punt is dat Sisow is opgegaan in Buckaroo. Dus als tevreden Sisow gebruikers zijn we nu ontevreden Buckaroo gebruikers omdat zij anders (onduidelijker) werken qua overzichten enzo.
 

Reputatie 6
Badge +5

Ik ben toch even benieuwd. Ik hoor hier nog niemand over klarna. Ik ben zelf op klarna overgestapt toen het beschikbaar kwam. Bij veelal kleinere bestellingen (onder de €25) zijn ze goedkoper dan mollie omdat ze een percentage berekenen en omdat ik heel veel kleine bestellingen heb werkt dat goed.

Ik vind ze iets minder fijn dan mollie als ik heel eerlijk ben (mollie heeft een heel mooi overzichtelijk beheeromgeving en heeft voor mijn gevoel echt nooit storingen) maar het lage percentage dat ook geldt voor achteraf betalen houdt mij eigenlijk bij klarna. 

Het liefst bood ik geen achteraf betalen aan maar het is tegenwoordig verplicht en klarna is dan een hele goedkope optie (want mollie rekent €1 + 3% en als je dan een spelletje verkoopt van €2,95 wordt het lastig :smile: )

 

Reputatie 5
Badge +6

Dat snap ik maar ik heb het over klarna als betaalprovider en niet over mollie. :slight_smile:

Mollie rekent €0,29 maar als je achteraf betalen van klarna bij mollie afneemt dan betaal je €1+ 3%

 

Als je klarna als betaalprovider neemt (dus klarna voor alle betaalopties waaronder iDeal en achteraf betalen) dan betaal je een percentage 1,4 %

O zo. Dat was me niet helemaal duidelijk. Sorry. 

 

Reputatie 6
Badge +5

Het is soms ook verwarrend. Ook voor klanten. Ik krijg regelmatig de vraag: Op de factuur staat klarna maar ik heb echt met iDeal betaald :grin:

Reputatie 5
Badge +6

Wanneer zijn bij jullie de gegevens en transacties etc. van Sisow naar Buckaroo omgezet? Hier is dat nog  niet gebeurt en maken we gebruik van het oude Sisow inlog.

Bij mij vorige week woensdag. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschrikkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Reputatie 3
Badge +5

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschirkkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Volgens mij is opzeggen bij Buckaroo niet nodig.
Je wordt per transactie betaald en je hebt geen maandabonnement, zoals bij sommige banken.
Je transacties komen gewoon binnen bij Mollie, zodra je Mollie geactiveerd hebt in Mijnwebwinkel.
Buckaroo weet dan van niks.

Als dit niet zo is, hoor ik het graag.

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschirkkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Volgens mij is opzeggen bij Buckaroo niet nodig.
Je wordt per transactie betaald en je hebt geen maandabonnement, zoals bij sommige banken.
Je transacties komen gewoon binnen bij Mollie, zodra je Mollie geactiveerd hebt in Mijnwebwinkel.
Buckaroo weet dan van niks.

Als dit niet zo is, hoor ik het graag.

Ja ik hoop (en verwacht) ook inderdaad dat het zo gaat. Ik ben toch altijd bang dat er ergens een addertje onder het gras zit.. Toch altijd eng om van iets af te stappen waar je al jarenlang gebruik van maakt.

Reputatie 5
Badge +6

Volgende vraag is dan uiteraard: zijn er mensen die problemen ondervonden met een overstap van Sisow naar Mollie?
Verdwenen transacties, afgewezen voor een account, nadat transacties bij hun binnen zijn gekomen, niet door een screening heen gekomen, problemen van Sisow enz.

Ik kan geen andere addertjes bedenken.

Eigenlijk heb ik min of meer beslist om de overstap te doen, maar ja, ik ben het ook aan het uitstellen, vanwege een vaag gevoel, van ‘stel je voor dat iets mis gaat'. 

Een kennis van mij bleef bij Sisow bij een nieuwe webshop. Toen ik de reden vroeg, was dat:
‘If it works, don't f*ck with it.’

Zo herkenbaar…..

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschrikkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Bij mij is het tarief na het overzetten €0,45 gebleven. Ze hebben het tarief van Sisow overgenomen. 
Waarom heb jij een ander tarief? Meer transacties per jaar of zo?

