Vraag

Zaterdag 1 april 17.00 -24.00 uur geen mail ontvangen, nu alles dubbel?

  • 7 April 2023
  • 37 reacties
  • 542 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Ik wordt benaderd door een klant die zaterdagavond 1 april rond 17.00 een bestelling heeft gedaan per mail.

Ik heb die dag wel mail ontvangen om 16.39 en 00.12

Op de PC en I-phone

De dinsdag erop 4 april klachten dat mails terug kwamen.

Nu ontdek ik dat alle mails vanaf afgelopen woensdag tot ver in 2022 er dubbel instaan! (alleen op de pc)

Wat is er aan de hand?


Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

37 reacties

Badge

Er zat vertraging op de lijn. Jullie hebben de mail als het goed is allemaal later in het weekend alsnog binnen gekregen, klopt dat? 

Ja klopt

er is nu ook wat vertraging merk ik 

Reputatie 4
Badge +4

Er zat vertraging op de lijn. Jullie hebben de mail als het goed is allemaal later in het weekend alsnog binnen gekregen, klopt dat? 

Badge

Oké fijn dat ik in ieder geval niet de enigste ben die geen mails ontvangt 😅

Reputatie 4
Badge +6

Inderdaad jammer maar er zullen ongetwijfeld een aantal mensen hun vrije zondag aan het opofferen zijn. We wachten af. 

Reputatie 7
Badge +11

Het ging een paar dagen goed na het verwijderen van mijn mail account op de computer maar nu vele mails weer dubbel 

Klopt wij ook niet sinds gisteravond. Ik dacht al wat een rust. Maar nu snap ik hem, heb al wat test mails verzonden maar die komen niet binnen ook niet in de spammap. Gelukkig is dit op een zondag. Maar het is wel feest de afgelopen tijd.

Reputatie 4
Badge +6

Doorsturen van mail naar een ander adres geeft ook problemen. Op dit moment komt er helemaal niets binnen. Maar goed, het zal wel weer goedkomen………...

Badge

Meer die sinds vanochtend geen mails binnen krijgen? In webmail ook niet 

Badge

Het ging een paar dagen goed na het verwijderen van mijn mail account op de computer maar nu vele mails weer dubbel 

Badge

Zoals in mijn eerdere post aangegeven, adviseer ik je om je e-mailprogramma geheel opnieuw in te stellen. Uit geen enkele reactie blijkt dat dit al is gedaan, en tot die tijd kunnen we je helaas niet verder helpen. Voor meer vragen over het opnieuw instellen van je e-mailprogramma kun je je wenden tot customer care.

Ik ben mijn mail verwijdert en opnieuw ingesteld , ze zijn nu weg we houden het in de gaten , bedankt 👍🏻

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Wat ik al dacht ….

 

 

Zijn dit wel echte mails? Of spam. Kun je ook ergens instellen kopie op de server laten staan?

Ja dit zijn echte mails, alle oude mails komen opnieuw l binnen zodat ze nu dubbel staan 

Reputatie 5
Badge +6

Helaas ervaar ik hier wederom veel vertraging op de mail, of mails die gewoon niet aankomen. Erg vervelend. 

Reputatie 6
Badge +8

Zoals in mijn eerdere post aangegeven, adviseer ik je om je e-mailprogramma geheel opnieuw in te stellen. Uit geen enkele reactie blijkt dat dit al is gedaan, en tot die tijd kunnen we je helaas niet verder helpen. Voor meer vragen over het opnieuw instellen van je e-mailprogramma kun je je wenden tot customer care.

Als ik voor mezelf mag spreken heb ik eergisteren mijn mailaccount volledig verwijderd in de app Bluemail en opnieuw toegevoegd. Helaas heeft dit geen verbetering gebracht, nog steeds komen mails dubbel / soms driedubbel binnen via de iMAP-protocol.

Een update zou mijns inziens altijd een verbetering met zich mee moeten brengen of een probleem moeten aanpakken. Na de mailupdate is er grotendeels achteruitgang geboekt. De standaard reactie "gebruik dan maar webmail" is mijns inziens niet toereikend. Je kunt je klanten niet dwingen webmail te gebruiken, terwijl er honderden clients / mailapps zijn die gewoon prima functioneren. Waarom functioneerde alles de afgelopen jaren wel goed voor de laatste 'upgrade'?

Reputatie 4
Badge +5

Zoals in mijn eerdere post aangegeven, adviseer ik je om je e-mailprogramma geheel opnieuw in te stellen. Uit geen enkele reactie blijkt dat dit al is gedaan, en tot die tijd kunnen we je helaas niet verder helpen. Voor meer vragen over het opnieuw instellen van je e-mailprogramma kun je je wenden tot customer care.

Reputatie 7
Badge +11

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Wat ik al dacht ….

 

 

Zijn dit wel echte mails? Of spam. Kun je ook ergens instellen kopie op de server laten staan?

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Wat ik al dacht ….

 

 

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Wat ik al dacht ….

 

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Reputatie 4
Badge +5

Omdat het blijkbaar niet aan de indexatie ligt en de webmail prima functioneert, wil ik voorstellen om je e-mailprogramma even opnieuw in te stellen door het huidige account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Hoe je dat doet, lees je hier: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-stel-ik-de-e-mail-op-mijn-computer-ipad-telefoon

Voor meer vragen of het (opnieuw) instellen van je e-mailprogramma kun je terecht bij Customer Care. Zij helpen je graag verder met inhoudelijke vragen hierover.

