Vraag

Zaterdag 1 april 17.00 -24.00 uur geen mail ontvangen, nu alles dubbel?

Goedemorgen,

Ik wordt benaderd door een klant die zaterdagavond 1 april rond 17.00 een bestelling heeft gedaan per mail.

Ik heb die dag wel mail ontvangen om 16.39 en 00.12

Op de PC en I-phone

De dinsdag erop 4 april klachten dat mails terug kwamen.

Nu ontdek ik dat alle mails vanaf afgelopen woensdag tot ver in 2022 er dubbel instaan! (alleen op de pc)

Wat is er aan de hand?

37 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Aan je berichtje kunnen we niet gelijk herleiden waar dit aan ligt. Zou je ons een mailtje kunnen sturen naar support@mijnwebwinkel.nl? Dan kunnen we verder met je meekijken!

Reputatie 5
Badge +8

Sinds de update komt bij mij de mail ook regelmatig dubbel binnen. Dit met de app Bluemail via het iMAP-protocol. Eerder nooit meegemaakt, zie een voorbeeld hieronder:

Als je een van de 2 mails aanklikt, verdwijnt het duplicaat wel en blijft er 1 mail over. Alleen het duplicaat wordt wel meegeteld in het aantal ongelezen mails. Als ik de app open en ik zie bijv. 10 ongelezen mails, blijken dit er uiteindelijk maar 6 te zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Sinds de update komt bij mij de mail ook regelmatig dubbel binnen. Dit met de app Bluemail via het iMAP-protocol. Eerder nooit meegemaakt, zie een voorbeeld hieronder:

Als je een van de 2 mails aanklikt, verdwijnt het duplicaat wel en blijft er 1 mail over. Alleen het duplicaat wordt wel meegeteld in het aantal ongelezen mails. Als ik de app open en ik zie bijv. 10 ongelezen mails, blijken dit er uiteindelijk maar 6 te zijn.

Heb je ze dan ook dubbel in je webmail staan?

Reputatie 5
Badge +8

In de webmail staan ze dan niet dubbel, maar webmail gebruik ik zelden. Altijd gebruikgemaakt van Bluemail via iMAP, werkte tot vorige week perfect.

Wat ik zojuist ook zag is dat ik via iMAP / Bluemail een nieuwe mail binnenkreeg met tijdstip 12.41uur, terwijl deze mail in de webmail om 10:09 is binnengekomen. Betreft geen orderbevestiging, een handmatige mail verstuurd door een klant (vanuit een @live.com mailadres).

Badge

Wij hebben hier ook last van, sinds afgelopen vrijdag heel veel oude mails dubbel, de nieuwe mails komen niet dubbel, ik heb dit gemeld maar mww gaf meteen aan dat mijn instellingen verkeerd staan (opeens?) ik heb er nog niks aan gedaan. Via Outlook en op mijn iPhone dubbel, in webmail niet dubbel 

Aanvulling op start van deze klacht.

gebruik webmail niet.

Op I-phone geen probleem.

op PC - inmiddels een groot aantal mails uit maart die er nu 3dubbel instaan! 
1x geopend, 2x ongeopend.

Hoe verder?

Reputatie 5
Badge +8

Het wordt steeds erger:

Nu staan ze dus ook 10-dubbel in de webmail. Wordt hier nog een oplossing voor gezocht?

Reputatie 4
Badge +5

Daar zal later naar gekeken worden. Zoals je mogelijk hebt kunnen lezen in een van mijn berichten ligt de primaire focus eerst op andere zaken, waaronder het optimaliseren van de snelheid van (web)mail. Ik kan je geen tijdspanne geven wanneer dat zal zijn.

Ik adviseer je tot die tijd de webmail te gebruiken. Daar treedt dit niet in op.

