Vraag

Ontevreden

• 12 March 2022
  • 21 reacties
  • 402 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Ben ik de enige die ontevreden is over mijnwebwinkel…

We krijgen per Februari een flinke verhoging.. maar de service gaat alleen maar achteruit..
Na deze verhoging zijn er 2 a 3 weekenden problemen geweest,en klanten liepen weg…

Wij willen er dus na al dit gedoe er graag mee stoppen.. 

Maarja dat kan dus niet zomaar... mijnwebwinkel werkt bijkbaar heel slim met alleen maar jaarabbonementen.. Ik had dus in december al op moeten zeggen, omdat mijn contract per januari is..

Dus ze gaan een verhoging inzetten per februari maar opzeggen kan dan niet meer, want dit had dan in December plaats moeten vinden... dus je hebt gewoon pech..

Als ik dit comuniceer met ze via facebook reageren ze gewoon niet…  
(dubbel slecht is toch wel dat ze in het weekend niet bereikbaar zijn..dus heb je problemen..heb je pech.. wacht maar tot maandag)

Nu zit ik tot januari aan mijnwebwinkel..terwijl ik er al te graag vanaf wil… erg jammer..

21 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik zit al meer dan 10 jaar bij mijn webwinkel en heb vorig jaar zelfs een tweede webwinkel genomen.

Vergeleken met andere partijen vind ik de mogelijkheden van mijnwebwinkel echt heel goed voor de prijs en ook het feit dat ik onbeperkt artikelen kan invoeren (wat voor mij heel belangrijk is)

De prijs-kwaliteit verhouding vind ik echt heel goed. En ik zou niet weg willen.

Ik begrijp best dat het zuur is als je net semi-automatisch verlengd hebt en dat net in die periode de abonnementskosten zijn verhoogd en wellicht dat daar nog iets mee te doen is. Dus misschien dat MWW daarop alsnog zal reageren.

En er zullen vast ook mensen ontevreden zijn maar ik hoor daar niet bij.

Reputatie 3
Badge +3

Niet perse ontevreden, ik kan het wel met je eens zijn mbt het jaarcontract. Internet gaat snel, heel snel, soms moet je snel kunnen schakelen en dan een jaar vastzitten is niet meer van deze tijd.

Reputatie 4
Badge +4

Ben ik de enige die ontevreden is over mijnwebwinkel…

We krijgen per Februari een flinke verhoging.. maar de service gaat alleen maar achteruit..
Na deze verhoging zijn er 2 a 3 weekenden problemen geweest,en klanten liepen weg…

Wij willen er dus na al dit gedoe er graag mee stoppen.. 

Maarja dat kan dus niet zomaar... mijnwebwinkel werkt bijkbaar heel slim met alleen maar jaarabbonementen.. Ik had dus in december al op moeten zeggen, omdat mijn contract per januari is..

Dus ze gaan een verhoging inzetten per februari maar opzeggen kan dan niet meer, want dit had dan in December plaats moeten vinden... dus je hebt gewoon pech..

Als ik dit comuniceer met ze via facebook reageren ze gewoon niet…  
(dubbel slecht is toch wel dat ze in het weekend niet bereikbaar zijn..dus heb je problemen..heb je pech.. wacht maar tot maandag)

Nu zit ik tot januari aan mijnwebwinkel..terwijl ik er al te graag vanaf wil… erg jammer..

Hier ook aan het nadenken hoe verder. Echt heel erg ontevreden momenteel. Te veel storingen, te late reacties hier of zelfs helemaal niet. Geen enkel teken van leven in het weekend. En te trage afhandeling van issues. Ik zie hier constant dezelfde onderwerpen weer oppoppen. En over diezelfde onderwerpen worden nu ook weer groepen aangemaakt 🙄 Maak dan ook maar een klachten-groep aan het adres van MWW aan met wat er allemaal mis gaat. 

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ik ben helaas erg ontevreden over het platform en ben na de laatste storing die weer een heel weekend vol hield op zoek gegaan naar een nieuwe partij. Momenteel ben ik bezig met de overstap. 

