Beantwoord

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu Buckaroo ?

Reputatie 3
Badge +5

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu gedwongen over zijn gezet naar Buckaroo?

Wat vinden jullie er van?
Ze noemen het ‘goed nieuws!’, maar ik ben er niet zo blij om.

Ik vind de backoffice van Buckaroo zo onoverzichtelijk als de pest.
Er lijken transacties verdwenen te zijn tijdens de migratie, die noch in Sisow noch in Buckaroo te zien zijn.
Of ze uitbetaald zijn, kan ik niet uitpuzzelen.
Mijn eigen bank laat alleen verzamelbetalingen zien.
Een terugbetaling aan een klant, lijkt verdwenen te zijn.
Of het is aan mij uitbetaald in plaats van de klant.
Ik krijg steeds een rekening van ze van 0.52 cents.
Vermoedelijk transactiekosten?
Maar voor één doorbetaling, van één transactie, hebben ze 1,04 euro in rekening gebracht.
Zo lijkt het i.i.g.

Ze maken wel reclame, dat ideal slechts 0,25 per transactie is bij ze, maar ik geloof er niets van.

Komt er nog bij, dat je nauwelijks nog kan bepalen wanneer je uitbetaald wordt.
Bij Sisow kon je dat helemaal zelf regelen.
Ik vind het zo zonde, ik was helemaal tevreden met Sisow.

Ik overweeg serieus om over te stappen naar Mollie.

Maar graag wil ik wat feedback van anderen hebben.
Ook over Mollie.

icon

Beste antwoord door Humiez 16 March 2022, 18:52

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ik ben ook helemaal niet tevreden over Buckaroo. Bij mij is er een fout in de koppeling van de BTW tarieven. Ik heb op mijn site produkten met 9% BTW en met 21% BTW staan en bij Buckaroo staat alles op 21%. Mijnwebwinkel doet hier momenteel niets aan omdat ik de enige ben die dit heeft gemeld.

Verder vind ik Buckaroo ontzettend onoverzichtelijk. Sisow was veel gemakkelijker.

groetjes,

Karin Klaver

www.shapecare.nl

Wij zijn overgestapt op Mollie daar wij ook niet tevreden waren over Buckaroo en mollie ook nog eens goedkoper is en beter bevalt 

Badge

Ik ben ook helemaal niet tevreden over Buckaroo. Bij mij is er een fout in de koppeling van de BTW tarieven. Ik heb op mijn site produkten met 9% BTW en met 21% BTW staan en bij Buckaroo staat alles op 21%. Mijnwebwinkel doet hier momenteel niets aan omdat ik de enige ben die dit heeft gemeld.

Verder vind ik Buckaroo ontzettend onoverzichtelijk. Sisow was veel gemakkelijker.

groetjes,

Karin Klaver

www.shapecare.nl

Reputatie 3
Badge +5

Ook over Mollie.

Wij zijn ook automatisch overgezet van Sisow naar Buckaroo. We zijn er uiteindelijk ook niet blij mee helaas. Vind alles erg onoverzichtelijk en de uiteindelijke overzichten kosten je een uur om te achterhalen hoe alles nu zit.

We hebben ook een Mollie account en gaan deze nu ook voor de webshop inzetten.

Buckaroo was een slechte zet van Sisow, had Sisow hoog in het vaandel maar is meteen teniet.

Overigens betalen wij ook al jaren 0.45 cent bij Sisow zonder enige communicatie dat de tarieven inmiddels op 0.25 liggen…..dus als het daar om gaat zijn het ook oplichters….we gaan er maar eens achteraan.

Ik stapte zoals je las over naar Mollie.
De kosten per transactie bij Buckaroo zijn helemaal niet naar beneden gegaan naar 0,25 cents, tenminste niet bij mij. Nog steeds 0,43 cents.
En ik snapte er nog steeds geen biet van hun overzichten.
De mogelijkheden om zelf te bepalen wanneer en hoeveel je werd uitbetaald, wat je bij Sisow had, was ook een stuk meer beperkt. 

