Spaarsysteem

• 3 February 2022
  • 80 reacties
  • 3479 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Beste community leden,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Gertjan en sinds een paar maanden Product Owner bij Mijnwebwinkel. En dat bevalt tot nu toe goed!

Mijn eerste post op deze community wil ik wijden aan een nieuwe functionaliteit die we aan het bouwen zijn. We gaan het namelijk mogelijk maken om een spaarprogramma in te richten. 

Dit is een veelgehoorde wens waarmee je de klantenbinding kunt verhogen. Daarnaast is het ook een extra stimulans om een klantaccount aan te maken. Want zonder account geen spaarpunten. 

Op dit moment leggen wij de laatste hand aan een verbetering van de klantaccounts. Wat het mogelijk maakt om zelf een klantaccount te beheren als klant. Die verbetering is nodig om straks nog meer uit je spaaractie te halen. 

Maar sparen dus. Wij zijn op dit moment het concept aan het uitwerken binnen de mogelijkheden die we hebben als platform. Denk daarbij dus dat klanten straks kunnen sparen voor korting of gratis producten op basis van spaarpunten die ze kunnen verdienen en kunnen inleveren. Ze ontvangen bij iedere uitgegeven euro een X aantal spaarpunten. 

Mij lijkt het me goed om hierover met jullie in contact te komen. Te horen wat jullie ervan vinden en vooral ook te horen welke specifieke wensen er zijn (zonder gezegd te hebben dat we alles kunnen oppakken / oplossen). Ook zou ik graag regelmatig wat vragen hier willen posten gerelateerd aan het sparen. 

Tot zover nu, keep you posted!

Groet,

Gertjan

80 reacties

Badge +1

Hier zou ik heel blij mee zijn! Is de functie straks voor alle webwinkels te gebruiken? Ook voor Pro?

Reputatie 3
Badge +3

Wat een gave ontwikkeling! Dank en we blijven graag op de hoogte, dan kunnen we mooi van de spaarstickers af ;-)

Reputatie 5
Badge +8

Mooie ontwikkeling, ik ben benieuwd!

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Gertjan! Helaas staat deze functie niet hoog op mijn verlanglijstje.. daar staan een paar andere verbeterpunten die al drie jaar hoog in de lijst staan met heel veel stemmen :sweat_smile:

Met fysieke winkel erbij moeten we dit ook gaan doorvoeren in de winkel.. dus nee, geen voorkeur.

Veel succes en je komt vast nog een keer met een andere toffe functie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 4
Badge +1

Hier zou ik heel blij mee zijn! Is de functie straks voor alle webwinkels te gebruiken? Ook voor Pro?

Over de pricing en beschikbaarheid zijn we ons nog aan het buigen. Maar waarschijnlijk komt het voor Pro beschikbaar.

Reputatie 4
Badge +1

Wat een gave ontwikkeling! Dank en we blijven graag op de hoogte, dan kunnen we mooi van de spaarstickers af ;-)

Waar moet het volgens jou aan voldoen? Of te wel wat moet het in ieder geval kunnen?

Reputatie 7
Badge +8

Als basis natuurlijk per besteed bedrag een x aantal punten maar misschien ook de optie om bij een artikel als actie tijdelijk extra punten te geven. En dan bij een x aantal punten een door de webwinkelier te bepalen korting of de optie om voor een bepaald artikel te sparen?

Reputatie 1
Badge

Dat zou heel fijn zijn een spaarprogramma, nu hou ik het handmatig bij. En soms moet ik achteraf nog korting verlenen. 

Reputatie 2
Badge +1

Voor mij niet interessant omdat voor mijn producten geen tweede nodig is. Er valt dan niet zoveel te sparen. 

maar waar ik wel heel veel behoefte aan heb is fatsoenlijk voorraadbeheer, want in mijn geval gaan er 4 onderdelen in 1 eindproduct en als 1 onderdeel op raakt kan een ander eindproduct waar dat ene onderdeel ook in verwerkt zit nog gewoon besteld worden. 

Reputatie 5
Badge +6

Jaaaa, wat goed! Dat is geweldig nieuws. Kom maar door met dat puntenspaarsysteem!

Reputatie 2

Heel fijn om te lezen dat er aan een spaarpuntensysteem gewerkt wordt.

Hieronder een paar suggesties:

- mogelijkheid tot spaarpunten toedienen als klanten een account aanmaken of zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

- mogelijkheid om op bepaalde producten of gedurende een bepaalde periode extra spaarpunten toe te dienen, bijv: black friday = dubbel spaarpunten

- spaarpunten niet geldig op acties of verzendkosten 

- mogelijkheid om zelf in te stellen hoe spaarpunten verdiend worden, bijv: 1 spaarpunt per uitgegeven €1, of 5 spaarpunten per €1, maar ook de mogelijkheid om spaarpunten toe te kennen per geplaatste order, niet rekening houdend met het bedrag van de order. Bijv: 1 order = 10 spaarpunten 

- mogelijkheid tot instellen dat spaarpunten pas vanaf een bepaald aantal ingeruild kunnen worden.

- spaarpunten niet omruilbaar voor geld 

- mogelijkheid om ook spaarpunten toe te kennen of in te ruilen via de kassa app.

- spaarpunten inwisselen bij elke bestelling of verder sparen: mogelijkheid tot om klanten te laten kiezen bij het afrekenen of ze hun spaarpunten willen inruilen voor een product óf verder sparen voor een ander product (waar meer spaarpunten voor nodig zijn).

- limiet op de maximum aantal gespaarde punten

- klant moet op elk moment het spaarpuntensaldo  kunnen raadplegen in het account

indien ik nog suggesties zou hebben, post ik ze zeker 😉

Reputatie 5
Badge +6

Ik denk zelf dat punten inruilen voor euro’s korting, of voor bepaalde artikelen het mooiste zou zijn. 