De jaarabonnementen zijn inderdaad zeer klantonvriendelijk en getuigen ook niet van veel vertrouwen in je eigen systeem. Zulke trucjes heb je alleen nodig omdat er anders te veel mensen weg lopen. 

kevin

Reputatie 4
Badge +3

Persoonlijk kijk ik veel meer naar wat wel goed gaat. Bij ieder platform zijn problemen. Als je het helemaal zelf bouwt kun je alles zelf doen maar moet je ook alle shit zelf doen. En als je naar een hele grote club gaat dan luistert ook niemand naar je.

MWW is ook niet perfect maar ze doen wel echt hun best en in de voorwaarden staat ook netjes wat je kunt verwachten. Ik ben ook niet altijd blij met MWW maar als ik het vergelijk met andere platformen en als ik kijk naar wat ik wel krijg voor die prijs dan heb ik niets te klagen.

Ja het bedrag is fors omhoog gegaan. Maar eigenlijk waren ze al jaren een beetje te goedkoop….Ik krijg nergens wat ik bij MWW krijg. Ik ben echt geen fanboi maar ik vind, dat er teveel naar de negatieve kant wordt gekeken.

Het feit dat er een community is waar je dit soort klachten gewoon mag melden vind ik ook positief...

Reputatie 4
Badge +4

Persoonlijk kijk ik veel meer naar wat wel goed gaat. Bij ieder platform zijn problemen. Als je het helemaal zelf bouwt kun je alles zelf doen maar moet je ook alle shit zelf doen. En als je naar een hele grote club gaat dan luistert ook niemand naar je.

MWW is ook niet perfect maar ze doen wel echt hun best en in de voorwaarden staat ook netjes wat je kunt verwachten. Ik ben ook niet altijd blij met MWW maar als ik het vergelijk met andere platformen en als ik kijk naar wat ik wel krijg voor die prijs dan heb ik niets te klagen.

Ja het bedrag is fors omhoog gegaan. Maar eigenlijk waren ze al jaren een beetje te goedkoop….Ik krijg nergens wat ik bij MWW krijg. Ik ben echt geen fanboi maar ik vind, dat er teveel naar de negatieve kant wordt gekeken.

Het feit dat er een community is waar je dit soort klachten gewoon mag melden vind ik ook positief...

Het gaat hier niet om de website zelf, maar om je klanten tevreden te houden. Dit is inderdaad een community waar je zaken kan melden. Dus ook in het weekend bij storingen! Klanten, die juist in het weekend shoppen en niet kunnen betalen is funest.

Bovendien, Ik zie starters met vragen, hier, die amper beantwoord worden. 

Als je een issue hebt lopen, die al 2 maanden loopt bij support, ga je wel anders kijken naar hoe zaken opgepakt worden. 

Reputatie 3
Badge +3

Ik blijf nog wel even zitten, maar ben eerlijk. Ik kijk rond naar andere systemen. Daarbij let ik vooral op haalbaarheid voor mijzelf, en niet altijd op de prijs. Soms is techniek ingewikkeld, maar ook wel te overwinnen. Als je de help pagina's leest van verschillende systemen, dan heeft iedereen dezelfde problemen en zijn ze vaak ook weer snel opgelost. De grootste overstap problemen van mww zijn geen export wizzard, en dat begrijp ik nog steeds niet. Dit is echt niet meer anno 2022 en ronduit antiek te noemen. In die zin krijg je wel het gevoel dat je samen met een jaarcontract en geen export mogelijkheden gevangen zit in een systeem, waar je niet zomaar uit kunt stappen, en dat is jammer.

Reputatie 4
Badge +5

De grootste overstap problemen van mww zijn geen export wizzard, en dat begrijp ik nog steeds niet. Dit is echt niet meer anno 2022 en ronduit antiek te noemen. In die zin krijg je wel het gevoel dat je samen met een jaarcontract en geen export mogelijkheden gevangen zit in een systeem, waar je niet zomaar uit kunt stappen, en dat is jammer.

Volgens mij beantwoord je daar uitstekend je eigen vraagstuk.

Reputatie 3
Badge +3

Dat vraagstuk is er elk jaar. En ik denk niet alleen bij mij. Ook dit jaar is het vraagstuk er weer, en zo gaat het maar door, al 7 jaar. Dan kun je er ook een rotgevoel over krijgen.