Mollie kost 0,29 per transactie, is heel overzichtelijk en begrijpelijk en heeft meer mogelijkheden.
Ik raad het aan.

Ik vraag mij nog steeds af wat het zogenaamde goed nieuws was bij de overstap naar Buckaroo, want ik heb het tot nu toe niet kunnen ontdekken.  
Dit gaat ze inderdaad veel klanten kosten, maar misschien valt het ze niet op door de fusie. 
Mogelijk ging het al slecht. Wie weet. 

Reputatie 1
Badge +2

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu gedwongen over zijn gezet naar Buckaroo?

Wat vinden jullie er van?
Ze noemen het ‘goed nieuws!’, maar ik ben er niet zo blij om.

Ik vind de backoffice van Buckaroo zo onoverzichtelijk als de pest.
Er lijken transacties verdwenen te zijn tijdens de migratie, die noch in Sisow noch in Buckaroo te zien zijn.
Of ze uitbetaald zijn, kan ik niet uitpuzzelen.
Mijn eigen bank laat alleen verzamelbetalingen zien.
Een terugbetaling aan een klant, lijkt verdwenen te zijn.
Of het is aan mij uitbetaald in plaats van de klant.
Ik krijg steeds een rekening van ze van 0.52 cents.
Vermoedelijk transactiekosten?
Maar voor één doorbetaling, van één transactie, hebben ze 1,04 euro in rekening gebracht.
Zo lijkt het i.i.g.

Ze maken wel reclame, dat ideal slechts 0,25 per transactie is bij ze, maar ik geloof er niets van.

Komt er nog bij, dat je nauwelijks nog kan bepalen wanneer je uitbetaald wordt.
Bij Sisow kon je dat helemaal zelf regelen.
Ik vind het zo zonde, ik was helemaal tevreden met Sisow.

Ook over Mollie.

Wij zijn ook automatisch overgezet van Sisow naar Buckaroo. We zijn er uiteindelijk ook niet blij mee helaas. Vind alles erg onoverzichtelijk en de uiteindelijke overzichten kosten je een uur om te achterhalen hoe alles nu zit.

We hebben ook een Mollie account en gaan deze nu ook voor de webshop inzetten.

Buckaroo was een slechte zet van Sisow, had Sisow hoog in het vaandel maar is meteen teniet.

Overigens betalen wij ook al jaren 0.45 cent bij Sisow zonder enige communicatie dat de tarieven inmiddels op 0.25 liggen…..dus als het daar om gaat zijn het ook oplichters….we gaan er maar eens achteraan.

Reputatie 3
Badge +5

Ik ben tot nu toe heel blij met Mollie.
Vind het heel overzichtelijk.
Net als Sisow vroeger. 
En het is een stuk voordeliger ook.
Eerste betaling heb ik van ze al binnen.

De backoffice van Buckaroo vind ik nog steeds een verschrikking.
Ben min of meer aan het gissen wat ze aan het doen zijn en wat de bedragen zijn.
Als het goed is, betalen ze morgen voor de laatste keer uit en dan is het ajuu en waarschijnlijk tot nooit meer zien.
Ze zouden er echt wat aan hun backoffice moeten doen.
Dit kost ze heel veel klanten. 

Reputatie 7
Badge +8

Mollie is heel goed, je kunt ook de mollie app op je telefoon zetten. (ik heb apple) dan krijg je meteen een popup van de betaling als er bestellingen zijn.

Die app is er ook voor android. Is handig om snel een melding te krijgen als er een bestelling is.

Reputatie 3
Badge +5

Zojuist overgestapt naar Mollie. Ik had er al een account dus het was niet heel moeilijk. 
Ben wel even heel benieuwd naar de eerste orders die daar mee binnen gaan komen. 
Komt vast goed...

Yes! Eerste order betaald met Mollie binnen! :smiley:

Bij mij ook eerste Mollie order binnen!

Reputatie 5
Badge +6

Zojuist overgestapt naar Mollie. Ik had er al een account dus het was niet heel moeilijk. 
Ben wel even heel benieuwd naar de eerste orders die daar mee binnen gaan komen. 
Komt vast goed...