Reputatie 5
Badge +8

Daar zal later naar gekeken worden. Zoals je mogelijk hebt kunnen lezen in een van mijn berichten ligt de primaire focus eerst op andere zaken, waaronder het optimaliseren van de snelheid van (web)mail. Ik kan je geen tijdspanne geven wanneer dat zal zijn.

Ik adviseer je tot die tijd de webmail te gebruiken. Daar treedt dit niet in op.

Beste Mike, bedankt voor je reactie. Echter zoals ik had vermeld zitten deze dubbele (het zijn er soms 11 van dezelfde) mails ook in de webmail. De screenshot die ik gepost heb betreft een screenshot van de webmail. Dit is sinds vanmiddag dat sommige mails daadwerkelijk tot 11 a 12x binnenkomen.

Badge

Het is weer zo ver, ruim 2000 nieuwe ongelezen dubbelen mails erbij net 😱 op de computer via outlook en via mail op iPhone , dit gaat om ouderen mails 

kan ik de dubbelen veilig verwijderen zonder de originele te verwijderen?

gister trouwens ook vele nieuwe mails 6 a 7x dubbel 

Reputatie 4
Badge +5

Zojuist heb ik een van onze ontwikkelaars bereid gevonden om een kleine opschoonactie uit te voeren. Mogelijk is dat een snelle oplossing voor het probleem dat jullie ondervinden.

We hebben dat gedaan voor de mailboxen van melders uit dit topic:

Door deze opschoonactie kan het voorkomen dat de eerste paar keer inloggen op de webmail weer wat trager is dan je gewend bent. We hebben het bestand dat verantwoordelijk is voor de indexatie (en wat er onder andere voor dient om snel je mail te kunnen laden) opgeschoond.

Graag ontvang ik van ieder van jullie een terugkoppeling of e-mails nog dubbel in de webmail worden getoond. Als de e-mails niet meer dubbel worden getoond in de webmail, maar nog wel in andere e-mail clients (ook na bijwerken van de e-mail door mails opnieuw op te halen) ligt de oorzaak ergens anders, en zullen jullie met Customer Care contact op moeten nemen om een andere oplossing te vinden.

Badge

Zojuist heb ik een van onze ontwikkelaars bereid gevonden om een kleine opschoonactie uit te voeren. Mogelijk is dat een snelle oplossing voor het probleem dat jullie ondervinden.

Door deze opschoonactie kan het voorkomen dat de eerste paar keer inloggen op de webmail weer wat trager is dan je gewend bent. We hebben het bestand dat verantwoordelijk is voor de indexatie (en wat er onder andere voor dient om snel je mail te kunnen laden) opgeschoond.

Graag ontvang ik van ieder van jullie een terugkoppeling of e-mails nog dubbel in de webmail worden getoond. Als de e-mails niet meer dubbel worden getoond in de webmail, maar nog wel in andere e-mail clients (ook na bijwerken van de e-mail door mails opnieuw op te halen) ligt de oorzaak ergens anders, en zullen jullie met Customer Care contact op moeten nemen om een andere oplossing te vinden.

Bedankt voor de reactie. Is dit ook mogelijk voor mijn ander e-mail ? info@mardymakeupshop.nl want hier ervaar ik de dubbelen mails , op info@haakshopmardys hebben we geen dubbelen mails 

in webmail zijn de mails nooit dubbel geweest bij ons 

Reputatie 4
Badge +5

Bedankt voor de reactie. Is dit ook mogelijk voor mijn ander e-mail ? info@mardymakeupshop.nl want hier ervaar ik de dubbelen mails , op info@haakshopmardys hebben we geen dubbelen mails 

Ik heb je verzoek bij de ontwikkelaars in mijn team neergelegd. Ik hoop dat ze een gaatje voor je kunnen vinden. In de tussentijd ben ik benieuwd naar de ervaringen van je collega’s uit dit draadje. Als dat succesvol is gebleken, kan dat helpen om je verzoek even naar voren te brengen bij  het team. Nu is het afwachten óf het wel werkt.

