Het nieuwe menu: Waar staat alles?

• 22 November 2021
  • 23 reacties
  • 958 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Zoals je wellicht hebt meegekregen hebben wij een nieuw menu van de beheeromgeving :tada: De afgelopen periode zijn er verschillende onderzoeken geweest om tot een beter en logischer menu van de beheeromgeving te komen. Dat is onder andere hier terug te lezen.

AEDfyGX3tjo8QtvC7akebQuxod5VJr3DHJqY_ST9zYLKD_lCcFuOGmxiDvaB3aqapmmz-3N1JOfO-8D3L3d8a9N3ioINEogVN5y2QNHX_TsegACMOidZ_q6DsKZEvWxgC6MEHhoF

Het nieuwe menu stelt je in staat om nog sneller de handelingen uit te voeren die je vaak moet uitvoeren. Er wordt nu namelijk onderscheid gemaakt tussen onderwerpen die je vaker gebruikt (zoals orders) en onderwerpen die je minder vaak gebruikt (zoals het instellen van je juridische documenten). De vaak gebruikte onderwerpen staan nog steeds op de bekende plek links, voor de minder vaak gebruikte onderwerpen hebben we een nieuwe overzichtspagina gemaakt: “Instellingen”. Op die nieuwe pagina staan per onderwerp de linkjes naar de pagina’s met instellingen. Alle pagina’s zijn inhoudelijk nog steeds hetzelfde, het menu heeft alleen een andere groepering gekregen. Ondanks dat het zo is ingedeeld dat je sneller je werkt kunt doen, zal dit - vooral in het begin - wennen zijn. In dit artikel nemen we je mee door het nieuwe menu en leggen we uit waar je alles kunt vinden.

De meest gebruikte onderwerpen

Uit het onderzoek is gebleken dat een aantal onderwerpen door jullie het vaakst op dagelijkse basis wordt gebruikt. Deze onderwerpen zijn dan ook in één oogopslag te bekijken en direct toegankelijk via het hoofdmenu.

Het nieuwe menu

Order

Onder orders vind je uiteraard je orders. Het enige wat hier in is gewijzigd is dat deze niet meer onder ‘bezoekers’ staat, maar een eigen ‘’kopje’’ heeft. Dat scheelt je weer een klik :ok_hand:.

Klanten

Onder klanten vind je de klantaccounts en de berichten. Voorheen vond je deze onder ‘bezoekers’. 

Producten

Onder producten vind je alles wat met producten te maken heeft. Namelijk het productoverzicht, filters, keuzelijsten en het voorraadbeheer. Je hoeft dus niet meer te zoeken bij ‘inhoud’ tussen 7 andere opties. 

Pagina’s

Voor pagina’s geldt hetzelfde. Alles wat te maken heeft met pagina’s vind je hier. Je vindt hier het paginaoverzicht, slideshow, afbeeldingen en snelkoppelingen. 

Marketing

Onder marketing kun je terecht voor verschillende marketing tools zoals de statistieken, nieuwsbrief, kortingscodes, partners, Google diensten, adverteren, Social Media Add This en beoordelingssites.

Favorieten

Onder favorieren kun je *tromgeroffel* je favorieten menu items pinnen. Hiermee kan je het nieuwe menu nog sneller gebruiken. 

De instellingen pagina

Onder het kopje instellingen vind je de onderwerpen die minder vaak worden gebruikt gegroepeerd in kaarten. Via het pijltje klap je het drop down menu van elke kaart uit en zie je alle opties staan. Wat je daar vindt, lees je hieronder.

De instellingen pagina: 
https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/settings

Vormgeving

Het onderdeel vormgeving is nu een kaart in plaats van een losse pagina. Je kunt hier nog steeds terecht voor alles wat met de stijl en indeling van je winkel te maken heeft: productweergave, paginaweergave, logomaker, indeling, template instellingen, afbeeldingen, e-mail afbeeldingen, factuurindelingen, custom CSS en je kunt er een template selecteren. 

Checkout

Hier pas je de verschillende onderdelen en opties van het bestelproces aan. Hier vallen de opties bestelproces, verzendopties, betaalmethode, prijsweergave en btw, bronnen onder. 

Winkelgegevens

Hier pas je de bedrijfsgegevens aan, beheer je je notificatievoorkeuren, krijg je inzicht in de betaling en facturen van jouw abonnement en kies je jouw domeinnaam.

Juridisch

Onder juridisch beheer je alle juridische opties en documenten. Zo kun je de algemene voorwaarden, privacy policy en andere juridische documenten toevoegen. Ook stel je hier de leeftijdscheck in. 

