We signaleren een flinke traagheid op het platform wat kan leiden tot foutmeldingen. We zijn aan het onderzoeken waar de oorzaak ligt. In dit topic houd ik jullie op de hoogte. Zodra er meer informatie beschikbaar is plaats ik hieronder een update.
Het is helaas niet in te schatten hoelang dit duurt. Het probleem zit in de database. Een grote request (aanvraag) houdt al het verkeer op. We proberen deze request te annuleren. Dit moet echter zorgvuldig gedaan worden. Het annuleren van die request kan namelijk andere problemen veroorzaken.
Laten we het hopenIk heb op dit moment helaas nog geen nieuws. Aan de oplossing wordt gewerkt.
Het onder de aandacht brengen van de statuspage staat op de agenda. Dat kan erg handig zijn inderdaad.
Er wordt nog steeds aan gewerkt. Onze engineers werken samen met de engineers van onze hosting om de database machines stabiel te krijgen. Er kan helaas nog geen tijdsindicatie gegeven worden.
Hopen op een snelle oplossing, er moet nog flink ingepakt worden en we kunnen momenteel helaas vrijwel niets..
De voorbereidingen voor de database herstart lopen nog. Omdat het om database machines gaat kunnen we hier niet zomaar de stekkers uittrekken en opnieuw opstarten. Dit moet uiterst zorgvuldig gedaan worden. Vandaar dat dit wat langer duurt.
Hopen op een snelle oplossing, er moet nog flink ingepakt worden en we kunnen momenteel helaas vrijwel niets..
Ik hoop met je mee
Het gaat langzaam de betere kant op. We zijn echter nog niet op het niveau waar we horen te zijn.
Het werkt weer, thanks!
Behalve facturen aanmaken / uitprinten, lijkt nog niet te werken.
Het werkt weer, thanks!
Behalve facturen aanmaken / uitprinten, lijkt nog niet te werken.
We zien inderdaad nog foutmeldingen binnen komen. Deze worden allemaal opgepakt. Bedankt voor de melding!
We webshops en de beheeromgeving is weer bereikbaar. Er kunnen nog foutmeldingen optreden in de beheeromgeving zoals het genereren van facturen. Mocht je zoiets ervaren meld het meteen. Wij gaan zelf ook de foutmeldingen opsporen en natuurlijk oplossen.
Bij deze is de storing afgemeld. Er draait 1 database machine minder mee, we blijven de boel dus goed in de gaten houden. We gaan vandaag de database machine die voor problemen heeft gezorgd fixen en komende nacht terug in het cluster brengen. Dit doen we alleen als we zeker weten dat dit probleemloos kan.
Mocht je nog tegen problemen aanlopen, laat het ons dan weten.
Naar aanleiding van de storing van deze ochtend vindt er komende nacht onderhoud plaats. Een database machine moet terug in het cluster geplaatst worden. Dit moet gebeuren als er geen verkeer op het platform is. Vandaar dat het platform komende nacht op onderhoud gezet wordt. De database moet daarna - als alles is gelukt - de data synchroniseren, zodat deze volledig up-to-date is en weer mee kan draaien. De reden dat we dit écht vanavond moeten doen, is dat we nu op 2/3 van onze database capaciteit draaien. Hoe langer de uitstel, hoe meer er gesynct moet worden en hoe langer het onderhoud duurt, en des te groter het een performancerisico vormt.
Je kunt komende nacht de statuspagina in de gaten houden voor updates. In dit topic worden geen updates geplaatst. Je vindt de statuspagina via de volgende link → https://status.myonlinestore.com/
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.