NIEUW: Plaats makkelijk testorders in je shop

• 26 January 2021
  • 12 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2778 reacties

Vanaf vandaag (26-01-2021) is het mogelijk om het orderproces en de order afhandeling te testen. Voorheen was je genoodzaakt om een echte bestelling te plaatsen om te controleren of de verzendkosten goed is ingesteld, hoe een retourorder werkt Et cetera. Vergat je die order te annuleren? Dan kreeg je zo een betaalherinnering binnen. Vanaf vandaag is dat dus verleden tijd. 

Bij het plaatsen van een testorder wordt de voorraad niet afgeboekt en bij een retourorder wordt de voorraad dus ook niet bijgeboekt. Je plaatst geen '’echte'’ bestelling, je hoeft daardoor de order dus ook niet af te rekenen. Wil je precies weten hoe de testmodus werkt, lees dan de uitgebreide instructie hier

Waarom is het slim om een testorder te plaatsen?

Je moet best wat instellen om je producten besteklaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan de btw, verzendkosten, maar ook de orderbevestigingen. Voordat je begint met verkopen is het verstandig om dit proces eens helemaal te doorlopen. Let daarbij op de volgende punten.

• Werken de verschillende betaalopties?
  • Heb je de verzendkosten goed ingesteld? 
  • Wordt de factuur meegestuurd? 
  • En staan daar de bedrijfsgegevens wel op?
  • Stuur je de mails helemaal foutloos? 
  • Spreek je je klant consequent aan met je of met u? 
  • Ontvang je een reply van je klant op je juiste mailadres?
  • En niet geheel onbelangrijk, staat het juiste logo op de mails? 

Verder kun je natuurlijk controleren als je van klanten te horen krijgt dat ze ergens spaak lopen. Je kunt dan - zonder dat je daadwerkelijk betaald en de voorraad wordt afgeboekt - de checkout testen:thumbsup:

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Zo'n testversie voor orders is top natuurlijk maar toch zou ik het graag uitgebreid zien naar een totale testversie, met name voor de vormgeving etc.

Reputatie 3
Badge +2

Kan in het ook uitzetten?

Ik maak namelijk op maat gemaakte artikelen en ik heb dus een hele lijst op verborgen staan.

De artikelen plaats ik vanuit het verborgen gedeelte in de winkelwagen en ik stuur dan vanuit de webwinkel de bevestiging naar de klant.

Nu met de testmodus kan dit dus niet meer, want zodra ik testmodus uitzet verdwijnen de artikelen weer uit het mandje.

Voor mij dus totaal niet handig

Reputatie 7
Badge +10

Je kan het ook gewoon op de oude manier doen. Zodat de testmodus niet aan staat

Reputatie 3
Badge +2

Nee want dan verdwijnt ook het artikel weer omdat deze op verborgen staan voor klanten

Reputatie 7
Badge +10

Nee want dan verdwijnt ook het artikel weer omdat deze op verborgen staan voor klanten

Dan zou je hem tijdelijk even op.(niet verborgen) moeten zetten en dan direct weer verbergen.

Reputatie 3
Badge +2

Dat doe ik juist liever niet.
Het is een hele lijst met speciale prijzen voor terugkerende klanten.
Dit gaat een ander dus niets aan :wink:

Reputatie 7
Badge +10

Dat doe ik juist liever niet.
Het is een hele lijst met speciale prijzen voor terugkerende klanten.
Dit gaat een ander dus niets aan :wink:

Als je de pagina ook verborgen hebt. Is de kans wel erg klein dat je klant daar op komt. Omdat google hem ook niet geïndexeerd heeft. Dan kun je best je artikel even een minuut open zetten. Zo hebben wij juist ook speciale pagina's gemaakt voor google. Niet te zien op de site maar wel te zien in google met speciale artikelen. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb een order voor een klant aangemaakt … maar zag te laat dat de testmodus aanstond … kan ik de test order nu omzetten in een definitieve order of kan/moet ik de testorder verwijderen om deze niet meer in mijn order overzicht terug te zien ?

Reputatie 7
Badge +16

@Windsurfer een testorder kan niet omgezet worden in een definitieve order. Deze zul je dus opnieuw moeten plaatsen. Of je de testorder wilt verwijderen is aan jou. Als ie in de weg staat dan kun je hem weggooien. 

Reputatie 7
Badge +10

Wij gebruiken sinds kort de test order als offerte. Zodra het akkoord is en de betaling rond is maken we een echte ordernummer aan. ref aan het testorder nummer 

Reputatie 5
Badge +6

Wij gebruiken sinds kort de test order als offerte. Zodra het akkoord is en de betaling rond is maken we een echte ordernummer aan. ref aan het testorder nummer 

Slim !

Reputatie 3
Badge +3

Probeerde net de testorder uit, zodat ik de factuur opmaak kon bekijken (omdat het nog steeds niet is opgelost dat de bedrijfsgegevens etc onderaan ineens niet meer zichtbaar zijn, volgens mijn printer zijn ze er wel, maar staan ze te laag...ookal zie je ze niet in beeld, ik zie de bovenste randjes van alle letters na printen)
Dus verschillende indelingen bekijken via testorders. Kan dat eigenlijk ook simpeler? Om je factuuropmaak zoals je hebt gekozen, te bekijken?? 

En wanneer wordt het weer mogelijk om de bedrijfsgegevens naw en de kvk/btw gegevens onderaan te zetten? Want alles bovenaan is zo druk en vol en lelijk :hugging::hugging:

Reageer