Uitnodiging om als eerste het nieuwe menu te gebruiken

  • 19 October 2021
  • 43 reacties
  • 520 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2444 reacties

Hallo leden,

Als lid van onze community ben je uitgenodigd om als eerste het nieuwe menu voor de beheeromgeving uit te proberen! Leden krijgen (eerder dan de rest) toegang tot de gesloten bèta van het menu. Wanneer je je hebt aangemeld bepaal je zelf of je het nieuwe menu of het huidige menu wilt gebruiken door middel van een nieuwe knop in de beheeromgeving. Wil je het nieuwe menu proberen? Laat het ons dan weten in een reactie op dit bericht!

Links het huidige menu en rechts het nieuwe menu

Wat is er nieuw?

 

:point_right:De indeling & naamgeving

De vele items uit het menu van de beheeromgeving zijn in deze update anders gegroepeerd en soms hernoemd. Er wordt nu onderscheid gemaakt tussen thema’s die je vaker gebruikt (zoals orders) en thema’s die je minder vaak gebruikt (zoals het instellen van je juridische documenten). De vaak gebruikte thema’s staan nog steeds op de bekende plek links, voor de minder vaak gebruikte thema’s hebben we een nieuwe overzichtspagina gemaakt: “Instellingen”. Op die nieuwe pagina staan per kaartje/groep de linkjes naar de pagina’s met instellingen. Alle pagina’s zijn inhoudelijk nog steeds hetzelfde, het menu heeft alleen een andere groepering gekregen. Dat zal even wennen zijn, maar hopelijk is het daarna wel beter!

 

:point_right:Likje verf

Ook de stijl van het menu heeft een upgrade gekregen. Het maakt nu minder gebruik van strepen en heeft een modernere/rustigere uitstraling gekregen. Niet alleen het menu links heeft een likje verf gekregen, ook zijn de topbalk en het menu aan de rechterkant meegeverfd.

Een visuele weergave van de vernieuwingen

 

Waarom een nieuw menu?

De steeds groter wordende lijst met pagina’s zorgde (met name bij nieuwe leden) nog weleens voor verwarring en een overweldigend gevoel. Met deze nieuwe indeling en rustigere stijl zetten we een betere basis neer voor de navigatie naar alle onderdelen van de beheeromgeving:muscle:

 

Hoe is dit tot stand gekomen?

Deze versie is gebaseerd op verschillende rondes feedback, zowel binnen als buiten de community. Het is begonnen met gesprekken over de mogelijke plek van de belangrijkste menu items tot aan het toetsen van een schematische weergave van de structuur. Inmiddels zijn we zover dat we het menu kunnen lanceren als gesloten bèta en dat jullie het zelf mogen ervaren:tada:

 

Hoe meld ik me aan?

Laat een reactie achter onder dit bericht. Wij maken vervolgens de knop om het nieuwe menu aan te zetten beschikbaar in jouw winkel. Heb je eenmaal de knop? Dan kun je ook zelf weer terug naar het originele menu. Deze gesloten bèta zal minstens 2 weken duren, daarna wordt gekeken of we in een open bèta meer mensen blij kunnen gaan maken. Uiteraard horen we in de tussentijd graag wat jullie ervan vinden! :sunglasses:


43 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb pas sinds een week het nieuwe menu in gebruik. Even aan wennen, maar dat komt wel goed. 
ik mis wel dat een nieuwe bestelling niet meer als rood bolletje zichtbaar is, maar in een andere minder opvallende kleur. Dat vind ik jammer. 

Reputatie 1
Badge

Hallo leden,

 

Fijn om te zien dat er zo enthousiast wordt gereageerd op het testen van het nieuwe menu! 🎉
Inmiddels heeft een aantal van jullie het menu ook al geactiveerd en geprobeerd. Natuurlijk zie ik hier al wat feedback staan, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wie heeft er tijd en zin om daar binnenkort even over te videobellen? Je hoeft niks voor te bereiden en het gesprek duurt +- 30 minuutjes.  😃

 

👇 Kies zelf een geschikt moment in mijn agenda via onderstaande link: 👇

Kies een moment

Badge

Hoi!

 

Ik zou ook wel willen testen! Ik ben een beginneling en heb me net door het eerste format heen geworsteld, laat de tweede dan ook alvast maar komen 🙂.

 

www.MeteenN.nl

Badge

Wil ook wel testen

Reputatie 6
Badge +7

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het is even wennen, dat begrijp ik goed. Is het - denken jullie - handig om een video, blog, interview of wat dan ook te maken met uitleg waarin alles te vinden is? Of is het '’gewoon even'’ wennen en kom je er wel uit door het te gebruiken? 

Ik hoor het graag.

Groet,
Ebbe

Ik vraag me af of dat helpt. Ik denk dat het vooral wennen is omdat je al zo gewend bent aan waar het voorheen stond.

Reputatie 7
Badge +8

Zo slecht was blijkbaar het oude menu dus nog niet. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal,

@Goedhoesje.nl merkte op dat het nieuwe menu niet werkt op een mobiel. De bug is aangemeld en wordt z.s.m. opgelost. We gaan het alleen niet halen om dit voor het weekend op te lossen. Mocht je via je mobiel jouw webshop willen beheren, zet het nieuwe menu dan uit via je computer. Als je ingelogd bent via je computer (of laptop) dan kun je het schuifje deactiveren. 

Ik houd jullie op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het is even wennen, dat begrijp ik goed. Is het - denken jullie - handig om een video, blog, interview of wat dan ook te maken met uitleg waarin alles te vinden is? Of is het '’gewoon even'’ wennen en kom je er wel uit door het te gebruiken? 

Ik hoor het graag.

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

Ik kon nergens de Klarna uitbetalingen vinden, dus ik was even weer naar het oude menu gegaan. 

Goede inderdaad. Is gemeld, bedankt voor het doorgeven. 

Enige puntje dat mijn shop in deze beheeromgeving rechtsboven ‘Nanaa's’ heet, omdat ik een ‘ gebruik in mijn bedrijfsnaam. Ik denk steeds een foutmelding te zien, maar dan zie ik dat het m'n naam is. :sweat_smile:

Ook een goede en ook gemeld. Bedankt voor het doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik moet zeggen dat ik er steeds meer aan begin te wennen. :blush:

Enige puntje dat mijn shop in deze beheeromgeving rechtsboven ‘Nanaa's’ heet, omdat ik een ‘ gebruik in mijn bedrijfsnaam. Ik denk steeds een foutmelding te zien, maar dan zie ik dat het m'n naam is. :sweat_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Moet er ook nog best aan wennen! 

Ik kon nergens de Klarna uitbetalingen vinden, dus ik was even weer naar het oude menu gegaan. 

Verder ziet het er mooi uit!

Reputatie 7
Badge +16

Oké, helder. Thanks! De feedback over het missen van een aparte kop 'berichten' heb ik genoteerd. 

Reputatie 2
Badge +2

Is dat ooit anders geweest?

Nee je hebt gelijk staat altijd al bij berichten.
Berichten heeft in de oude layout een apart kopje. Was nog nooit via statistieken naar berichten gegaan dus vandaar dat het voor mij niet logisch was.

Reputatie 7
Badge +16

Is dat ooit anders geweest?

Reputatie 2
Badge +2

Webmail staat daar weer onder. tjonge jonge 

Oh ja nou zie ik het ook. Als je berichten open klikt dan kom je ook bij linkje webmail. Niet logisch inderdaad.

Reputatie 7
Badge +8

Webmail staat daar weer onder. tjonge jonge 

Reputatie 2
Badge +2

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

@Ebbe @powerfulproducts.nl berichten van klanten staan onder Statistieken onder het kopje samenvatting.

De koppeling met webmail heb ik ook nog niet kunnen vinden. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

@Ebbe  En de webmail dan ? die mis ik ook 

Onder ‘berichten’ komen de berichten binnen die via het contactformulier binnen zijn gekomen. In het huidige menu vind je hier ook een knop om naar de webmail te gaan. Dit hoort dus bij elkaar. 

Reputatie 6
Badge +7

 

Onder orders

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

@Ebbe  En de webmail dan ? die mis ik ook 

Reputatie 7
Badge +16

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Reputatie 6
Badge +7

Oei het is weer weer even wennen. Zo zie je maar weer hoe je gewend was aan het oude menu. Ik mis alleen wel de berichten en de webmail

Die staan bij klanten.

 

Ik moet er ook vreselijk aan wennen. Ik word er nog niet echt blij van maar dat zal wel komen doordat ik alles ondertussen prima wist te vinden en nu dus weer moet zoeken.

Ik mis wel als de menu’s uitgeklapt zijn een duidelijke structuur (balkje bij het hoofdonderdeel zoals bij de oude situatie).

Wat ik wel handig vind is dat ik nu gelijk de shopnaam rechts bovenin zie staan. Alleen het wisselen van shop is weer een handeling extra omdat deze niet gelijk uitgeklapt zijn zoals in de oude situatie.

Reputatie 7
Badge +8

Oei het is weer weer even wennen. Zo zie je maar weer hoe je gewend was aan het oude menu. Ik mis alleen wel de berichten en de webmail

Reputatie 4
Badge +6

@Ebbe wil je hem bij ons ook aanzetten? merci

Reageer