Vraag

Maandagmorgen opstart problemen en voorraadbeheer issues?

• 14 February 2022
  • 6 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe wordt er op dit moment gewerkt achter de schermen aan het systeem? Want bij inloggen wordt ik er of uitgegooid, of het duurt heel lang voordat ik in mijn beheer omgeveing kom. Of ik wordt er later uitgegooid. Het is ook heel onrustig op het scherm avn steeds wisselende schermen en meldingen van Error tot Oeps. 

Daarnaast ondervind ik al een week of 2 problemen met mijn voorraadbeheer. Hele erg moeilijk onze vinger op te leggen maar er spookt daar iets. Het gaat zo geleidelijk dat we constant aan onszelf twijfelen of wij iets fout doen. Probleemomschrijving: voorraad die wij aanpassen/aangepast hebben (op laptop in beheeromgeving) lijkt later (als in dagen later op eens niet (meer) te kloppen. En ja alle ipads worden vooraf (voordat we die gaan gebruiken) gesynchronisserd. Ook na iedere aanpassing via laptop achter de schermen synchroniseren we ff de ipad/Kassa-app. Afgelopen Zaterdag was het zo vreemd dat zelfs een bepaald product niet meer zichtbaar was in de kassa-app maar wel in de beheeromgeving via de laptop. Heel vreemd. Paar uur later bleek deze weer zichtbaar. Soms kloppen aantallen van heel secuur getelde voorraad niet meer. Hoe dan??? Dit is recentelijk pas aan de hand, zeg een week of 2. Heel vaag maar wel steeds duidelijk merkbaar omdat we nu beter weten waar op te letten. Ik tel natuurlijk niet voor niets de voorraad. Daa rmoe tik toch blind op kunnen vertrouwen?

Iemand anders ook ervaring hiermee?

Thnx alvast, 

Esther Möhringer-Davidson
(eigenaar Sjeintje Boterkoek)

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Een kassa-app hebben wij niet maar wel ervaren wij ook dat we ooit zeker weten een voorraad juist aangepast te hebben en dat hij dan daarna niet meer klopt.
Alleen zit hier dus dan ook tijd tussen en ga je aan je eigen twijfelen of we dan toch iets fout hebben gedaan.
Maar ook niet echt iets waar je een vinger op kunt leggen.

Reputatie 3
Badge +3

Dank Miranda voor je reactie. Ik zit al zolang te twijfelen over dit vage verschijnsel. Vanavond heb ik 17 nieuwe producten in de webshop gezet. Gisteren was er een totaal van 2121 producten. Vandaga zijn daar een 8tal van verwijderd wegens uitverkoop. Wat denk je? Na invoer van die 17 nieuwe staan er nu 2025 totaal in de webshop. Dan denk ik oh hemel, welke zijn er nu verdwenen? Want waar ga je zoeken als het zo spookt tussen al die vele verschillende producten?

Reputatie 6
Badge +8

Ik wil dit geloof ik niet weten, we zijn vanaf 1 januari de complete voorraad extra aan het checken en ook wij hebben twijfels en soms veel vraagtekens van dingen die besteld worden waarvan de voorraad is aangepast. Net als was @Humiez zegt, de eerste twijfel slaat toe dat er iets toch verkeerd ingevoerd is.. maar nu ga ik nog meer twijfelen. Je komt er ook vaak te laat achter dat het bijna niet meer te achterhalen is waar het nu mis gaat of is gegaan. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Maandagochtend was er inderdaad gepland onderhoud → https://status.myonlinestore.com Dat is inmiddels opgelost. 

Wat betreft de voorraadtwijfels. Zouden jullie voordat er aanpassingen worden uitgevoerd een voorraadlijst kunnen exporteren. Dan kunnen we de voor- en na situatie vergelijken. Laat het ook weten als je iets opvalt wat niet klopt. En dan het liefst zo specifiek mogelijk zodat we handvatten hebben die kunnen onderzoeken. 

Bedankt. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik had laatst ook iets met de voorraad dat een aanpassing niet leek doorgevoerd maar dacht toen dat ik het zelf misschien toch niet goed gedaan had. Ik zal er ook weer even beter op letten dan.

Wat die oeps melding betreft die zie ik heel vaak in het beheer, maar dan maar heel kort in beeld en dan gaat het systeem toch naar de betreffende pagina.

Reputatie 4
Badge +6

De voorraad problemen is dat bij veel voorraad per product / variant ?

Bij www.windsurferlt.shop heb ik beperkte voorraad per product / variant en heb dit nog niet direct voorbij zien komen. Ik zal het eens in de gaten houden.

Reageer