Reputatie 7
Badge +8

@Richard Ik ben het met je eens. Ik ben zeker niet ontevreden over Mijnwebwinkel, en zou het ook nog steeds aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een laagdrempelige manier om een eigen webshop te starten. Ze waren inderdaad jaren te goedkoop, zeker vergeleken met de concurrentie. En de laatste tijd wordt er inderdaad heel veel geklaagd op de community, maar ik vind het ook goed om een ander geluid te laten horen. Het is immers makkelijker om te klagen, dan om complimenten te uiten. :wink:

Wat ik niet geheel eerlijk vind @JuulZ, is dat je communiceert via Facebook - zoals je aangeeft. Of althans daar contact hoopt te krijgen. MWW heeft immers een support-afdeling die ook per e-mail en telefoon bereikbaar is. En ik kan me zomaar voorstellen dat daar eerder de focus en prioriteit ligt, dan de vragen die via social media oppoppen. En persoonlijk zou ik zeggen dat als je haast of een belangrijke vraag hebt, je die zeker niet bij een bedrijf via social media of een online chat gaat stellen en gaat zitten wachten, maar gaat bellen. Mijn eigen klanten krijgen ook later reactie via social media, omdat de mailtjes en telefoontjes bij mij ook voor gaan. Ik ga er ook altijd vanuit dat wanneer iemand me belt of mailt, dat urgenter is dan iemand die een berichtje op Facebook stuurt. Overigens krijg je van mij dan wel een automatisch antwoord dat je beter kunt mailen of bellen. Weet niet of Mijnwebwinkel dat ook ingesteld heeft, anders is dat wellicht wel een tip voor de klantvriendelijkheid, of in ieder geval het gebrek daar aan zoals jij dat ervaart. 

Naar mijn mening is een community bedoeld om informatie met elkaar te delen, maar ik kan me helemaal in een bedrijfsvoering voorstellen dat de storingsdienst in het weekend niet gaat zitten chatten op een forum. Ze hebben meermaals aangegeven dat er in het weekend wel degelijk achter de schermen gewerkt wordt, dat kan immers niet anders. Wellicht is het voor MWW een oplossing om een speciaal e-mailadres aan te maken of speciaal nummer dat in geval van nood/storing gebeld kan worden in het weekend. Maar daar zal hoe dan ook misbruik van gemaakt gaan worden van klanten die vinden dat hun eigen - niet urgente - probleem direct opgelost moet worden. :wink: Wel vind ik het goed dat we samen de discussie aan kunnen en mogen gaan over klachten, ideeën en oplossingen. 

Naar mijn mening is het gras niet groener aan de overkant. Ook op een ander platform zal je tegen probleem aanlopen, en wanneer je een eigen shop laat bouwen, komt alles op je eigen bordje terecht. Ja, er zijn storingen en ja het is ontzettend k*t dat we daardoor omzet mislopen of dat klanten weglopen. Maar je hebt nooit de garantie - bij geen enkel platform - dat dat nooit voor gaat komen. 

Reputatie 1
Badge +2

Dankjewel voor jullie reacties.. Zo merk ik dat ik niet de enige ben die ontevreden is..
Ja snap dat er heel veel positieve reacties tussen zullen zitten,want alleen als je tevreden bent blijf je bij ze..en wordt je lid van dit forum.. misschien is het ook heel goed voor starters.. 
Zelf heb ik deze website 2 jaar… heb het 2 jaar geprobeerd.. maar daarnaast ook diverse websites via wordpress daar ben ik zeer tevreden over.. en wil hier graag verder mee.. ( jaja ook zij hebben wel wat issues)
Ieder zijn website natuurlijk..en ieder zijn voor en tegens.. waarom ik via facebook reageer.. omdat ik het graag reacties  zwart op wit wil hebben.. en niet praten met ze en vervolgens verkeerde info krijgen.. dit heb ik al vaker meegemaakt..

Persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd dat je een jaar aan ze vast zit… (vooral niet na storingen en verhoging van het bedrag) als dit simpel was opgelost hoorde je mij niet klagen.. dan is het een prima bedrijf.. ik was in het begin ook tevreden en zie nu veel mensen in mijn omgeving ook weg gaan als ze iets groter worden.. 
Maar goed..nu zit ik een jaar eraan vast en ben ik ontevreden.. hoe langer het duurt hoe ontevreden ik ben.. en ja..dan laat ik het ook horen.. want mensen reageren hier vaak alleen maar positief en dat alles een oplossing heeft.. maar dit dus niet….

Reputatie 4
Badge +3

Tja soms is de chemie misschien voorbij want als ik je reactie zo lees dan denk ik dat je de keuze al gemaakt hebt :-)

Maar voor de volledigheid: Ik ben al sinds 2011 bij MWW en heb vorig jaar zelfs een 2e webwinkel erbij genomen.

Ik weet niet hoe groot je moet zijn om ‘te groot’ te zijn maar sinds 2014 werk ik fulltime voor mijn 2 webwinkels en kan ik mijn gezin er van onderhouden. Misschien is dat nog steeds klein maar voor mij zeker niet te groot om MWW te klein voor mij te vinden.

Ik wens je in ieder geval succes met je webwinkel. Op welk platform dan ook! :-)

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik kan mij voorstellen dat je na een storing waarbij je verwacht dat hierdoor veel klanten zijn weggelopen, je niet tevreden bent over de software. En het is ook goed om alle mogelijke opties te onderzoeken. Als wij geen perfecte fit meer blijken te zijn, dan ben je natuurlijk vrij om via je een andere partij je webshop voort te zetten. Wij werken inderdaad sinds dat we zijn begonnen (16 jaar geleden) uitsluitend met jaarabonnementen. Ik zou het zonde vinden als je hierdoor de '’handdoek in de ring gooit'’. Ons support team is altijd bereid om samen te sparren om nog meer uit je shop te halen. 

Reputatie 1
Badge +2

Klopt helemaal… ik ben blijkbaar geen goede match met mijnwebwinkel.. ook geen probleem.. dit kan ook gebeuren bij andere bedrijven.. blij dat heel veel mensen hier wel blij mee zijn..
Ik wil verder ook geen probleem maken.. als het door jullie ook gewoon netjes opgelost wordt..

en dat is juist het probleem… want ik moet nu ruim 300 euro betalen omdat ik nu graag wil stoppen.. maar pas per Januari mag.. en dat vind ik niet netjes..vooral na een prijsverhoging.. 

Reputatie 4
Badge +7

Bovendien, Ik zie starters met vragen, hier, die amper beantwoord worden. 

Hi! Ik ga hier graag (o.a.) even op in: De community is bedoelt voor winkeliers die elkaar en onderling kunnen helpen. Als een vraag 24-48 uur openstaat en niet beantwoord is door een andere winkelier, dan zullen wij vanuit MWW reageren. Mocht je dan ook een dergelijk onbeantwoord topic zien, wil je ons dan mentionen? Wellicht dat we het over het hoofd gezien hebben en dat is zeker niet de bedoeling. Fijn dat je het meldt, bedankt! 

Reputatie 4
Badge +5

Het jaarabonnement vind ik ook vervelend. Wanneer je stopt met je winkel of wil overstappen laat zich vaak niet plannen. Met mijn andere winkel ben ik in november gestopt, maar ik moet nog tot juni door betalen. Dat vind ik erg vervelend. Opzeggen per kwartaal o.i.d. zou al fijner zijn. 

Verder eigenlijk prima tevreden hier. Ik heb zelden last van alle dingen die ik hier wel eens lees (even afkloppen...). 

Reputatie 4
Badge +3

Op zich begrijp ik het wel van beide kanten eerlijk gezegd. Het is inderdaad vervelend als je eerder wil stoppen maar voor ondernemers gelden andere regels dan voor particulieren en het is (vind ik) logisch dat een ondernemer die abonnementen verkoopt ook wat zekerheid inbouwt zodat hij weet wat hij wel/niet verwacht.

En zakelijke abonnementen zijn veel vaker niet per maand opzegbaar.

