Onbereikbaarheid platform en webwinkels door wereldwijde storing Cloudflare

• 21 June 2022
  • 7 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Mijnwebwinkel expert
  • 10 reacties

Het zal jullie niet zijn ontgaan dat vanmorgen (21 juni) tussen 08.34 uur en 9.20 uur (CEST) een verstoring heeft plaatsgevonden aan het platform van Mijnwebwinkel. Dit kwam doordat Cloudflare te maken had met een storing die wereldwijd vele websites heeft geraakt. Tussen de genoemde tijden waren jouw webwinkel en beheeromgeving niet of minder goed bereikbaar. Bij het bezoeken van je webwinkel, de beheeromgeving en de website van Mijnwebwinkel werd een 500 Internal Server Error getoond. 

De verstoring werd direct door verschillende geautomatiseerde controles in ons platform geconstateerd en alarmeerde het storingsdienststeam. Zij zijn direct in actie gekomen, maar concludeerden al snel dat de problemen bij Cloudflare, een externe dienst waar Mijnwebwinkel gebruikt van maakt, speelden. Via onze statuspagina en diverse andere kanalen, zoals social media en e-mail, hebben we je zo goed als mogelijk op de hoogte gehouden over het verloop van deze storing.

Cloudflare is wereldwijd één van de grootste partijen die veilig internet verzorgd. Ook Mijnwebwinkel maakt gebruik van enkele diensten van Cloudflare. Zo zetten wij Cloudflare onder andere in voor cyber security, om je webwinkel te beschermen tegen zogenaamde Distributed Denial of Service (DDoS) aanvallen. Ook zijn zij de partij die voor een groot deel verantwoordelijk is voor het verstrekken van SSL-certificaten, zodat jouw webwinkel veilig te bereiken is voor je klanten. Doordat zij zo’n grote speler zijn, waren de gevolgen van deze storing in grote delen van de wereld merkbaar. Diverse media, zoals Tweakers.net en Nu.nl, ontging deze verstoring niet.

De veiligheid en bereikbaarheid van jouw webwinkel zijn onze hoogste prioriteit. We werken daarom samen met enkele van de meest betrouwbare partners in de branche. Het is ons doel om onze diensten continu te optimaliseren en ongemakken zoals deze te voorkomen. Ook naar aanleiding van deze storing zullen wij daar waar mogelijk onze processen en techniek bijsturen om die veiligheid en bereikbaarheid te kunnen blijven garanderen.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Goede communicatie!! Ook via de nieuwsbrief. Helemaal top 👍🏻

Reputatie 7
Badge +9

Dit is zeker erg fijn. ondanks dat dit soort storingen erg vervelend zijn maar komen helaas wel gewoon voor. Is het wel fijn en goed om te weten waar het probleem opgedoken is. En zo kun je zien dat ook hier weer zo veel factoren een rol spelen en dat het niet altijd aan mww ligt. 

Reputatie 4
Badge +6

Goede communicatie!! Ook via de nieuwsbrief. Helemaal top 👍🏻

Ik heb geen nieuwsbrief ontvangen. Hoe kom ik er achter of ik eigenlijk wel nieuwsbrieven ontvang van mijnwebwinkel?

Reputatie 3
Badge +1

Ha Kirsten,

Goede vraag, en ik ben meteen even een en ander voor je nagegaan. Volgens onze administratie ben je ingeschreven voor de nieuwsbrief. Als het goed is zou je de nieuwsbrief ook moeten hebben ontvangen. Is ‘ie niet toevallig in je spam beland?

Mogelijk heb je specifiek deze informatie niet ontvangen. We sturen namelijk verschillende soorten mails aan je, waar je jezelf voor kunt aan- of afmelden. De makkelijkste manier om dat te controleren, is door een eerder ontvangen nieuwsbrief van ons in je mail op te snorren. Helemaal onderaan zie je dan het linkje ‘Voorkeuren beheren’ staan waarmee je kunt aangeven welk type mails je van ons wel (of juist niet) wilt ontvangen!

Hopelijk kom je zo een stapje verder!

Reputatie 4
Badge +6

@Mike Dank voor je informatie.
Een oude nieuwsbrief opzoeken was ook mijn idee, alleen zijn zoekwoorden als “nieuwsbrief” en “mijnwebwinkel” niet zo handig aangezien alle bestellingen en aanmeldingen van klanten die woorden bevatten. En dat gaat om jaren mails. Misschien so wie so eens mijn mailbox opruimen...🤗.
En als ik zoek op “myonlinestore” kom ik alleen facturen tegen. 
Nu ik er bij nadenk kan ik me überhaupt geen nieuwsbrieven herinneren… Hoe vaak sturen jullie die?
Staat mijn inschrijving op info@deviltwinkel.nl?

Reputatie 3
Badge +1

Ik stuur je even een DM vanwege privacy! 😉

Reputatie 3
Badge +1

Kan ik hierdoor nog geen label aanmaken bij Myparcel vanuit MWW?

Ha Sonja,

Nee, dat lijkt me niet de reden. Zoals je in bovenstaand bericht kunt lezen was de storing gisteren om 09:20 uur volledig verholpen.

Misschien even een nieuw topic openen, of even customer care raadplegen lijkt me de beste ingang om hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Reageer