Beantwoord

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu Buckaroo ?

Reputatie 3
Badge +5

Zijn er andere mensen die Sisow gebruikten en nu gedwongen over zijn gezet naar Buckaroo?

Wat vinden jullie er van?
Ze noemen het ‘goed nieuws!’, maar ik ben er niet zo blij om.

Ik vind de backoffice van Buckaroo zo onoverzichtelijk als de pest.
Er lijken transacties verdwenen te zijn tijdens de migratie, die noch in Sisow noch in Buckaroo te zien zijn.
Of ze uitbetaald zijn, kan ik niet uitpuzzelen.
Mijn eigen bank laat alleen verzamelbetalingen zien.
Een terugbetaling aan een klant, lijkt verdwenen te zijn.
Of het is aan mij uitbetaald in plaats van de klant.
Ik krijg steeds een rekening van ze van 0.52 cents.
Vermoedelijk transactiekosten?
Maar voor één doorbetaling, van één transactie, hebben ze 1,04 euro in rekening gebracht.
Zo lijkt het i.i.g.

Ze maken wel reclame, dat ideal slechts 0,25 per transactie is bij ze, maar ik geloof er niets van.

Komt er nog bij, dat je nauwelijks nog kan bepalen wanneer je uitbetaald wordt.
Bij Sisow kon je dat helemaal zelf regelen.
Ik vind het zo zonde, ik was helemaal tevreden met Sisow.

Ik overweeg serieus om over te stappen naar Mollie.

Maar graag wil ik wat feedback van anderen hebben.
Ook over Mollie.

icon

Beste antwoord door Humiez 16 March 2022, 18:52

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Wij zijn al een tijdje terug over gestapt naar mollie. Puur omdat deze goedkoper was en het bevalt ons super.

Reputatie 3
Badge +5

Wij zijn al een tijdje terug over gestapt naar mollie. Puur omdat deze goedkoper was en het bevalt ons super.

Ik denk dat ik Mollie ga onderzoeken.
Zoals het nu gaat, vind ik gewoon vervelend.

Maar ik ben ook benieuwd wat anderen van Buckaroo vinden.

Sisow kostte 0,43 per transactie. Ik vind 0,52 behoorlijk duurder.
Met BTW er op is het boven de 60 cents.

Wij werken ook via Mollie.. eigenlijk nooit geen problemen. Ben redelijk trouw en kijk nooit naar andere aanbieders als iets prima werkt.

Kreeg wel een faktuur van Buckaroo over de maand februari van €0,00 terwijl ons account al járen ‘slapend’ is.

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken vanaf het begin mollie en dat werkt erg makkelijk. Je kunt jezelf gewoon bij mollie aanmelden en de api gebruiken. Je betaald alleen als er transacties zijn maar dan kun je het gewoon proberen en eventueel weer terug naar buckaroo als het niet bevalt door de api van backaroo terug te zetten.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb hier 2 dagen geleden al een item van gemaakt:

Ik zit nu ook te overwegen om over te stappen naar Mollie. De gegevens die ik nodig heb voor mijn boekhouding kan ik gewoon moeilijk uit de backoffice van Buckaroo halen. Sisow was inderdaad heel erg overzichtelijk. 

Dus op je vraag @Emma wat ik er van vind; ik ben er ook helemaal niet blij mee!!
Ze doen inderdaad alsof het iets geweldigs is. 
Ik heb Buckaroo gemaild en ze zeggen wel het tarief van sisow overgenomen te hebben. Maar door hun slechte overzicht heb ik dat er nog niet uit kunnen halen. 
Je schijnt aan het eind van de maand een maand overzicht te krijgen. Die wacht ik nog even af voordat ik beslis of ik overstap. 

Een terugbetaling aan een klant kan je doen via Transacties → Overzicht. Dan de klant aanklikken en rechtsboven op acties klikken en kiezen voor refund. 

Via “Mijn Buckaroo” kan je bij “Rekeningen” kiezen welke dagen je uitbetaald wilt worden. 