Tekst en taal

Hier pas je de standaard teksten aan en beheer je de opties voor de taalkeuze in je webwinkel.

Add-ons & modules

Het onderdeel modules is hierheen verplaatst. Hier beheer je alle optionele add-ons en modules voor je webwinkel (bijv. klantaccounts). Ook kun je hier de Kassa App koppelen en zelf koppelingen maken met de API.

Wij beseffen ons dat een aanpassing altijd wennen is. Je kunt daarom nog switchen tussen het nieuwe en het oude menu. Geef het echter een kans zodat je uiteindelijk alle onderdelen blindelings weet te vinden. Met het nieuwe menu ga ook jij straks sneller je shop beheren :wink:.

Mocht je vragen hebben of iets missen, laat dan hieronder een reacties achter :point_down:.

23 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Op zich ziet het er heel mooi uit!
En redelijk logische indeling. 
Alleen de dunne lijntjes ertussen mis ik wel, deze gaven me iets meer overzicht, doordat ik niet volledig zicht heb. 

Wat nu wel nog meer **pieeeeeeeep** is, is dat ik nu NOG omslachtiger te werk moet gaan om de BTW bij de producten aan te passen!!
Ik heb, zoals veel meer hier, een webshop met meerdere btw tarieven. 9% en 21%. Standaard staat het tarief bij mij op 9%, maar alle producten met 21% moet ik dus handmatig via een omweg aanpassen….
Hier zou nog steeds werk gemaakt van worden, dat je het gewoon weer bij het product kan aanpassen zoals voorheen, maar dit is nog steeds niet aangepast!! 
Ik heb het laatst getimed wat het mij extra kostte aan tijd met nieuwe producten invoeren… 
van alle nieuwe producten welke ik in moest voeren, waren 18 producten met de 21% btw verdeeld over verschillende categorieën.
DIT HEEFT MIJ 45 MINUTEN EXTRA GEKOST!!! en toen heb ik me nog gehaast ook.
Die tijd kan je in deze drukke tijd heel veel beter besteden…. 
Hoog tijd dat je bij product invoeren gewoon weer kan kiezen onder welke van jouw btw categorieën het moet vallen, ipv alleen aanvinken dat er btw gerekend moet worden en dan je basisbtw wordt gekozen en je zelf omslachtig de andere btw groep moet aanvinken door het product 10 klikken verder te moeten opzoeken en dan pas kan aanvinken, opslaan en nogmaals opslaan.... 

PLUS, omdat je het niet meteen kan verwerken, heb ik dus ook een factuur er tussen zitten met alleen 21% producten erop, waarvan 1 met 9% is berekend, omdat ik een product net niet snel genoeg kon omzetten naar de 21% groep.... En dit is niet achteraf aan te passen in het systeem, dus 1 factuur klopt niet. Gelukkig was het geen zakelijke klant, dus die vond het niet erg, maar toch….. 

Reputatie 5
Badge +6

Mij bevalt de nieuwe lay-out goed! Tot nog toe geen problemen.

Reputatie 3
Badge +3

Ziet er mooi en veel rustiger uit, tot nu toe bevalt het goed. Jouw beschrijving hierboven is informatief en helpt bij het je weg vinden inhet nieuwe menu.

In het product scherm staat bij het BTW veld nu wel een verkeerde beschrijving.

Reputatie 1

Het ziet er goed uit! Ik mis persoonlijk het knopje 'Klarna uitbetalingen'. Deze is voor mij essentieel voor mijn wekelijkse administratie om te registreren hoeveel transactiekosten ik kwijt ben aan Klarna per week. Kan deze in de definitieve versie terugkomen?

Reputatie 1
Badge +1

Het ziet er goed uit! Ik mis persoonlijk het knopje 'Klarna uitbetalingen'. Deze is voor mij essentieel voor mijn wekelijkse administratie om te registreren hoeveel transactiekosten ik kwijt ben aan Klarna per week. Kan deze in de definitieve versie terugkomen?

Precies hetzelfde hier, ik kan de Klarna facturen niet vinden, nu klik ik elke keer terug naar het oude menu, zou het graag terug zien in de nieuwe versie.

Reputatie 7
Badge +16

Goed punt! De klarna uitbetalingen moeten terugkomen en gaan ook terugkomen. Ik laat het hier weten als ze weer vindbaar zijn in het nieuwe menu. 

Bedankt voor het melden!

Reputatie 3
Badge +2

Om in de tussentijd wél bij de Klarna uitbetalingen te komen zonder het nieuwe menu uit te schakelen kun je deze url gebruiken: https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/klarna/settlement/payouts

De pagina doet het namelijk wel gewoon, hij staat alleen niet in het menu.