Yes! Eerste order betaald met Mollie binnen! :smiley:

Reputatie 5
Badge +6

Mollie is heel goed, je kunt ook de mollie app op je telefoon zetten. (ik heb apple) dan krijg je meteen een popup van de betaling als er bestellingen zijn.

Ga ik doen! Dank voor de tip. 

Reputatie 4
Badge +6

Reputatie 5
Badge +6

Komt vast goed...

Reputatie 5
Badge +7

Ik ben toch even benieuwd. Ik hoor hier nog niemand over klarna. Ik ben zelf op klarna overgestapt toen het beschikbaar kwam. Bij veelal kleinere bestellingen (onder de €25) zijn ze goedkoper dan mollie omdat ze een percentage berekenen en omdat ik heel veel kleine bestellingen heb werkt dat goed.

Ik vind ze iets minder fijn dan mollie als ik heel eerlijk ben (mollie heeft een heel mooi overzichtelijk beheeromgeving en heeft voor mijn gevoel echt nooit storingen) maar het lage percentage dat ook geldt voor achteraf betalen houdt mij eigenlijk bij klarna. 

Het liefst bood ik geen achteraf betalen aan maar het is tegenwoordig verplicht en klarna is dan een hele goedkope optie (want mollie rekent €1 + 3% en als je dan een spelletje verkoopt van €2,95 wordt het lastig :smile: )

De reden dat wij niet bij Klarna zitten is omdat we betaalproblemen hadden met onze buitenlandse  klanten. 

Reputatie 3
Badge +5

Ik heb een account bij Mollie aangevraagd en geactiveerd.
En hiermee, stille afscheid genomen van Buckaroo.
Er waren mij gewoon te veel irritaties ontstaan.

Het zal een tijdje duren voordat ik kan melden hoe het bij Mollie bevallen is, 
Tot nu toe zijn er geen problemen, het aanmelden ging vlekkeloos, maar ik heb sinds gisteren avond ook geen nieuwe transacties gehad.
Ze moeten alles nogmaals controleren, maar aangezien ik meer dan een decennium aktief ben, verwacht ik geen rare dingen. 

Ik zal over een paar dagen een update hier geven.

Reputatie 3
Badge +5

Wanneer zijn bij jullie de gegevens en transacties etc. van Sisow naar Buckaroo omgezet? Hier is dat nog  niet gebeurt en maken we gebruik van het oude Sisow inlog.

Bij mij vorige week woensdag. 

Bij mij ook. 
En twee transacties van maandag en dinsdag zijn nergens meer terug te vinden.

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken nu ca. 2 jaar mollie en echt nog nooit last gehad. Je kunt gewoon aanmelden / een account maken. Als die klaar is kun je een api kopieren en in mww zetten. Pas als je dit doet hoef je buckeroo uit te zetten volgens mij. Dus het risico is nul. Je betaald bij beide alleen als er een transactie wordt gedaan via hun. Je zet in mww gewoon aan welke je gebruiken wil. 

Reputatie 2
Badge +2

Veel reviews van Buckaroo zijn inderdaad gebruikers van de betaaldienst :sweat_smile: Daar lees ik maar overheen.

Reputatie 3
Badge +5

Volgende vraag is dan uiteraard: zijn er mensen die problemen ondervonden met een overstap van Sisow naar Mollie?
Verdwenen transacties, afgewezen voor een account, nadat transacties bij hun binnen zijn gekomen, niet door een screening heen gekomen, problemen van Sisow enz.

Ik kan geen andere addertjes bedenken.

Eigenlijk heb ik min of meer beslist om de overstap te doen, maar ja, ik ben het ook aan het uitstellen, vanwege een vaag gevoel, van ‘stel je voor dat iets mis gaat'. 

Een kennis van mij bleef bij Sisow bij een nieuwe webshop. Toen ik de reden vroeg, was dat:
‘If it works, don't f*ck with it.’

Ik heb hetzelfde. Eigenlijk heb ik de keuze al gemaakt, maar ik durf het gewoon nog net niet. Waarschijnlijk is het heel simpel en is alles zo geregeld als we het wel doen, maar het onbekende...