Wat ik mis zijn de batchnummers en dat je simpel kan zien welke orders er in die batch zitten. 
Wat het uitbetaalde bedrag van de batch is, de betaalkosten en de btw over die betaalkosten. 
Ik verwacht dat overzicht te vinden bij Finacieel → Uitbetalingen. Daar staat wel het een en ander, maar niet wat ik precies zoek en ook weer zo lekker onoverzichtelijk. 

Reputatie 5
Badge +6

Hoe meer ik achter de schermen bij Buckaroo er in duik hoe bozer ik eigenlijk wordt. 
Ze zeggen dat ze de tarieven van sisow hebben overgenomen, maar dat blijkt nergens uit. 
De genoemde transactiekosten die je tegenkomt in de uitbetalingsoverzichten zijn rare bedragen. En onduidelijk hoe die kosten zijn opgebouwd. 

Reputatie 5
Badge +6

Waar zie je dat het nu €0,52 is?

Reputatie 3
Badge +5

In de backoffice.
Misschien is dat 0,43 plus BTW.
Maar het is compleet onoverzichtelijk, dus misschien vertel ik je iets wat niet waar is.

Ook vind ik het erg vervelend dat je nauwelijks tot niet meer zelf kan regelen wanneer en hoe vaak je betaald wordt. Het kwam mij soms beter uit om wat vroeger of wat later betaald te worden. 

Maar de onoverzichtelijkheid vind ik het ergste.
2 transacties zijn verloren gegaan bij het overstappen en ik weet niet of ze betaald zijn.

Jammer genoeg had ik geld aan een klant teruggestort, precies rond hun migratiedag en ik weet niet wat er mee gebeurd is. Had ik handmatig kunnen doen. Heb ik gisteren bij iemand anders gedaan, want de verkoop was ongeveer een maand oud. Durfde dat niet via Sisow te regelen en de transactie was niet in Buckaroo. 

Ik heb een heel erg ongemakkelijk gevoel dat ik niet goed snap wat er gaande is en kan dus niet uitpuzzelen of het goed gaat. Of dat de migratie goed is gegaan. Ik heb er geen zin in om hun helpdesk te bellen, want het is moeilijk om uit te leggen. 

Misschien het meest vervelende is het gevoel dat dit door de strot werd geduwd.
En inderdaad, gepresenteerd als goed nieuws.
Zelfs het wachtwoord dat je moet aanmaken is een gruwel. 

Reputatie 5
Badge +7

Bij Molly is het per transactie duidelijk wat je betaald.
Ideal €0,29
Bancontact €0,39
KBC € 0,25 + 0,9%
Belfius € 0,25 + 0,9%
Dit zijn wat van de betalingen die ik de laatste tijd heb gehad. 
Volgens mij kun je bij Mollie er ook voor kiezen wanneer je uitbetaald wil worden. Wij doen dit 1x per week daar je bij je eigen bank daar ook transactiekosten overbetaald
En tja iedere cent is er een. Dus wij laten het niet te vaak uitbetalen.

Reputatie 5
Badge +6

In de backoffice.
Misschien is dat 0,43 plus BTW.
Maar het is compleet onoverzichtelijk, dus misschien vertel ik je iets wat niet waar is.

Ook vind ik het erg vervelend dat je nauwelijks tot niet meer zelf kan regelen wanneer en hoe vaak je betaald wordt. Het kwam mij soms beter uit om wat vroeger of wat later betaald te worden. 

Maar de onoverzichtelijkheid vind ik het ergste.
2 transacties zijn verloren gegaan bij het overstappen en ik weet niet of ze betaald zijn.

Jammer genoeg had ik geld aan een klant teruggestort, precies rond hun migratiedag en ik weet niet wat er mee gebeurd is. Had ik handmatig kunnen doen. Heb ik gisteren bij iemand anders gedaan, want de verkoop was ongeveer een maand oud. Durfde dat niet via Sisow te regelen en de transactie was niet in Buckaroo. 

