Mogelijke hinder bij het aanmaken van verzendlabels

• 21 December 2020
  • 22 reacties
  • 326 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Vandaag, 21 december, is er door de verzendpartijen besloten om een limiet in te stellen voor het aanmelden van pakketten (labels genereren) voor zendingen binnen Nederland. Per dag wordt het aanbieden van zendingen op slot gezet zodra het maximum is bereikt. Wij - MWW - weten niet wat het maximum is. 

Hoe merk je dat het maximum is bereikt?
Bij het aanmaken van een label krijg je een foutmelding. Lukt het aanmaken van de labels in de beheeromgeving van je webwinkel niet, controleer dan of het wel werkt bij MyParcel. 

Houd voor updates hierover de pagina van MyParcel in de gaten. Voor vragen hierover kun je bij MyParcel terecht. 

22 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Tis toch van de zotte..

Zou dit ook een actie zijn vanuit de regering om zo min mogelijk contact momenten te hebben.
Hoe kan je nu nog je geld verdienen 

Reputatie 1
Badge +1

Je kunt wel ongefrankeerde labels afdrukken voor het adres en bij een PostNL punt  een pakketzegel kopen. Kan het toch verstuurd worden.

Reputatie 4
Badge +6

Das een goeie tip. Maar blijf erbij dat ze de kleine shops weer achter stellen op de grote. Bol.com mag gewoon blijven verzenden. Vind het echt op dictatuur beginnen te lijken.

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb vandaag 1 pakket aangemeld en ik krijg al de melding dat het maximum bereikt is… dat meen je toch niet he? :rage:

Reputatie 4
Badge +6

Ik vrees het wel! Begint echt rare vormen aan te nemen zo… Verzend je ook via Myparcel?

Reputatie 2
Badge +3

Ja via Myparcel.

1 pakket is echt absurd... wat krijg je nu? Ik moet nu de winkel in en daar een label laten maken, dus sta veel langer in de winkel en meer contact (betalen), dus helemaal corona-fantastisch…! 

Nu snap ik dat het te maken heeft met bezorgcapaciteit, maar van de kleine ondernemer heeft PostNL het niet druk... de grote jongens lachen zich kapot, giga omzetten en alles en iedereen wijkt wel voor ze... 

Reputatie 4
Badge +6

Ik voel helemaal met je mee!!

Het is echt een rare wereld momenteel. Maar de grote hebben het geld en daar durven ze niets tegen te doen.
Ik zou hier heel graag publiciteit aan willen geven. Maar waar zijn wij idd als “kleine” webwinkel. Ik vind dat MWW en andere Onlineshop platvormen hier best voor in de bres mogen springen.Deze lijden hier net zo onder als ondernemers wegvallen omdat ze hun bestellingen en verzendverplichtingen niet na kunnen komen.
EN we betalen per pakket ook nog eens 25 cent meer. Dan verwacht je toch dat de service minimaal gelijk blijft.
Niet achteruit of zelfs dat ze je beperken. *zucht*

Reputatie 2
Badge +3

*Zucht* inderdaad… *zucht* :pensive:

Reputatie 6
Badge +8

Weet iemand of dit ook voor brievenbuspakjes (met track & trace) geldt, of enkel pakketzendingen?

Reputatie 4
Badge +6

Voor zover ik weet voor alle pakketjes. Mis maar postzegels gaan plakken dan 😩😂

Reputatie 7
Badge +8

Dit is geen goede gang van zaken. Alle normale winkels dicht "iedereen moet alles online bestellen". Vervolgens wordt dat ook beperkt. Dan moeten ze idd ook de grote concerns aanpakken. Mocht het niet lukken met labels doen wij het ook buiten myparcel om dan maar iets moeilijker doen.

Reputatie 4
Badge +6

Wat ik gek vind is dat myparcel aangeeft bij PostNL dit en bij PostNL dat.. maar ondertussen zie je bij postNL totaal geen enkele melding over dit onderwerp.
Laatste melding in het zakelijke Dashboard is:

Mogelijke vertraging pakketbezorging

21-12-2020

Het is erg druk. We doen ons best om alles zo snel mogelijk te bezorgen. Sommige post en pakketten vanuit binnen- en buitenland zijn helaas langer onderweg. In track & trace vind je de laatste informatie. Sorry voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +8

De communicatie van postnl is ook niet heel goed. Ik neem aan dat myparcel ook het liefst alles zo laten versturen, postnl is de beperkende factor hierin denk ik.

Reputatie 4
Badge +6

Geen idee, ik ken iemand die verzend voor Bol.com en kan 10 postzakken gewoon aanleveren.

Leg het dan nog maar uit…

@Ebbe wat kunnen jullie als Provider hierin betekenen? Lijkt mij dat je als groot webwinkel platvorm hier toch wel wat inspraak in zou kunnen hebben. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik dacht slim te zijn. Ik maak een verzendlabel aan om 00.25 uur. Geeft het myparcel dashboard doodleuk aan dat ik mijn maximum bereikt heb. 

Reputatie 4
Badge +6

Serieus! Dat slaat echt nergens op. Ik zou daar morgenvroeg meteen aan de lijn hangen!!

Wat een dramaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, je zal maar mega veel moeten verzenden pffffffffffff.

Vijf labels kreeg ik! Echt bizar en ind wat ik lees de grote jongens mogen lkkr door gaan, man man. 

Ik dacht ook ik wacht ff tot na 12 uur, nou mooi niet dus, ik krijg er gewoon geen meer. Wordt echt steeds gekker hier. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb er nu 10 op staan voor morgen.. ben benieuwd 

Ik heb er nu 10 op staan voor morgen.. ben benieuwd 

O wat goed!! Nou ik kan er gewoon geen klaar zetten. Misschien omdat ik er vanmiddag een paar heb gebruikt? Moedeloos wordt ik ervan. 

Reputatie 2
Badge +2

Andere optie is om direct bij PostNL een account aan te maken en zelf je zending op die manier aan te melden bij hen.
Je betaalt direct (en hebt dus niet de eventuele korting van MyParcel) en kunt zelf je label printen.
Je moet idd zelf ook naar de post brengen waar je dan vervolgens in de rij mag gaan staan.
Contact momenten niet echt beperkt dus. 
(Overigens is MyParcel is in al 2015 overgenomen door PostNL. Vandaar de besmettelijk slechte communicatie....)

Reputatie 2
Badge +2

Niet versturen en toch een “piektoeslag” in rekening brengen over ALLE leveringen in december.
Dat is toch wel super brutaal.

@Rally Adventure Shop Nou zeg dat.. zo wie zo die toeslag! We verzenden regelmatig grotere items die echt niet klein en zonder ‘lucht’ verstuurd kan worden en hierdoor wel mooi meer dan €3,00 extra voor moeten betalen! :thinking: 

Reageer