Als ik nu al hoor dat ik mogelijk 11 jaar lang 0.43 cent betaald heb, terwijl het veel goedkoper had gekund, ben ik ook niet bepaald blij met ze. Ik hou niet van achteraan te bellen bij instanties om prijzen af te dingen.

Weet je, 10 of 11 jaar geleden, was Mollie één euro per transactie. Min BTW.
€ 1,19 in totaal. Kassa!
Je werd een beetje gek verklaard als je ze gebruikte.

Alleen soms was het de enige ideal-mogelijkheid bij sommige webwinkels.
De keuze voor Sisow was dan gauw gemaakt.
Waarschijnlijk hebben ze hun tarieven verlaagd, om met Mollie te concurreren, nadat die hun tarieven naar 0.29 cents zetten. 

De ideal-kosten was ook een van de redenen waarom ik een minimum bestelbedrag van 5 euro invoerde.
Kreeg ik soms van die klanten die iets van één euro kochten en betaalden met ideal. 
En dan soms ook klagen dat ze 2.5 euro verzendkosten te duur vonden, want een postzegel was veel goedkoper.

Troost je met de gedachte dat er maar heel weinig bedrijven je een belletje geven als jouw tarief omlaag kan! Je moet zelf eigenlijk overal achteraan zitten, dat heb ik nu wel geleerd.

Buckaroo werkt nu bij mij gewoon goed en daar ben ik blij mee. Ze betalen nu ook alles netjes uit, hoewel het erg onoverzichtelijk is. Bij Mollie lees ik wel een aantal slechte reviews dat accounts en uitbetalingen zomaar geweigerd worden.. Ik weet het allemaal ook niet meer..

Hier zijn de trustpilot reviews voor Mollie.

https://nl.trustpilot.com/review/mollie.com

En hier voor Buckaroo.

https://nl.trustpilot.com/review/www.buckaroo.nl

Er zitten wat rare erbij. Maar ik denk dat veel van ze geschillen zijn van een klant met een webwinkel en niet met Buckaroo.

En hieronder voor Sisow.
Zie meteen mensen die problemen mee hebben gehad met de overstap naar Buckaroo.

https://nl.trustpilot.com/review/www.sisow.nl

Reputatie 2
Badge +2

Volgende vraag is dan uiteraard: zijn er mensen die problemen ondervonden met een overstap van Sisow naar Mollie?
Verdwenen transacties, afgewezen voor een account, nadat transacties bij hun binnen zijn gekomen, niet door een screening heen gekomen, problemen van Sisow enz.

Eigenlijk heb ik min of meer beslist om de overstap te doen, maar ja, ik ben het ook aan het uitstellen, vanwege een vaag gevoel, van ‘stel je voor dat iets mis gaat'. 

Een kennis van mij bleef bij Sisow bij een nieuwe webshop. Toen ik de reden vroeg, was dat:

Ik heb hetzelfde. Eigenlijk heb ik de keuze al gemaakt, maar ik durf het gewoon nog net niet. Waarschijnlijk is het heel simpel en is alles zo geregeld als we het wel doen, maar het onbekende...

Als ik nu al hoor dat ik mogelijk 11 jaar lang 0.43 cent betaald heb, terwijl het veel goedkoper had gekund, ben ik ook niet bepaald blij met ze. Ik hou niet van achteraan te bellen bij instanties om prijzen af te dingen.

€ 1,19 in totaal. Kassa!

Waarschijnlijk hebben ze hun tarieven verlaagd, om met Mollie te concurreren, nadat die hun tarieven naar 0.29 cents zetten. 

De ideal-kosten was ook een van de redenen waarom ik een minimum bestelbedrag van 5 euro invoerde.
Kreeg ik soms van die klanten die iets van één euro kochten en betaalden met ideal. 
En dan soms ook klagen dat ze 2.5 euro verzendkosten te duur vonden, want een postzegel was veel goedkoper.