Ik heb een heel erg ongemakkelijk gevoel dat ik niet goed snap wat er gaande is en kan dus niet uitpuzzelen of het goed gaat. Of dat de migratie goed is gegaan. Ik heb er geen zin in om hun helpdesk te bellen, want het is moeilijk om uit te leggen. 

Misschien het meest vervelende is het gevoel dat dit door de strot werd geduwd.
En inderdaad, gepresenteerd als goed nieuws.
Zelfs het wachtwoord dat je moet aanmaken is een gruwel. 

Via “Mijn Buckaroo” kan je bij “Rekeningen” kiezen welke dagen je uitbetaald wilt worden. 
Dus daar heb je wel controle over. 

En waar precies in de backoffice zie je het tarief van €0,52?

Reputatie 3
Badge +5

En waar precies in de backoffice zie je het tarief van €0,52?

Hier.

https://plaza.buckaroo.nl/Transaction/Search

Ik zie een paar keer een post van dit bedrag onder transactiekosten.

En vandaag ook weer een bedrag -2,26 aan transactiekkosten voor meerdere transacties.
Wat ik een raar bedrag vind. Ik weet niet eens voor hoeveel verkopen dat is.

Ben het een beetje zat eigenlijk. 

Reputatie 3
Badge +5

Een tijd geleden had ik hier al een topic over gepost - sisow vs buckaroo vs mollie | Mijnwebwinkel community
De tarieven van Sisow by Buckaroo en Buckaroo lopen erg uiteen helaas :-(

MWW ondersteunt momenteel alleen  Sisow (by Buckaroo) en niet het goedkopere Buckaroo.
Via een lidmaatschap van WebwinkelKeur kan je ook kortingen krijgen op Sisow - vooral voor iDeal scheelt het dan flink.

Reputatie 3
Badge +5

Een tijd geleden had ik hier al een topic over gepost - sisow vs buckaroo vs mollie | Mijnwebwinkel community

MWW ondersteunt momenteel alleen  Sisow (by Buckaroo) en niet het goedkopere Buckaroo.
Via een lidmaatschap van WebwinkelKeur kan je ook kortingen krijgen op Sisow - vooral voor iDeal scheelt het dan flink.

Er zijn dus méérdere Buckaroo tarieven?! :thinking:

Ik ben wel lid van Webwinkelkeur, maar ik betwijfel ten zeerste of je een korting zou kunnen krijgen, bij een reeds lopend contract. 
En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen bij het opzetten van een webshop, gaan eerst ideal regelen en pas later - eventueel - een keurmerk, dus zullen er weinige mensen zijn die hier van profijt zullen krijgen.

Ik zou denk ik toch de voorkeur geven aan over gaan naar Mollie, als ik alles bij elkaar zie. 

Reputatie 3
Badge +5

@Emma 

Alle info staat hier:
Sisow by Buckaroo: Een online betaalmodule voor écht iedere webwinkel - WebwinkelKeur

Reputatie 5
Badge +6

Het punt is dat Sisow is opgegaan in Buckaroo. Dus als tevreden Sisow gebruikers zijn we nu ontevreden Buckaroo gebruikers omdat zij anders (onduidelijker) werken qua overzichten enzo.

Reputatie 6
Badge +5

Ik ben toch even benieuwd. Ik hoor hier nog niemand over klarna. Ik ben zelf op klarna overgestapt toen het beschikbaar kwam. Bij veelal kleinere bestellingen (onder de €25) zijn ze goedkoper dan mollie omdat ze een percentage berekenen en omdat ik heel veel kleine bestellingen heb werkt dat goed.

Ik vind ze iets minder fijn dan mollie als ik heel eerlijk ben (mollie heeft een heel mooi overzichtelijk beheeromgeving en heeft voor mijn gevoel echt nooit storingen) maar het lage percentage dat ook geldt voor achteraf betalen houdt mij eigenlijk bij klarna. 