Badge

Goedenavond,

Ik gebruik webmail niet.

Maar op dit moment  20april 21:02 uur staan er ruim recente 2500 recente mails opnieuw te laden.

Per mail komen er 2 bij.. wat is er aan de hand??

alleen op de pc , niet op de I-phone.

Mails uit 11-2022 staan er nu 5x in??

Wat wel is.. de verbinding tussen I-phone en PC is al enige tijd verbroken.
Een mail verzonden op PC is niet leesbaar op I-phone
Een mail verwijderd op I-phone is niet verwijderd op PC

Alleen te ontvangen mails zijn op beide te lezen?

 

Hier hetzelfde , webmail gebruiken we niet 

op de computer hebben we nu ruim 7000 ongelezen mails , elke week komen er meer bij…

Op de iPhone ook maar minder dan op de computer 

Badge

Goedenavond,

Ik gebruik webmail niet.

Maar op dit moment  20april 21:02 uur staan er ruim recente 2500 recente mails opnieuw te laden.

Per mail komen er 2 bij.. wat is er aan de hand??

alleen op de pc , niet op de I-phone.

Mails uit 11-2022 staan er nu 5x in??

Wat wel is.. de verbinding tussen I-phone en PC is al enige tijd verbroken.
Een mail verzonden op PC is niet leesbaar op I-phone
Een mail verwijderd op I-phone is niet verwijderd op PC

Alleen te ontvangen mails zijn op beide te lezen?

 

Badge

Bedankt voor de reactie. Is dit ook mogelijk voor mijn ander e-mail ? info@mardymakeupshop.nl want hier ervaar ik de dubbelen mails , op info@haakshopmardys hebben we geen dubbelen mails 

in webmail zijn de mails nooit dubbel geweest bij ons 

Omdat reactie uitblijft van de anderen en er op dit moment een gaatje vrij was, heeft een van de ontwikkelaars dezelfde actie, waarbij het indexatie bestand is verwijderd, uitgevoerd voor info@mardymakeupshop.nl.

Ook hierbij geldt: 

Door deze opschoonactie kan het voorkomen dat de eerste paar keer inloggen op de webmail weer wat trager is dan je gewend bent. We hebben het bestand dat verantwoordelijk is voor de indexatie (en wat er onder andere voor dient om snel je mail te kunnen laden) opgeschoond.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Alvast bedankt voor je reactie.

Het is sinds gister alleen maar erger , weer 4000 ongelezen oude mails erbij …

Reputatie 5
Badge +6

En wederom niet vooruit te branden. Ik kijk nu al 15 minuten naar laadschermen om daarna servererrors te krijgen. Kom op MWW. @Mike 

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan momenteel niet inloggen. Wanneer het na zeer lang wachtten wel lukt duur alles extreem lang. Volgens mij gaat het ergens niet helemaal goed.

Reputatie 4
Badge +5

Bedankt voor de reactie. Is dit ook mogelijk voor mijn ander e-mail ? info@mardymakeupshop.nl want hier ervaar ik de dubbelen mails , op info@haakshopmardys hebben we geen dubbelen mails 

in webmail zijn de mails nooit dubbel geweest bij ons 

Omdat reactie uitblijft van de anderen en er op dit moment een gaatje vrij was, heeft een van de ontwikkelaars dezelfde actie, waarbij het indexatie bestand is verwijderd, uitgevoerd voor info@mardymakeupshop.nl.

Ook hierbij geldt: 

Door deze opschoonactie kan het voorkomen dat de eerste paar keer inloggen op de webmail weer wat trager is dan je gewend bent. We hebben het bestand dat verantwoordelijk is voor de indexatie (en wat er onder andere voor dient om snel je mail te kunnen laden) opgeschoond.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 4
Badge +5

Zojuist heb ik een van onze ontwikkelaars bereid gevonden om een kleine opschoonactie uit te voeren. Mogelijk is dat een snelle oplossing voor het probleem dat jullie ondervinden.

We hebben dat gedaan voor de mailboxen van melders uit dit topic:

Door deze opschoonactie kan het voorkomen dat de eerste paar keer inloggen op de webmail weer wat trager is dan je gewend bent. We hebben het bestand dat verantwoordelijk is voor de indexatie (en wat er onder andere voor dient om snel je mail te kunnen laden) opgeschoond.

Graag ontvang ik van ieder van jullie een terugkoppeling of e-mails nog dubbel in de webmail worden getoond. Als de e-mails niet meer dubbel worden getoond in de webmail, maar nog wel in andere e-mail clients (ook na bijwerken van de e-mail door mails opnieuw op te halen) ligt de oorzaak ergens anders, en zullen jullie met Customer Care contact op moeten nemen om een andere oplossing te vinden.

Bedankt voor de reactie. Is dit ook mogelijk voor mijn ander e-mail ? info@mardymakeupshop.nl want hier ervaar ik de dubbelen mails , op info@haakshopmardys hebben we geen dubbelen mails 

in webmail zijn de mails nooit dubbel geweest bij ons 

Ik heb je verzoek bij de ontwikkelaars in mijn team neergelegd. Ik hoop dat ze een gaatje voor je kunnen vinden. In de tussentijd ben ik benieuwd naar de ervaringen van je collega’s uit dit draadje. Als dat succesvol is gebleken, kan dat helpen om je verzoek even naar voren te brengen bij  het team. Nu is het afwachten óf het wel werkt.

Ik kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug!