Spaarsysteem

• 3 February 2022
  • 80 reacties
  • 3526 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Beste community leden,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Gertjan en sinds een paar maanden Product Owner bij Mijnwebwinkel. En dat bevalt tot nu toe goed!

Mijn eerste post op deze community wil ik wijden aan een nieuwe functionaliteit die we aan het bouwen zijn. We gaan het namelijk mogelijk maken om een spaarprogramma in te richten. 

Dit is een veelgehoorde wens waarmee je de klantenbinding kunt verhogen. Daarnaast is het ook een extra stimulans om een klantaccount aan te maken. Want zonder account geen spaarpunten. 

Op dit moment leggen wij de laatste hand aan een verbetering van de klantaccounts. Wat het mogelijk maakt om zelf een klantaccount te beheren als klant. Die verbetering is nodig om straks nog meer uit je spaaractie te halen. 

Maar sparen dus. Wij zijn op dit moment het concept aan het uitwerken binnen de mogelijkheden die we hebben als platform. Denk daarbij dus dat klanten straks kunnen sparen voor korting of gratis producten op basis van spaarpunten die ze kunnen verdienen en kunnen inleveren. Ze ontvangen bij iedere uitgegeven euro een X aantal spaarpunten. 

Mij lijkt het me goed om hierover met jullie in contact te komen. Te horen wat jullie ervan vinden en vooral ook te horen welke specifieke wensen er zijn (zonder gezegd te hebben dat we alles kunnen oppakken / oplossen). Ook zou ik graag regelmatig wat vragen hier willen posten gerelateerd aan het sparen. 

Tot zover nu, keep you posted!

Groet,

Gertjan

80 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi allemaal,
Wij zijn begonnen met de bouw van een spaarprogramma en kunnen inmiddels met behulp van een prototype en een aantal schermen laten zien hoe het gaat werken. Graag willen we dit eerst aan jullie laten zien om te horen wat de reacties zijn en of we op de goede weg zijn.
Allereerst de vraag of hier vanuit jullie belangstelling voor is en zo ja dan willen wij dit in de week van 11 april doen. Het meest handige is één online sessie waarbij meerdere van jullie aanhaken, maar één-op-één sessies zijn ook mogelijk. Alles in overleg.
Wij horen graag of hier belangstelling voor is, geef het vooral in dit topic aan. Alvast bedankt!
Groetjes,
Gertjan en Luuk

Reputatie 7
Badge +8

Als basis natuurlijk per besteed bedrag een x aantal punten maar misschien ook de optie om bij een artikel als actie tijdelijk extra punten te geven. En dan bij een x aantal punten een door de webwinkelier te bepalen korting of de optie om voor een bepaald artikel te sparen?

Reputatie 2

Heel fijn om te lezen dat er aan een spaarpuntensysteem gewerkt wordt.

Hieronder een paar suggesties:

- mogelijkheid tot spaarpunten toedienen als klanten een account aanmaken of zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

- mogelijkheid om op bepaalde producten of gedurende een bepaalde periode extra spaarpunten toe te dienen, bijv: black friday = dubbel spaarpunten

- spaarpunten niet geldig op acties of verzendkosten 

- mogelijkheid om zelf in te stellen hoe spaarpunten verdiend worden, bijv: 1 spaarpunt per uitgegeven €1, of 5 spaarpunten per €1, maar ook de mogelijkheid om spaarpunten toe te kennen per geplaatste order, niet rekening houdend met het bedrag van de order. Bijv: 1 order = 10 spaarpunten 

- mogelijkheid tot instellen dat spaarpunten pas vanaf een bepaald aantal ingeruild kunnen worden.

- spaarpunten niet omruilbaar voor geld 

- mogelijkheid om ook spaarpunten toe te kennen of in te ruilen via de kassa app.

- spaarpunten inwisselen bij elke bestelling of verder sparen: mogelijkheid tot om klanten te laten kiezen bij het afrekenen of ze hun spaarpunten willen inruilen voor een product óf verder sparen voor een ander product (waar meer spaarpunten voor nodig zijn).

- limiet op de maximum aantal gespaarde punten

- klant moet op elk moment het spaarpuntensaldo  kunnen raadplegen in het account

indien ik nog suggesties zou hebben, post ik ze zeker 😉

Reputatie 1
Badge

Beste Gertjan,

Welkom!
Fijn dat jullie bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen, maar………..
Voor mij zou het fijner zijn als de problemen die er zijn met andere functionaliteiten eerst worden opgelost.
Zoals de uitverkochte artikelen onzichtbaar te maken en de filters die nog steeds niet werken. Helaas werkt dit beide al bijna 2 jaar niet.
Dus voor mij mag je het spaarsysteem nog even weg laten :-)

Reputatie 3
Badge +3

Sorry, maar ook mij moet het van het hart dat ik €228,- excl btw een behoorlijke toeslag vind voor een spaarfunctie. We zijn betrokken geweest bij de ontwikkelingen door deelname aan online Review sessies. Als op voorhand was aangegeven dat dit een betaalde dienst zou worden, die niet standaard onderdeel zou worden van een van de uitgebreidere MWW pakketten dan hadden we direct aangeven dat dit voor ons niet de extra uitgave waard zal zijn. We zijn super enthousiast over de functionaliteit maar zijn van mening dat dit onderdeel zou moeten zijn van een van de hogere mww pakketten en niet weer een losse module. Voor ons wordt het hiermee een nogo. 

Jammer dat jullie dat niet op voorhand hebben aangegeven, dan hadden we waarschijnlijk andere overwegingen gehad bij deelname aan de reviews. Daarnaast vermoed ik dat jullie nu onnodige ontwikkelcapaciteit inzetten op een functie die door (bijna) niemand gaat worden afgenomen. Zonde van al jullie inspanningen als er zometeen een stuk software ongebruikt op de plank blijft liggen. Had op voorhand even gecheckt of er überhaupt betaalde animo voor is. Dan had de nu besteedde tijd en inzet veel beter anders besteed kunnen worden voor functionaliteiten waar velen op wachten.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

We zijn op dit moment druk aan het testen en verwachten de komende weken met een lanceringsdatum te komen. 

Reputatie 2
Badge +1

Voor mij niet interessant omdat voor mijn producten geen tweede nodig is. Er valt dan niet zoveel te sparen. 

maar waar ik wel heel veel behoefte aan heb is fatsoenlijk voorraadbeheer, want in mijn geval gaan er 4 onderdelen in 1 eindproduct en als 1 onderdeel op raakt kan een ander eindproduct waar dat ene onderdeel ook in verwerkt zit nog gewoon besteld worden. 

Die had ik ook gemist. Ik kan het nog enigszins snappen dat het bv alleen vanaf pro gratis is maar niet voor alle pakketten als betaalde plugin.

Nee ik ook, was al geen voorstander maar nu al helemaal niet. Had veel liever andere functies - die al 3 jaar op de lijst staan zoals de deelbetaling pin/contant - werkend gezien dan deze. 

Het had misschien beter geweest om vanaf de start te melden dat er extra kosten aan zaten te komen en of iemand dan nog steeds enthousiast zou zijn over deze functie. 

Welkom Gertjan! Helaas staat deze functie niet hoog op mijn verlanglijstje.. daar staan een paar andere verbeterpunten die al drie jaar hoog in de lijst staan met heel veel stemmen :sweat_smile:

Met fysieke winkel erbij moeten we dit ook gaan doorvoeren in de winkel.. dus nee, geen voorkeur.

Veel succes en je komt vast nog een keer met een andere toffe functie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +11

Ook ik vind €19 erg veel hiervoor. En wat je dus meteen ziet is dat mensen afhaken. Jullie stoppen er zoveel tijd en energie in en dan wordt door dat bedrag de afname een stuk kleiner. Dat is toch zonde. Als je lager gaat zitten met de prijs gaan meer mensen er gebruik van maken. 
Ik kijk al jaren uit naar een spaarsysteem. Mijn winkel heeft veel vaste klanten en dit lijkt me geweldig om ze aan te kunnen bieden. Voor b.v. €10 zeg ik meteen ja, maar voor €19 moet ik er toch even over nadenken. Heel jammer...

Na mijn mening, Maak de premium € 100,- bv maar stop daar de kassa en het spaarprogramma in. Dan stapt iedereen wel over die een beetje shop heeft en die heeft dan ook alles wat je min of meer nodig hebt. Dit weer een mis communicatie waardoor het een hele dikke gemiste kans is wederom weer. Het is het allemaal weer net niet.

Reputatie 4
Badge +1

Hier zou ik heel blij mee zijn! Is de functie straks voor alle webwinkels te gebruiken? Ook voor Pro?

Over de pricing en beschikbaarheid zijn we ons nog aan het buigen. Maar waarschijnlijk komt het voor Pro beschikbaar.

Badge

Hi,
Ik had helemaal niet meegekregen dat deze dienst apart berekend zou worden. Jammer, dat dit niet meteen duidelijk gecommuniceerd wordt. 

Groet!
Angélique

Badge

Hoi,

We zijn op dit moment druk aan het testen en verwachten de komende weken met een lanceringsdatum te komen. 

Hoi @Gertjan kun jij hier iets over zeggen? Ik heb drie mails gestuurd hierover naar support met daarin de (volgens mij) duidelijke vraag of er betaald moet gaan worden voor deze aparte dienst (plug-in). Ik vind de respons op vragen altijd heel duidelijk vanuit support, maar nu valt het op dat er in géén enkele reactie het woord “betalen” wordt genoemd. Waarom niet?  Er wordt gesproken in termen van “het spaarprogramma is inderdaad los aan te vragen vanaf PRO”, maar daarmee blijft het vaag. Kun jij ons vertellen wat deze dienst - naast de kosten voor het reguliere abonnement - gaat kosten per maand? 

Reputatie 2
Badge +1

Dat zou heel fijn zijn als het eindelijk gerealiseerd is. 

Zou ook fijn als er een optie komt voor staffelkortingen,  maak nu gebruik van keuzelijsten,  maar is het eigenlijk net niet. 

Reputatie 7
Badge +11

Ook ik vind €19 erg veel hiervoor. En wat je dus meteen ziet is dat mensen afhaken. Jullie stoppen er zoveel tijd en energie in en dan wordt door dat bedrag de afname een stuk kleiner. Dat is toch zonde. Als je lager gaat zitten met de prijs gaan meer mensen er gebruik van maken. 
Ik kijk al jaren uit naar een spaarsysteem. Mijn winkel heeft veel vaste klanten en dit lijkt me geweldig om ze aan te kunnen bieden. Voor b.v. €10 zeg ik meteen ja, maar voor €19 moet ik er toch even over nadenken. Heel jammer...

Vergeet niet als je er eenmaal mee gaat starten dat er amper tot geen weg meer terug is. Dan heb jij boze klanten die in eens hun spaarpunten krijt zijn als je er mee stopt. 

Reputatie 3
Badge +1

Tja…..19 euro….erbij kan er ook nog wel bij...tenslotte werkt alles fantastisch, is er 24-7 support, zijn er de laatste maanden geen problemen met welke functies dan ook. De prijzen voor de pakketten zijn ook stabiel.

Nee voelt allemaal heel fijn en fantastisch. 🤥

Heerlijk ook dat moment dat je bericht krijgt: Klarna stoppen we mee, uiteraard wel mogelijk maar duurder dan rechtstreeks. 

Je ziet het steeds meer, bedrijven die steeds verder van de klant af gaat staan. Meer binnenharken meer meer meer maar ondertussen de klant en het belang uit het oog verliezen.

Erg jammer dit maar gelukkig zijn we niet getrouwd en is het aanzien hoe lang we nog een relatie hebben met elkaar.

Reputatie 5
Badge +6

Dit, in combinatie met de favorietenlijst, zou voor mij een reden zijn om het premium abonnement te houden. Echter heeft het premium abonnement verder weinig nuttigs te bieden (naast dus de favo lijst) dus ga ik weer terug naar Pro. 

Nu heb je voor bijna het dubbele geld (34 naar 66) een favorietenfunctie, meer filters die nog steeds stuk zijn, nog wat niet noemenswaardige meuk en iets sneller een generiek antwoord op je mail met een probleem.

Zonde dat er nu zoveel manuren gestoken zijn in een functie waar veel mensen op zitten te wachtten, maar die heel weinig mensen gaan gebruiken. Voor €19 in de maand kan dit echt, echt, echt niet. Alleen maar voor een puntenspaarsysteem. 

Lok dan meer mensen naar premium, in plaats van deze hele rare keuze. 