Ik heb helaas niet genoeg transacties voor een speciaal tarief. Mijn tarief was ooit ook 0,45, omdat ik dat tarief had meegenomen vanaf een andere host dan Mijnwebwinkel. Maar eind 2020 had ik hierover gebeld met Sisow, want nieuwe klanten krijgen gewoon het tarief van 0,29 per transactie. (Voor Bancontact scheelde het nog meer) Toen hebben ze mij ook naar dat bedrag gezet. Als je ook kijkt op de tarieven bij Sisow zelf, staat de prijs nu op 0,25 per transactie. https://www.sisow.nl/tarieven/
Ik ben dus bang dat jij net zoals ik, veel te lang een te hoog bedrag hebt betaald per transactie. Natuurlijk zeggen ze daar niks over. Maar dat was een goede les voor mij, eens in de zoveel tijd moet je kijken of de transactiekosten omlaag zijn gegaan en dan bellen. Want nu betaal ik dus 0,29 per transactie al twee jaar, maar ondertussen is het weer 0,25 euro per transactie geworden. Geen idee hoe lang dat is al

Reputatie 2
Badge +2

Volgende vraag is dan uiteraard: zijn er mensen die problemen ondervonden met een overstap van Sisow naar Mollie?
Verdwenen transacties, afgewezen voor een account, nadat transacties bij hun binnen zijn gekomen, niet door een screening heen gekomen, problemen van Sisow enz.

Ik kan geen andere addertjes bedenken.

Eigenlijk heb ik min of meer beslist om de overstap te doen, maar ja, ik ben het ook aan het uitstellen, vanwege een vaag gevoel, van ‘stel je voor dat iets mis gaat'. 

Een kennis van mij bleef bij Sisow bij een nieuwe webshop. Toen ik de reden vroeg, was dat:
‘If it works, don't f*ck with it.’

Ik heb hetzelfde. Eigenlijk heb ik de keuze al gemaakt, maar ik durf het gewoon nog net niet. Waarschijnlijk is het heel simpel en is alles zo geregeld als we het wel doen, maar het onbekende...

Reputatie 2
Badge +2

Veel reviews van Buckaroo zijn inderdaad gebruikers van de betaaldienst :sweat_smile: Daar lees ik maar overheen.

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken nu ca. 2 jaar mollie en echt nog nooit last gehad. Je kunt gewoon aanmelden / een account maken. Als die klaar is kun je een api kopieren en in mww zetten. Pas als je dit doet hoef je buckeroo uit te zetten volgens mij. Dus het risico is nul. Je betaald bij beide alleen als er een transactie wordt gedaan via hun. Je zet in mww gewoon aan welke je gebruiken wil. 

Reputatie 3
Badge +5

Wanneer zijn bij jullie de gegevens en transacties etc. van Sisow naar Buckaroo omgezet? Hier is dat nog  niet gebeurt en maken we gebruik van het oude Sisow inlog.

Bij mij vorige week woensdag. 

Bij mij ook. 
En twee transacties van maandag en dinsdag zijn nergens meer terug te vinden.

Reputatie 3
Badge +5

Ik heb een account bij Mollie aangevraagd en geactiveerd.
En hiermee, stille afscheid genomen van Buckaroo.
Er waren mij gewoon te veel irritaties ontstaan.

Het zal een tijdje duren voordat ik kan melden hoe het bij Mollie bevallen is, 
Tot nu toe zijn er geen problemen, het aanmelden ging vlekkeloos, maar ik heb sinds gisteren avond ook geen nieuwe transacties gehad.
Ze moeten alles nogmaals controleren, maar aangezien ik meer dan een decennium aktief ben, verwacht ik geen rare dingen. 

Ik zal over een paar dagen een update hier geven.

Reputatie 5
Badge +6

Zojuist overgestapt naar Mollie. Ik had er al een account dus het was niet heel moeilijk. 
Ben wel even heel benieuwd naar de eerste orders die daar mee binnen gaan komen. 
Komt vast goed...

Reputatie 3
Badge +5

Zojuist overgestapt naar Mollie. Ik had er al een account dus het was niet heel moeilijk. 
Ben wel even heel benieuwd naar de eerste orders die daar mee binnen gaan komen. 
Komt vast goed...

Yes! Eerste order betaald met Mollie binnen! :smiley:

Bij mij ook eerste Mollie order binnen!

Reputatie 3
Badge +5

Ik ben tot nu toe heel blij met Mollie.
Vind het heel overzichtelijk.
Net als Sisow vroeger. 
En het is een stuk voordeliger ook.
Eerste betaling heb ik van ze al binnen.

De backoffice van Buckaroo vind ik nog steeds een verschrikking.
Ben min of meer aan het gissen wat ze aan het doen zijn en wat de bedragen zijn.
Als het goed is, betalen ze morgen voor de laatste keer uit en dan is het ajuu en waarschijnlijk tot nooit meer zien.
Ze zouden er echt wat aan hun backoffice moeten doen.
Dit kost ze heel veel klanten. 

Reageer