Reputatie 7
Badge +16

De Klarna uitbetalingen zijn toegevoegd. De link die @Bad Decision Works  deelt blijft hetzelfde, dus die kun je ook blijven gebruiken. Als je de link kwijt bent, dan kun je voortaan de ‘Klarna uitbetalingen’ terugvinden door rechtsboven op je winkelnaam te klikken. In dat lijstje vind je nu ook de uitbetalingen. 

Badge

Hi, ik kan de API link niet meer vinden. Waar staat het?

Dank je wel.

Gr Sonja

Reputatie 7
Badge +16

Hi, ik kan de API link niet meer vinden. Waar staat het?

Dank je wel.

Gr Sonja

@annacolours Hi Sonja, Je vindt de pagina API  onder ‘instellingen/add-ons & modules/integraties & koppelingen’. 

Succes! 

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe Ik mis nog steeds het kopje Klarna uitbetaling die toch wel heel belangrijk is. Dit heb ik 2 maanden geleden al gemeld en ik hoop dat het nog aangepast wordt voordat dit menu definitief is. Verder zie het er goed uit en werkt het prima.

Reputatie 7
Badge +16

De Klarna uitbetalingen zijn toegevoegd. De link die @Bad Decision Works  deelt blijft hetzelfde, dus die kun je ook blijven gebruiken. Als je de link kwijt bent, dan kun je voortaan de ‘Klarna uitbetalingen’ terugvinden door rechtsboven op je winkelnaam te klikken. In dat lijstje vind je nu ook de uitbetalingen. 

@2LoveIt die zijn toegevoegd. Zie mijn vorige reactie hierboven. Fijn om te lezen dat het verder goed bevalt 😁

Reputatie 2
Badge +2

@ebbe  dan heb ik aan de verkeerde kant gekeken. Ik heb het inmiddels gevonden. Bedankt voor je snelle reactie. 😉

Zoals je wellicht hebt meegekregen hebben wij een nieuw menu van de beheeromgeving :tada: De afgelopen periode zijn er verschillende onderzoeken geweest om tot een beter en logischer menu van de beheeromgeving te komen. Dat is onder andere hier terug te lezen.

:bulb: Klik één van de linkjes aan om meteen naar het onderwerp te gaan:point_down:

AEDfyGX3tjo8QtvC7akebQuxod5VJr3DHJqY_ST9zYLKD_lCcFuOGmxiDvaB3aqapmmz-3N1JOfO-8D3L3d8a9N3ioINEogVN5y2QNHX_TsegACMOidZ_q6DsKZEvWxgC6MEHhoF

Het nieuwe menu stelt je in staat om nog sneller de handelingen uit te voeren die je vaak moet uitvoeren. Er wordt nu namelijk onderscheid gemaakt tussen onderwerpen die je vaker gebruikt (zoals orders) en onderwerpen die je minder vaak gebruikt (zoals het instellen van je juridische documenten). De vaak gebruikte onderwerpen staan nog steeds op de bekende plek links, voor de minder vaak gebruikte onderwerpen hebben we een nieuwe overzichtspagina gemaakt: “Instellingen”. Op die nieuwe pagina staan per onderwerp de linkjes naar de pagina’s met instellingen. Alle pagina’s zijn inhoudelijk nog steeds hetzelfde, het menu heeft alleen een andere groepering gekregen. Ondanks dat het zo is ingedeeld dat je sneller je werkt kunt doen, zal dit - vooral in het begin - wennen zijn. In dit artikel nemen we je mee door het nieuwe menu en leggen we uit waar je alles kunt vinden.

De meest gebruikte onderwerpen

Uit het onderzoek is gebleken dat een aantal onderwerpen door jullie het vaakst op dagelijkse basis wordt gebruikt. Deze onderwerpen zijn dan ook in één oogopslag te bekijken en direct toegankelijk via het hoofdmenu.

Het nieuwe menu

Order

Onder orders vind je uiteraard je orders. Het enige wat hier in is gewijzigd is dat deze niet meer onder ‘bezoekers’ staat, maar een eigen ‘’kopje’’ heeft. Dat scheelt je weer een klik :ok_hand:.

Klanten

Onder klanten vind je de klantaccounts en de berichten. Voorheen vond je deze onder ‘bezoekers’. 

Producten

Onder producten vind je alles wat met producten te maken heeft. Namelijk het productoverzicht, filters, keuzelijsten en het voorraadbeheer. Je hoeft dus niet meer te zoeken bij ‘inhoud’ tussen 7 andere opties. 