Oftewel, je kan 100 punten inruilen voor €10 korting, of je kan die 100 punten uitgeven aan artikel X, die 12,50 kost in de webshop (maar waar voor jou meer marge op zit). Dan kan de klant kiezen en weten ze ook waarvoor ze door kunnen sparen. Een bedrag is toch maar een getalletje. 

Reputatie 1
Badge

Beste Gertjan,

Welkom!
Fijn dat jullie bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen, maar………..
Voor mij zou het fijner zijn als de problemen die er zijn met andere functionaliteiten eerst worden opgelost.
Zoals de uitverkochte artikelen onzichtbaar te maken en de filters die nog steeds niet werken. Helaas werkt dit beide al bijna 2 jaar niet.
Dus voor mij mag je het spaarsysteem nog even weg laten :-)

Reputatie 3
Badge +3

dat men eindelijk hun eigen klantaccount kunnen gaan beheren, is een groot pluspunt.:ok_hand::smiley:
Want nu kunnen ze niks met hun klantaccount, niks zelf aanpassen, geen facturen opnieuw uitdraaien etc. Ze hebben geen meerwaarde met een account.
Ik merk dus ook dat veel gewoon elke keer als gast bestellen, met als gevolg dat er regelmatig een keer 1 een typefout in hun adres maken oid.   En als je de labels uitdraait via my parcel site zelf, dan wordt er aangegeven dat er iets niet klopt in de postcode bijv. Maar draai je de labels gewoon uit vanuit mww, wordt dat niet aangegeven.  

verder eens met hierboven… los eerst de andere dingen eens op….
- idd uitverkochte producten worden bij filterfunctie ineens wel weer zichtbaar.
- btw per product aanpassen (bij meerdere btw tarieven) nog steeds erg omslachtig sinds juli 2021… 
- En de factuur indeling is sinds november 2021 al niet meer zoals het moet en nog niet opgelost… 
- ook wordt er al tijden veel gevraagd naar andere kortingsopties zoals 2+1 gratis oid, ipv alleen maar werken met een kortingscode om een korting door te kunnen voeren.

Reputatie 4
Badge +4

Hi Gertjan,

Welkom bij MWW. Wat TOP dat er een punten spaarsysteem komt. Wij kijken er naar uit.

Groetjes Linda

www.Liefkraaltje.nl

O dat zou ik heel geweldig vinden , kan niet wachten Groetjes Astrid www.servettenenzo.nl

Reputatie 2
Badge +1

Dat zou heel fijn zijn als het eindelijk gerealiseerd is. 

Zou ook fijn als er een optie komt voor staffelkortingen,  maak nu gebruik van keuzelijsten,  maar is het eigenlijk net niet. 

Reputatie 2
Badge +2

Mooie ontwikkeling!

JAAAA! Dit zou ik echt super vinden! Wat is een beetje de verwachting wanneer dit gelanceerd gaat worden? Mocht er proefgedraaid worden, ik houd mij aanbevolen 🤩

Reputatie 2
Badge +3

Mooie ontwikkeling.

Ik heb nu in de winkel het Piggy spaarsysteem, zodat we in de winkel de klanten al spaarpunten kunnen geven.

Maar alleen spaarpunten als er géén korting of andere acties zijn.

Het zou mooi zijn als de klanten die via de webshop bestellen ook punten kunnen sparen.

Hoop dat het gekoppeld kan worden zodat ik één systeem heb.

Winkels in de buurt hebben ook het piggy spaarsysteem, dus klanten hebben al zo.n kaartje.

Ik heb nu bij elke euro één punt.(5% korting)

Bij bv €10,00 kunnen ze dit inwisselen voor een cadeau of tegoed bon.

Hoor graag wanneer het zover is.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi allemaal,
Wij zijn begonnen met de bouw van een spaarprogramma en kunnen inmiddels met behulp van een prototype en een aantal schermen laten zien hoe het gaat werken. Graag willen we dit eerst aan jullie laten zien om te horen wat de reacties zijn en of we op de goede weg zijn.
Allereerst de vraag of hier vanuit jullie belangstelling voor is en zo ja dan willen wij dit in de week van 11 april doen. Het meest handige is één online sessie waarbij meerdere van jullie aanhaken, maar één-op-één sessies zijn ook mogelijk. Alles in overleg.
Wij horen graag of hier belangstelling voor is, geef het vooral in dit topic aan. Alvast bedankt!
Groetjes,
Gertjan en Luuk

Badge +1

Hier zou ik enorm blij mee zijn! Daarnaast ook graag een bulk korting maar dat is een ander verhaal

Reputatie 3
Badge +3

Hoi allemaal,
Wij zijn begonnen met de bouw van een spaarprogramma en kunnen inmiddels met behulp van een prototype en een aantal schermen laten zien hoe het gaat werken. Graag willen we dit eerst aan jullie laten zien om te horen wat de reacties zijn en of we op de goede weg zijn.
Allereerst de vraag of hier vanuit jullie belangstelling voor is en zo ja dan willen wij dit in de week van 11 april doen. Het meest handige is één online sessie waarbij meerdere van jullie aanhaken, maar één-op-één sessies zijn ook mogelijk. Alles in overleg.
Wij horen graag of hier belangstelling voor is, geef het vooral in dit topic aan. Alvast bedankt!
Groetjes,
Gertjan en Luuk

Hoi Gertjan en Luuk, wij zouden heel graag meekijken naar het prototype! We horen het graag, groetjes Karlijn en Rick

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Gertjan,

Ik zou het leuk vinden om mee te kijken.

Badge +1

Ik zou ook graag mee willen kijken

Reageer