Ik kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug!

Reputatie 4
Badge +5

Omdat reactie uitblijft van de anderen en er op dit moment een gaatje vrij was, heeft een van de ontwikkelaars dezelfde actie, waarbij het indexatie bestand is verwijderd, uitgevoerd voor info@mardymakeupshop.nl.

Ook hierbij geldt: 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan momenteel niet inloggen. Wanneer het na zeer lang wachtten wel lukt duur alles extreem lang. Volgens mij gaat het ergens niet helemaal goed.

Reputatie 5
Badge +6

En wederom niet vooruit te branden. Ik kijk nu al 15 minuten naar laadschermen om daarna servererrors te krijgen. Kom op MWW. @Mike 

Badge

Omdat reactie uitblijft van de anderen en er op dit moment een gaatje vrij was, heeft een van de ontwikkelaars dezelfde actie, waarbij het indexatie bestand is verwijderd, uitgevoerd voor info@mardymakeupshop.nl.

Ook hierbij geldt: 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Alvast bedankt voor je reactie.

Het is sinds gister alleen maar erger , weer 4000 ongelezen oude mails erbij …

Goedenavond,

Ik gebruik webmail niet.

Maar op dit moment  20april 21:02 uur staan er ruim recente 2500 recente mails opnieuw te laden.

Per mail komen er 2 bij.. wat is er aan de hand??

alleen op de pc , niet op de I-phone.

Mails uit 11-2022 staan er nu 5x in??

Wat wel is.. de verbinding tussen I-phone en PC is al enige tijd verbroken.
Een mail verzonden op PC is niet leesbaar op I-phone
Een mail verwijderd op I-phone is niet verwijderd op PC

Alleen te ontvangen mails zijn op beide te lezen?

Badge

Goedenavond,

Ik gebruik webmail niet.

Maar op dit moment  20april 21:02 uur staan er ruim recente 2500 recente mails opnieuw te laden.

Per mail komen er 2 bij.. wat is er aan de hand??

alleen op de pc , niet op de I-phone.

Mails uit 11-2022 staan er nu 5x in??

Wat wel is.. de verbinding tussen I-phone en PC is al enige tijd verbroken.
Een mail verzonden op PC is niet leesbaar op I-phone
Een mail verwijderd op I-phone is niet verwijderd op PC

Alleen te ontvangen mails zijn op beide te lezen?

Hier hetzelfde , webmail gebruiken we niet 

op de computer hebben we nu ruim 7000 ongelezen mails , elke week komen er meer bij…

Op de iPhone ook maar minder dan op de computer 

Reputatie 4
Badge +5

Omdat het blijkbaar niet aan de indexatie ligt en de webmail prima functioneert, wil ik voorstellen om je e-mailprogramma even opnieuw in te stellen door het huidige account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Hoe je dat doet, lees je hier: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-stel-ik-de-e-mail-op-mijn-computer-ipad-telefoon

Voor meer vragen of het (opnieuw) instellen van je e-mailprogramma kun je terecht bij Customer Care. Zij helpen je graag verder met inhoudelijke vragen hierover.

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Badge

Onze e-mail spookte net weer, de verwijderde komen terug dus er zullen weer veel ongelezen mails bij komen , dit was gister ook zo 

Wat ik al dacht ….

Badge

Wat ik al dacht ….

Reputatie 7
Badge +10

Wat ik al dacht ….

Zijn dit wel echte mails? Of spam. Kun je ook ergens instellen kopie op de server laten staan?

Reputatie 4
Badge +5

Zoals in mijn eerdere post aangegeven, adviseer ik je om je e-mailprogramma geheel opnieuw in te stellen. Uit geen enkele reactie blijkt dat dit al is gedaan, en tot die tijd kunnen we je helaas niet verder helpen. Voor meer vragen over het opnieuw instellen van je e-mailprogramma kun je je wenden tot customer care.

Reageer