Wie gebruikt er de webmail?

• 8 November 2022
  • 11 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2778 reacties

Ik ben op zoek naar gebruikers van de webmail.  

Wij zijn druk bezig met een update van het mailsysteem die wij gebruiken. Onder andere omdat Roundcube een nieuwe versie heeft en omdat we sinds kort met het hele platform via Google Cloud werken. Dit levert voor ons en jullie een aantal voordelen zoals:

- Schaalbaarheid, waardoor we in drukke periodes jullie (klanten) beter ten dienste kunnen zijn.
- Veiligheid, omdat we gebruik maken van de nieuwste versies én zelfstandig die ook kunnen updaten/upgraden zonder tussenkomst van derden

De risico's van het testen zijn nihil. Wij zorgen ervoor dat we back-ups maken. Het enige wat je moet doen is de webmail gebruiken zoals je altijd gebruikt. Jullie bevindingen kunnen jullie met ons delen, zodat we deze feedback goed kunnen verwerken. 

Ben je geïnteresseerd en wil je met ons meewerken? Stuur mij dan een DM of laat een reactie hieronder. Mocht je meer informatie willen, ook dan kun je mij een bericht sturen via een DM of een reactie. 

Alvast bedankt. 

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik gebruik hem niet dagelijks maar wel zo af en toe. Meestal mail ik vanuit windows 11 mail 

Reputatie 3
Badge +2

Ik gebruik mail zowel via webmail als via Apple mail. Apple mail wel vooral als ik onderweg ben.

Bianca
www.sambi.nl

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Ik gebruik altijd de webmail en denk graag mee!

Kevin

Reputatie 2
Badge +2

ik gebruik hem ook altijd, maar ondervind de laatste tijd veel problemen. wil het dus wel proberen, of ik breng de mail ergens anders onder of ik wacht tot een verbetering, wel benieuwd wanneer de update dan uitgerold wordt..?

Reputatie 5
Badge +7

Wij gebruiken hem puur op de tablet om te kijken of er mail is als we niet bij de pc zitten. Maar beantwoorden er bijna niet mee daar ik hem niet gebruiksvriendelijk vind. Vind het met outlook makkelijker op de pc.

Reputatie 3
Badge +4

Wij zijn druk bezig met een update van het mailsysteem die wij gebruiken. Onder andere omdat Roundcube een nieuwe versie heeft en omdat we sinds kort met het hele platform via Google Cloud werken. Dit levert voor ons en jullie een aantal voordelen zoals:

- Schaalbaarheid, waardoor we in drukke periodes jullie (klanten) beter ten dienste kunnen zijn.
- Veiligheid, omdat we gebruik maken van de nieuwste versies én zelfstandig die ook kunnen updaten/upgraden zonder tussenkomst van derden

De risico's van het testen zijn nihil. Wij zorgen ervoor dat we back-ups maken. Het enige wat je moet doen is de webmail gebruiken zoals je altijd gebruikt. Jullie bevindingen kunnen jullie met ons delen, zodat we deze feedback goed kunnen verwerken. 

Ben je geïnteresseerd en wil je met ons meewerken? Stuur mij dan een DM of laat een reactie hieronder. Mocht je meer informatie willen, ook dan kun je mij een bericht sturen via een DM of een reactie. 

Alvast bedankt. 

Ik gebruik webmail nooit en ondervind een hoop gedoe in mijn Outlook hierdoor. Mails die ik daar verwijder worden haasr standaard eerst een paar keer teruggeplaatst in Outlook voordat ze echt verwijderd zijn en worden. Iets dta ik in Webmail verwijder wordt wle definitief en meteen verwijderd in Oulook. Gevaarlijke optie dus als je te snel verwijderd en dit niet weet.

Esther Möhringer-Davidson
eigenaar Sjeintje Boterkoek

Reputatie 4
Badge +5

Alvast bedankt. 

Ik gebruik webmail nooit en ondervind een hoop gedoe in mijn Outlook hierdoor. Mails die ik daar verwijder worden haasr standaard eerst een paar keer teruggeplaatst in Outlook voordat ze echt verwijderd zijn en worden. Iets dta ik in Webmail verwijder wordt wle definitief en meteen verwijderd in Oulook. Gevaarlijke optie dus als je te snel verwijderd en dit niet weet.

Esther Möhringer-Davidson
eigenaar Sjeintje Boterkoek

Heb je toevallig je Outlook ingesteld middels POP3? Bij POP3 download je namelijk het bericht van de server naar je mailprogramma, waarna het bericht van de mailserver zelf wordt verwijderd. Dat kan inderdaad voor wat raar gedrag over en weer zorgen, omdat je niet overal dan dezelfde mailtjes hebt staan. Als je op meerdere apparaten mail ophaalt (al dan niet met verschillende mailprogramma’s of onze webmail), adviseer ik je om IMAP te gebruiken. In de Vraag & Antwoord-artikel lees je er alles over!

Reputatie 5
Badge +6

Ik gebruik webmail dagelijks. Ik gebruik het voor alle zakenmail dat bij de winkel hoort. 
Ik wil best mee testen, maar de mails die ik heb mogen niet verloren gaan (ik moet klanten mails en mails waar inkoopfacturen aanhangen terug kunnen vinden). Dus als dat mogelijk is test ik graag mee. 

Reputatie 4
Badge +5

Thanks voor je aanbod, Kirsten! Het testen is vandaag echter al van start gegaan. We willen de groep (5) niet te groot maken om de test zo overzichtelijk mogelijk te houden, en iedereen ook goede persoonlijke hulp te bieden waar nodig.

Nogmaals bedankt voor je aanbod!

Reputatie 5
Badge +6

Helemaal prima @Mike! Ik zie nu dat het bericht van 6 dagen geleden is. Ondanks dat ik hier elke dag kijk heb ik die even gemist. Succes met testen!

Reputatie 2
Badge +4

Door die update kom ik niet meer in de webmail, omdat ik niet wist dat er een update ging plaatsvinden. Mijn gerbuikersnaam e wachtwoord stonden vastgepind in mijn laptop zodat ik automatisch kon inloggen. Ik heb ondertussen een bericht gedaan naar de support, maar nog geen antwoord op mijn vragen van gisteren. De gebruikersnamen van de inlog van de website en van het forum zijn verschillend. Ik heb geen idee meer wat mijn wachtwoord is van de specifieke inlog waar dit over gaat, dus ik kom er niet meer uit. Ik wacht het wel af.bedankt alvast voor hulp

Reageer