Het is GA4 maand bij MWW. Heb je vragen over GA4? Stel ze hier

• 11 May 2023
  • 12 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

De maand mei staat in het teken van Google Analytics 4 (GA4)📈 Dit is niet geheel toevallig, aangezien Google stopt met de huidige Google Universal en we allemaal over moeten naar de vernieuwe GA4 versie. Dit zal even wennen worden. Veel vertrouwde informatie staat net ergens anders en je ziet opeens meer informatie😱 Vandaar dat wij deze hele maand jullie meenemen in de wondere wereld van GA4, zodat jullie in juli niet voor verrassingen komen te staan🙏 In februari hebben we jullie gevraagd welke onderwerpen er behandeld moeten worden. inmiddels staan de volgende 2 onderwerpen live

1. Je webshop laten groeien met behulp van data
  2. Rondleiding door het dashboard van Google Analytics 4 

Zodra het nieuwe blog klaar staat, wordt deze toegevoegd aan dit topic.

Je hebt ongetwijfeld vragen over GA4. Stel deze hieronder 👇 Wij zorgen er samen met Jairo van Phanum voor dat alle vragen worden beantwoord. 

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Tante Kaartje Ik denk dat je hier iets aan hebt: 

Reputatie 5
Badge +7

Paar vragen heb ik op dit moment.
Waarom blijft hij aangeven dat ik mijn instellingen niet heb afgerond?
Onderstaande krijg ik te zien als ik erop verder klik.

Bij Rapporten → Gebruiker → Demografie → Overzicht zeggen ze dat je kan zien wat het geslacht is, Leeftijd en Interesse, maar daar staat bij ons niks. En als ik rechts op het driehoekje druk met uitroepteken zegt hij dit:

Drempelwaarde toegepast

Google Analytics heeft een drempelwaarde toegepast op deze kaart en toont de gegevens alleen als ze voldoen aan de minimum drempelwaarden voor verzameling.

Heb ik dan iets niet goed staan bij de instellingen?

Een van de beste landingspagina's is uitleg over elastiek knopen. https://www.humiezbeads.nl/c-2167424/elastiek-knopen/ Hier heb ik dan een link ingezet naar ons elastiek. Maar is het dan slimmer om de artikelen onder zo'n uitleg te zetten of toch gewoon alleen de link?

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez Uit de screenshot die je meestuurt kan ik opmaken dat je op dat moment nog in Google Universal aan het werkt bent, vandaar de melding. Als het goed is kun je ook switchen naar het GA4 account. Kun je eens klikken op ‘humiez beads ingericht’ en kijken of je daar jullie GA4 account ziet staan? De andere 2 vragen gaan we doorgeven aan Jairo. Hij zal eind deze maand, alle vragen op de community beantwoorden. @kralenstulpje Dit geldt ook voor jouw vraag. 

Reputatie 3
Badge +2

Beste Ebbe,

Bij inzichten heb ik geen inzichten staan.

Bij demografie heb ik geen gegevens staan, bijvoorbeeld niet bij gebruikers per Gender, gebruikers per leeftijd en gebruikers per interesse, weten jullie hoe dit kan? Jullie kunnen van MWW in mijn analytics.

Groetjes Esther de Jonge https://www.kralenstulpje.nl/

Reputatie 5
Badge +7

Bij deze zegt hij dat ik nog in de bovenste (dus niet GA4) zit
Maar als ik gewoon naar analytics ga zit ik in de onderste en dus wel GA4

Maar als ik bij de bovenste op de onderste naam klik en verder ga kom ik hier en dan kan ik niet verder 

Badge +1

Hoe kan ik zien of ik al GA4 heb? Als ik jullie stappenplan volg om naar GA4 te gaan, zie ik geen “GA4 instelassistent” staan. Dus ik loop dan vast…

Alvast bedankt.

Reputatie 2
Badge +3

Ik zie geen leeftijd overzicht, zoals in voorbeeld van Rick bij demografische gegevens.Ik zit wel in G4.

Badge +1

Ik heb de tip gekregen om te kijken op welk zoekwoord de gebruikers op mijn site binnenkomen, maar ik kan geen property vinden in Analytics GA4 die dit vastlegt. Ik vond nog een oude blog van iemand uit 2012 die dit in de oude analytisch uitlegde, maar daar hebben we nu natuurlijk niets meer aan :-)

Badge +1

Zeker weten! Bedankt!

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb nu google  Analytics GA4 maar het staat niet goed gekoppeld aan mijn oude google ads campagnes.

Kan er iemand met mij meekijken wat ik niet goed gedaan heb.

groetjes,

Ingrid

Reputatie 3
Badge +4

Voorheen kon ik bij ‘Realtime’ meekijken op welke pagina's mijn bezoekers zaten en volgen of er orders aankwamen. Naar mijn idee kan ik dat met GA4 niet meer exact volgen. Of moet ik dan ergens anders zijn @Ebbe?

Reputatie 2
Badge +3

@Georgette Via het ‘Realtime’ rapport zou je de gebruikers van de afgelopen 30 minuten (per minuut) moeten kunnen zien. Als je het specifieker van één gebruiker zou willen zien, dan kun je er ook voor kiezen om de ‘Moment opname van een gebruiker te tonen’. Vanuit daar krijg je precies te zien welke stappen een gebruiker van je webwinkel neemt/heeft genomen.

Mvg,

MWW

Reageer