Troost je met de gedachte dat er maar heel weinig bedrijven je een belletje geven als jouw tarief omlaag kan! Je moet zelf eigenlijk overal achteraan zitten, dat heb ik nu wel geleerd.

Buckaroo werkt nu bij mij gewoon goed en daar ben ik blij mee. Ze betalen nu ook alles netjes uit, hoewel het erg onoverzichtelijk is. Bij Mollie lees ik wel een aantal slechte reviews dat accounts en uitbetalingen zomaar geweigerd worden.. Ik weet het allemaal ook niet meer..

Reputatie 3
Badge +5

€ 1,19 in totaal. Kassa!

Reputatie 2
Badge +2

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschrikkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Bij mij is het tarief na het overzetten €0,45 gebleven. Ze hebben het tarief van Sisow overgenomen. 
Waarom heb jij een ander tarief? Meer transacties per jaar of zo?

Ik heb helaas niet genoeg transacties voor een speciaal tarief. Mijn tarief was ooit ook 0,45, omdat ik dat tarief had meegenomen vanaf een andere host dan Mijnwebwinkel. Maar eind 2020 had ik hierover gebeld met Sisow, want nieuwe klanten krijgen gewoon het tarief van 0,29 per transactie. (Voor Bancontact scheelde het nog meer) Toen hebben ze mij ook naar dat bedrag gezet. Als je ook kijkt op de tarieven bij Sisow zelf, staat de prijs nu op 0,25 per transactie. https://www.sisow.nl/tarieven/
Ik ben dus bang dat jij net zoals ik, veel te lang een te hoog bedrag hebt betaald per transactie. Natuurlijk zeggen ze daar niks over. Maar dat was een goede les voor mij, eens in de zoveel tijd moet je kijken of de transactiekosten omlaag zijn gegaan en dan bellen. Want nu betaal ik dus 0,29 per transactie al twee jaar, maar ondertussen is het weer 0,25 euro per transactie geworden. Geen idee hoe lang dat is al

Reputatie 5
Badge +6

Zo herkenbaar…..

Reputatie 3
Badge +5

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben ook overgezet na jaren Sisow en vind het verschrikkelijk. Ik betaal nu 0,35 per iDEAL transactie bij Buckaroo, dat is inclusief btw. Dus exclusief btw betaal ik 0,29 cent. Maar het tarief van Buckaroo (en Sisow ook) is tegenwoordig 0,25 cent. Ik heb er achteraan gebeld en ik kan nu voor 0,25 cent per iDEAL transactie tekenen. Maar ik vind het zo onoverzichtelijk dat ik eraan zit te denken om de overstap naar Mollie te maken en dus niet te tekenen. Heeft iemand dit al gedaan? Gaat het makkelijk? Moet je eerst aanmelden bij Mollie en daarna opzeggen bij Buckaroo? Argh, zoveel vragen. Jarenlang tevreden geweest met Sisow en dan dit gedoe…

Als Buckaroo niet zo onoverzichtelijk was, was het echt een heel ander verhaal geweest. Ze maken het echt onnodig moeilijk en niet overzichtelijk. Waarom? Je kan je transacties wel filteren, zodat je alleen de gelukte/mislukte transacties ziet, maar die filter is meteen weer weg als je de pagina ook sluit.

Ze zijn wel goedkoper dan Mollie met 0,25 per transactie.

Ook betalen ze uit rond middernacht, maar het bedrag staat pas tegen het einde van de middag op mijn rekening. Ik was even aan het zweten de eerste keer dat er uitbetaald werd.

Bij mij is het tarief na het overzetten €0,45 gebleven. Ze hebben het tarief van Sisow overgenomen. 
Waarom heb jij een ander tarief? Meer transacties per jaar of zo?

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb ook 2 betaalproviders. Ik zat ooit bij mollie en ben naar klarna overgestapt maar heb mollie niet stopgezet (omdat je per transactie betaalt). Als er nu een storing is bij klarna schakel ik over op mollie door de 1 uit te zetten en de andere aan. En ik gebruik mollie nog voor betaallinkjes aanmaken.

Werkt perfect en je hebt altijd een back-up.

Reageer