Nieuwe versie Kassa App (4.3.6) is beschikbaar

• 10 February 2022
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2448 reacties

De afgelopen weken is de nieuwe versie (4.3.6) zorgvuldig getest en hebben we goede feedback ontvangen:muscle:  De feedback is verwerkt en vandaag is de nieuwe versie voor iedereen beschikbaar:tada:

Hieronder een samenvatting van de update:point_down:

Nieuw:dizzy:

• Vernieuwd product kaartje
    Het design van het product kaartje is rustiger gemaakt, hierdoor ligt er meer focus op de productafbeeldingen.
    Een lichtere tekstkleur, de terugkeer van de prijs en een duidelijk icoon om een product aan een verkoop toe te voegen zorgen voor een verbeterde gebruikservaring van de product kaartjes. En niet onbelangrijk, ze zien er visueel een stuk strakker en professioneler uit.

• Aangepaste designs
    Het ontwerp van de orderregels in de winkelwagen is volledig vernieuwd, hierin staan nu; product afbeelding, product naam, product opties, product prijs en aantal.
    Ook het ontwerp van de toaster melding (komt van boven in het scherm vallen) is nieuw

• Interface camera scanner
    De interface van de camera scanner is volledig vernieuwd en geeft nu feedback bij elke gescande barcode. Ook haptic* feedback werkt op ondersteunde apparaten.

• Categorie selectie
    De categorie selectie is volledig vernieuwd. Dit was sinds 2016 (nog voor de lancering van de Kassa App) al niet meer gewijzigd.

Verbeterd:hammer_pick:

• Vormgeving iOS 15 stijl
    De vormgeving van de Kassa app is volledig aangepast aan de nieuwe iOS 15 stijl, hierdoor is de gebruikerservaring intuïtiever geworden. 
    Alle koppen zijn visueel onderdeel van de inhoud, er wordt pas een scheidingslijn getoond bij het scrollen. Iconen zijn vervangen om beter aan te sluiten op het icoongebruik van iOS 15

• Order overzicht
    In het order overzicht wordt door middel van een icoon het verschil tussen een web-order en een fysieke aankoop duidelijk gemaakt.
  • Order details
    Order details zijn op basis van feedback aangepast:
    • Productafbeelding wordt getoond in de order details.
    • Adres informatie in de order details wordt aangepast o.b.v. web-order of fysieke aankoop.
    • 'Retour aannemen' actie was ook zichtbaar bij credit orders, die is weggehaald
  • Haptic feedback
    Haptic feedback is toegevoegd aan een swipe actie om een orderregel uit de winkelwagen te verwijderen.

(*Haptic feedback zijn kleine vibraties die interactie met een element aangeven zoals het tikken op een knop of het foutief invoeren van de login code.)

Opgelost:muscle:

• Verwijderen kortingscode
    Het verwijderen van een kortingscode uit de winkelwagen verwijderde ook de kortingscode uit de beheeromgeving. Dat is aangepast.

• Rapporten afdrukken
    Het is nu mogelijk om rapporten af te drukken op een smalle bonrol (58mm).

• Synchronisatie datum
    De originele synchronisatie datum is toegevoegd aan het 'informatie scherm'. Zo zie je niet alleen wanneer de meest recente incrementele synchronisatie is geweest maar ook wanneer de eerste synchronsatie was

What's next?

In de volgende versie van de Kassa App gaan we het voorraad beheer volledig op de schop nemen. 

Meetesten met de Kassa App?

Wil je betrokken zijn bij de ontwikkeling van de Kassa App, als eerste de nieuwste of verbeterde functionaliteiten testen en meedenken over verbeteringen? Meld je dan aan voor de Kassa App groep:100:

Wat vind jij van de nieuwe versie van de Kassa App? Laat het ons weten in een reactie:point_down:

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Het werkt súper fijn!! Het aanklikken van de afbeelding.. die icoontjes voor de web-en winkelverkoop, deze zien we al een tijdje gedurende de testversie - maar werkt erg prettig. Het scannen gaat op één of andere manier ook veel sneller.. het ging soepel vandaag! 

Eén dingetje: door de nw versie waren alle instellingen kwijt, scanner/printer alles moest opnw gekoppeld worden, printerbon kop-en voettekst.. en is door drukte in de winkel is niet gezien dat de kassa automatisch op een andere lokatie is gezet. Nu zijn er een aantal verkopen onterecht op de andere winkel gekomen en klopt het rapport niet meer. Het adres achteraf in MWW aangepast naar de juiste winkel, alleen het rapport laat de omzet nog steeds zien op de verkeerde lokatie. Dit kan achteraf niet meer gecorrigeerd worden? 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Sonja, 

Bedankt voor je reactie en natuurlijk fijn om te lezen dat het super fijn werkt! 

Vervelend wel dat je alles opnieuw moet koppelen, ik heb daar geen verklaring voor. Wij hoefde dat zelf niet te doen. De order wordt op de Locatie ID weggeschreven. De adresinformatie is daarmee overbodig. Het kan dus niet meer gecorrigeerd worden, helaas. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Hi Sonja, 

Bedankt voor je reactie en natuurlijk fijn om te lezen dat het super fijn werkt! 

Vervelend wel dat je alles opnieuw moet koppelen, ik heb daar geen verklaring voor. Wij hoefde dat zelf niet te doen. De order wordt op de Locatie ID weggeschreven. De adresinformatie is daarmee overbodig. Het kan dus niet meer gecorrigeerd worden, helaas. 

Groet,
Ebbe

Oh waarom jullie niet? :thinking: we moesten opnw de kassa-app koppelen met de QR code.. 

Jammer, dan weet ik het. Dan de kassa-verkopen van de maand febr. maar even downloaden vanaf MWW. Thx!

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb soms wel als ik de kassa app 's ochtends aanzet dat hij de startknop voor de qr code laat zien. Dit komt denk ik omdat de tablet dan nog geen wifi heeft. Hiervoor sluit ik gewoon de kassa app af en start hem opnieuw. Dit komt niet door de app maar omdat er zonder wifi geen verbinding met de servers gemaakt kan worden lijkt mij. Deze versie werkt tot nog toe prima voor ons. 👍

Reputatie 6
Badge +8

Dat herken ik niet bij het opstarten, dit was midden op de dag. 

Reageer