Pagina’s

Voor pagina’s geldt hetzelfde. Alles wat te maken heeft met pagina’s vind je hier. Je vindt hier het paginaoverzicht, slideshow, afbeeldingen en snelkoppelingen. 

Marketing

Onder marketing kun je terecht voor verschillende marketing tools zoals de statistieken, nieuwsbrief, kortingscodes, partners, Google diensten, adverteren, Social Media Add This en beoordelingssites.

Favorieten

Onder favorieren kun je *tromgeroffel* je favorieten menu items pinnen. Hiermee kan je het nieuwe menu nog sneller gebruiken. 

De instellingen pagina

Onder het kopje instellingen vind je de onderwerpen die minder vaak worden gebruikt gegroepeerd in kaarten. Via het pijltje klap je het drop down menu van elke kaart uit en zie je alle opties staan. Wat je daar vindt, lees je hieronder.

De instellingen pagina: 
https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/settings

Vormgeving

Het onderdeel vormgeving is nu een kaart in plaats van een losse pagina. Je kunt hier nog steeds terecht voor alles wat met de stijl en indeling van je winkel te maken heeft: productweergave, paginaweergave, logomaker, indeling, template instellingen, afbeeldingen, e-mail afbeeldingen, factuurindelingen, custom CSS en je kunt er een template selecteren. 

Checkout

Hier pas je de verschillende onderdelen en opties van het bestelproces aan. Hier vallen de opties bestelproces, verzendopties, betaalmethode, prijsweergave en btw, bronnen onder. 

Winkelgegevens

Hier pas je de bedrijfsgegevens aan, beheer je je notificatievoorkeuren, krijg je inzicht in de betaling en facturen van jouw abonnement en kies je jouw domeinnaam.

Juridisch

Onder juridisch beheer je alle juridische opties en documenten. Zo kun je de algemene voorwaarden, privacy policy en andere juridische documenten toevoegen. Ook stel je hier de leeftijdscheck in. 

Tekst en taal

Hier pas je de standaard teksten aan en beheer je de opties voor de taalkeuze in je webwinkel.

Add-ons & modules

Het onderdeel modules is hierheen verplaatst. Hier beheer je alle optionele add-ons en modules voor je webwinkel (bijv. klantaccounts). Ook kun je hier de Kassa App koppelen en zelf koppelingen maken met de API.

Wij beseffen ons dat een aanpassing altijd wennen is. Je kunt daarom nog switchen tussen het nieuwe en het oude menu. Geef het echter een kans zodat je uiteindelijk alle onderdelen blindelings weet te vinden. Met het nieuwe menu ga ook jij straks sneller je shop beheren :wink:.

Mocht je vragen hebben of iets missen, laat dan hieronder een reacties achter :point_down:.

Ik check veel de bronnen die ik heb opgegeven om te zien waar mijn klanten vandaan komen…. Echter is het hele Bronnen gedeelte verdwenen in het nieuwe menu……. Ik werk dus nog met het oude

Reputatie 7
Badge +16

@Nooby.nl Bronnen vind je in het nieuwe menu onder instellingen/checkout/bronnen.Je kunt de bronnen ook toevoegen aan je ‘favorieten’ lijst

Reputatie 4
Badge +6

Het zal wel aan mijn bril liggen, maar waar staan de kortingscodes in het nieuwe menu?

Reputatie 7
Badge +16

@Johan De kortingscodes vind je onder ‘Marketing’

Badge

Hoi, ik zit al een hele ochtend te zoeken naar het knopje ‘kortingscodes’, ik kan het niet vinden. Het staat niet onder marketing bij mij.. wie kan mij helpen? Groetjes Roxanne

Reputatie 5
Badge +7

Bij mij staat hij wel onder marketing. Heb je marketing wel uit geklapt?

Badge

Ja, ik heb er staan: statistieken, nieuwsbrief, google diensten, adverteren, social media, beoordelingssites 

wat gek dat hij bij mij niet staan...

Reputatie 5
Badge +7

Raar moet eigenlijk na nieuwsbrief staan.
Misschien heb jij een ander abonnement? Ik heb pro

Badge

Ik heb ook pro. Ik zal ze anders wel even een mail sturen en hopen dat het morgen opgelost kan worden

Reputatie 7
Badge +11

Voor mij persoonlijk had deze verandering ook niet gehoeven. Het ziet er allemaal wat mooier uit, Dat is leuk misschien als je een webshop aan het starten bent. Maar als je al jaren met het oude menu werkt en alles goed kunt vinden. Ik had liever de tijd en geld in techniek gestoken. Daar is voor de bestaande klanten nog erg veel winst te behalen. 

Reageer