Reputatie 7
Badge +8

Dankjewel voor jullie reacties.. Zo merk ik dat ik niet de enige ben die ontevreden is..
Ja snap dat er heel veel positieve reacties tussen zullen zitten,want alleen als je tevreden bent blijf je bij ze..en wordt je lid van dit forum.. misschien is het ook heel goed voor starters.. 
Zelf heb ik deze website 2 jaar… heb het 2 jaar geprobeerd.. maar daarnaast ook diverse websites via wordpress daar ben ik zeer tevreden over.. en wil hier graag verder mee.. ( jaja ook zij hebben wel wat issues)
Ieder zijn website natuurlijk..en ieder zijn voor en tegens.. waarom ik via facebook reageer.. omdat ik het graag reacties  zwart op wit wil hebben.. en niet praten met ze en vervolgens verkeerde info krijgen.. dit heb ik al vaker meegemaakt..

Persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd dat je een jaar aan ze vast zit… (vooral niet na storingen en verhoging van het bedrag) als dit simpel was opgelost hoorde je mij niet klagen.. dan is het een prima bedrijf.. ik was in het begin ook tevreden en zie nu veel mensen in mijn omgeving ook weg gaan als ze iets groter worden.. 
Maar goed..nu zit ik een jaar eraan vast en ben ik ontevreden.. hoe langer het duurt hoe ontevreden ik ben.. en ja..dan laat ik het ook horen.. want mensen reageren hier vaak alleen maar positief en dat alles een oplossing heeft.. maar dit dus niet….

Voor zo ver als ik weet zijn alle Hosting pakketten ook 1 jaar contracten. Met Wordpress is zeker veel meer mogelijk je kan dan alles zelf bouwen wat op internetland mogelijk is. Maar alles heeft zijn voor en tegens. Je moet dat maar net allemaal zelf kunnen of het budget hebben om het te laten doen. En geloof me dat heb je niet als starter. Dan praat je over Duizenden euro's Ik mag best zeggen dat wij geen kleine webwinkel zijn. Wij zijn ook wel eens ontevreden over MWW maar onze Wordpress sites daar is ook om de haverklap wel wat mee.

Reputatie 7
Badge +8

Het jaarabonnement vind ik ook vervelend. Wanneer je stopt met je winkel of wil overstappen laat zich vaak niet plannen. Met mijn andere winkel ben ik in november gestopt, maar ik moet nog tot juni door betalen. Dat vind ik erg vervelend. Opzeggen per kwartaal o.i.d. zou al fijner zijn. 

Verder eigenlijk prima tevreden hier. Ik heb zelden last van alle dingen die ik hier wel eens lees (even afkloppen...). 

@DeViltwinkel Ondanks dat stoppen zich niet laat plannen, heb je als zakelijke klant vaak een jaarabonnement. Zoals @powerfulproducts.nl aangeeft ook voor de hosting van je website. Ik heb meerdere websites lopen, ook via andere hosting dan Mijnwebwinkel, en dat zijn ook allemaal jaarabonnementen. Dus zo vreemd is dat niet naar mijn mening.

Reputatie 4
Badge +5

@DeViltwinkel Ondanks dat stoppen zich niet laat plannen, heb je als zakelijke klant vaak een jaarabonnement. Zoals @powerfulproducts.nl aangeeft ook voor de hosting van je website. Ik heb meerdere websites lopen, ook via andere hosting dan Mijnwebwinkel, en dat zijn ook allemaal jaarabonnementen. Dus zo vreemd is dat niet naar mijn mening.

@Nanaas Ik zeg ook niet dat ik het vreemd vind, alleen dat ik het vervelend vind… 

De prijzen gaan fors omhoog, verder ga je ook nog betalen voor de kassa app die voorheen erbij in zat. Het grootste probleem heb ik ermee dat ze niet bereikbaar zijn in het weekend, net wanneer het het drukst is in mijn fysieke winkel. Moet er niet aan denken dat de kassa er mee ophoud… Heb alles 2x dus apparaat technisch kan de helft uitvallen. En zelfs bij een stroomuitval kan je afrekenen (wifi via mobiel) maar als er een storing is bij MWW dan kan ik mijn winkel sluiten…. niemand bereikbaar.

Ik vind nu je voor de kassa app apart moet gaan betalen dat er ook een noodnummer bereikbaar moet zijn. hoe denken jullie daarover

Reageer