Reputatie 3
Badge +4

Beste community leden,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Gertjan en sinds een paar maanden Product Owner bij Mijnwebwinkel. En dat bevalt tot nu toe goed!

Mijn eerste post op deze community wil ik wijden aan een nieuwe functionaliteit die we aan het bouwen zijn. We gaan het namelijk mogelijk maken om een spaarprogramma in te richten. 

Dit is een veelgehoorde wens waarmee je de klantenbinding kunt verhogen. Daarnaast is het ook een extra stimulans om een klantaccount aan te maken. Want zonder account geen spaarpunten. 

Op dit moment leggen wij de laatste hand aan een verbetering van de klantaccounts. Wat het mogelijk maakt om zelf een klantaccount te beheren als klant. Die verbetering is nodig om straks nog meer uit je spaaractie te halen. 

Maar sparen dus. Wij zijn op dit moment het concept aan het uitwerken binnen de mogelijkheden die we hebben als platform. Denk daarbij dus dat klanten straks kunnen sparen voor korting of gratis producten op basis van spaarpunten die ze kunnen verdienen en kunnen inleveren. Ze ontvangen bij iedere uitgegeven euro een X aantal spaarpunten. 

Mij lijkt het me goed om hierover met jullie in contact te komen. Te horen wat jullie ervan vinden en vooral ook te horen welke specifieke wensen er zijn (zonder gezegd te hebben dat we alles kunnen oppakken / oplossen). Ook zou ik graag regelmatig wat vragen hier willen posten gerelateerd aan het sparen. 

Tot zover nu, keep you posted!

Groet,

Gertjan

Het zou MWW sieren als deze optie met een flinke korting wordt aangeboden aan de vaste klanten. Als tegemoetkoming voor misgelopen inkomsten tijdens de storing voor kerst…..

Reputatie 1
Badge

Dat zou heel fijn zijn een spaarprogramma, nu hou ik het handmatig bij. En soms moet ik achteraf nog korting verlenen. 

Reputatie 5
Badge +6

Jaaaa, wat goed! Dat is geweldig nieuws. Kom maar door met dat puntenspaarsysteem!

Reputatie 5
Badge +6

Ik denk zelf dat punten inruilen voor euro’s korting, of voor bepaalde artikelen het mooiste zou zijn. 

Oftewel, je kan 100 punten inruilen voor €10 korting, of je kan die 100 punten uitgeven aan artikel X, die 12,50 kost in de webshop (maar waar voor jou meer marge op zit). Dan kan de klant kiezen en weten ze ook waarvoor ze door kunnen sparen. Een bedrag is toch maar een getalletje. 

Badge

Hoi, 

Ook ik kijk uit naar het spaarsysteem, maar vond het wel heel jammer te horen (van support) dat het een betaalde plug-in wordt, zeker nu de abonnementskosten weer omhoog gaan. Dan hoop je toch dat die stijging - na afschaffing van bijvoorbeeld het gastenboek, wat ook al leidde tot een extern betaald abonnement - met zich meebrengt dat nieuwe features beschikbaar komen binnen het pakket. 

Nu dat niet zo blijkt te zijn ben ik wel erg benieuwd of er al duidelijk is wat deze betaalde dienst gaat kosten. Is daar al iets over te zeggen? 

Dank en groet, 
Wendy 

Badge +1

Ik zou ook heel graag zo een spaar programma in mijn webwinkel willen. 

Veel klanten zouden hierdoor nog iets meer bestellen waardoor mijn omzet groter wordt en de klanten tevreden blijven. Nu moet ik regelmatig zelf korting gaan toevoegen wat niet altijd mogelijk is. Dus als de klanten bij elke bestelling een x aantal punten zouden kunnen krijgen is dat ideaal. 

Ik zou bv per 0.10 eurocent 1 spaarpunt geven. Eén punt is dan 0.10 cent waard die ze dan kunnen inruilen bij hun bestelling. 

Iedereen is zo blij met dit spaarsysteem.. maar zijn er naast webwinkels ook stenen winkels, net zo enthousiast en bedacht hoe ze dit daar gaan introduceren? 

Reputatie 4
Badge +4

Hi Gertjan,

Welkom bij MWW. Wat TOP dat er een punten spaarsysteem komt. Wij kijken er naar uit.

Groetjes Linda

www.Liefkraaltje.nl

Reageer