Het liefst bood ik geen achteraf betalen aan maar het is tegenwoordig verplicht en klarna is dan een hele goedkope optie (want mollie rekent €1 + 3% en als je dan een spelletje verkoopt van €2,95 wordt het lastig :smile: )

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben toch even benieuwd. Ik hoor hier nog niemand over klarna. Ik ben zelf op klarna overgestapt toen het beschikbaar kwam. Bij veelal kleinere bestellingen (onder de €25) zijn ze goedkoper dan mollie omdat ze een percentage berekenen en omdat ik heel veel kleine bestellingen heb werkt dat goed.

Ik vind ze iets minder fijn dan mollie als ik heel eerlijk ben (mollie heeft een heel mooi overzichtelijk beheeromgeving en heeft voor mijn gevoel echt nooit storingen) maar het lage percentage dat ook geldt voor achteraf betalen houdt mij eigenlijk bij klarna. 

Het liefst bood ik geen achteraf betalen aan maar het is tegenwoordig verplicht en klarna is dan een hele goedkope optie (want mollie rekent €1 + 3% en als je dan een spelletje verkoopt van €2,95 wordt het lastig :smile: )

Bij een gewone bestelling met iDeal betaling rekent Mollie een vast tarief van €0,29 en geen percentage. 
Over welke type betaling rekenen ze een percentage? Bij achteraf betalen?

Reputatie 6
Badge +5

Ze rekenen over iedere betaling een percentage van 1,4% (uit mijn hoofd maar het ligt geloof ik wel aan wel pakket je hebt bij MWW). 

En het maakt niet uit of een klant iDeal, achteraf betalen, credit-card etc gebruikt...het is altijd hetzelfde percentage….

Niet aantrekkelijk als je veel bestellingen met €50+ hebt maar wel heel fijn voor bestellingen tussen de €5 - €25 zeg maar

Reputatie 5
Badge +6

Ze rekenen over iedere betaling een percentage van 1,4% (uit mijn hoofd maar het ligt geloof ik wel aan wel pakket je hebt bij MWW). 

En het maakt niet uit of een klant iDeal, achteraf betalen, credit-card etc gebruikt...het is altijd hetzelfde percentage….

Niet aantrekkelijk als je veel bestellingen met €50+ hebt maar wel heel fijn voor bestellingen tussen de €5 - €25 zeg maar

Ik zit met mijn andere winkel al jaren bij Mollie. Altijd €0,29 betaald. Geen %.

Reputatie 6
Badge +5

Dat snap ik maar ik heb het over klarna als betaalprovider en niet over mollie. :slight_smile:

Mollie rekent €0,29 maar als je achteraf betalen van klarna bij mollie afneemt dan betaal je €1+ 3%

Als je klarna als betaalprovider neemt (dus klarna voor alle betaalopties waaronder iDeal en achteraf betalen) dan betaal je een percentage 1,4 %

Reputatie 5
Badge +6

Dat snap ik maar ik heb het over klarna als betaalprovider en niet over mollie. :slight_smile:

Mollie rekent €0,29 maar als je achteraf betalen van klarna bij mollie afneemt dan betaal je €1+ 3%

Als je klarna als betaalprovider neemt (dus klarna voor alle betaalopties waaronder iDeal en achteraf betalen) dan betaal je een percentage 1,4 %

O zo. Dat was me niet helemaal duidelijk. Sorry. 

Reputatie 6
Badge +5

Het is soms ook verwarrend. Ook voor klanten. Ik krijg regelmatig de vraag: Op de factuur staat klarna maar ik heb echt met iDeal betaald :grin:

Reputatie 2
Badge +1

Wanneer zijn bij jullie de gegevens en transacties etc. van Sisow naar Buckaroo omgezet? Hier is dat nog  niet gebeurt en maken we gebruik van het oude Sisow inlog.

Reputatie 5
Badge +6

Wanneer zijn bij jullie de gegevens en transacties etc. van Sisow naar Buckaroo omgezet? Hier is dat nog  niet gebeurt en maken we gebruik van het oude Sisow inlog.

Bij mij vorige week woensdag. 

Reputatie 2
Badge +1

Oke bedankt voor je reactie, dan ga ik eens informeren wanneer wij aan de beurt zijn

Reageer