Vanaf vandaag (26-01-2021) is het mogelijk om het orderproces en de order afhandeling te testen. Voorheen was je genoodzaakt om een echte bestelling te plaatsen om te controleren of de verzendkosten goed is ingesteld, hoe een retourorder werkt Et cetera. Vergat je die order te annuleren? Dan kreeg je zo een betaalherinnering binnen. Vanaf vandaag is dat dus verleden tijd.
Bij het plaatsen van een testorder wordt de voorraad niet afgeboekt en bij een retourorder wordt de voorraad dus ook niet bijgeboekt. Je plaatst geen '’echte'’ bestelling, je hoeft daardoor de order dus ook niet af te rekenen. Wil je precies weten hoe de testmodus werkt, lees dan de uitgebreide instructie hier
Waarom is het slim om een testorder te plaatsen?
Je moet best wat instellen om je producten besteklaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan de btw, verzendkosten, maar ook de orderbevestigingen. Voordat je begint met verkopen is het verstandig om dit proces eens helemaal te doorlopen. Let daarbij op de volgende punten.
- Werken de verschillende betaalopties?
- Heb je de verzendkosten goed ingesteld?
- Wordt de factuur meegestuurd?
- En staan daar de bedrijfsgegevens wel op?
- Stuur je de mails helemaal foutloos?
- Spreek je je klant consequent aan met je of met u?
- Ontvang je een reply van je klant op je juiste mailadres?
- En niet geheel onbelangrijk, staat het juiste logo op de mails?
Verder kun je natuurlijk controleren als je van klanten te horen krijgt dat ze ergens spaak lopen. Je kunt dan - zonder dat je daadwerkelijk betaald en de voorraad wordt afgeboekt - de checkout testen