Gezocht: testers voor de vernieuwde template instellingen

• 31 August 2021
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2778 reacties

Zoals eerder al aangekondigd via e-mail, zijn we momenteel bezig met het makkelijker maken van de vormgeving in je winkel. De eerste stap is het verduidelijken van de template instellingen. Waar het nu nog een speurtocht kan zijn om dat ene kleurtje aan te passen, moet het straks een heel stuk logischer en duidelijker zijn. Zodat je weer sneller aan de slag kunt met ondernemen. 

Morgen - 1 september - gaan we het eerst intern bij MWW testen. Als daar niks uit komt willen we dit donderdag 2 september met een aantal klanten testen. 

Het doel van het testen is om eventuele bugs op te sporen :spy: Wil jij meehelpen met het testen en heb je donderdag tijd, laat het mij dan weten. Je kunt de hele dag testen, dus ook in de avonduren, zolang je bevindingen vrijdag binnen zijn:thumbsup:

Je kunt mij een DM sturen of een reactie onder dit bericht plaatsen. 

Groet,
Ebbe

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Ebbe :Zet mij maar op de lijst voor testen

Badge

Zoals eerder al aangekondigd via e-mail, zijn we momenteel bezig met het makkelijker maken van de vormgeving in je winkel. De eerste stap is het verduidelijken van de template instellingen. Waar het nu nog een speurtocht kan zijn om dat ene kleurtje aan te passen, moet het straks een heel stuk logischer en duidelijker zijn. Zodat je weer sneller aan de slag kunt met ondernemen. 

Morgen - 1 september - gaan we het eerst intern bij MWW testen. Als daar niks uit komt willen we dit donderdag 2 september met een aantal klanten testen. 

Het doel van het testen is om eventuele bugs op te sporen :spy: Wil jij meehelpen met het testen en heb je donderdag tijd, laat het mij dan weten. Je kunt de hele dag testen, dus ook in de avonduren, zolang je bevindingen vrijdag binnen zijn:thumbsup:

Je kunt mij een DM sturen of een reactie onder dit bericht plaatsen. 

Groet,
Ebbe

Hoi Ebbe, 

Je mag leukstekadootjes.nl gebruiken hoor. Ik heb alleen in de ochtend een afspraak, maar is Brigitte er bij eventuele vragen. 

Groetjes, 

Maria

Badge

@Ebbe leuk als je nog iemand nodig heb?

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe leuk als je nog iemand nodig heb?

Het zijn er nooit teveel. Leuk dat je wilt testen. Morgen gaan we beginnen. Jullie horen van mij. 

Reputatie 7
Badge +16

@Windsurfer @LeuksteKadootjes @Priscilla Bechan Ik heb de nieuwe template instellingen bij jullie geactiveerd. Deze zijn te bereiken via vormgeving/template instellingen. Als je velden gaat aanpassen, kopieer dan eerst de kleurcode, zodat je deze terug kunt plakken. Mocht je iets tegenkomen waarvan je denkt dat het niet helemaal lekker loopt, laat dit dan mij weten. Dat mag in een DM of een reactie op dit bericht. 

Waar we op letten is het volgende:

• Het aanpassen van een veld heeft invloed op de vormgeving van het element dat je verwacht in de webwinkel.
  • De (fout)meldingen die getoond worden zijn logisch en verwacht je ook. 
    • Als je een veld leeg laat krijg je een correct foutmelding te zien.

• Als je een veld leeg laat krijg je te zien dat de kleur ‘automatisch’ is ingesteld? Dit betekent dat de kleur transparant is.

• Controleer verschillende bestandsformaten (.jpg, .png, etc.) Voor het uploaden van een afbeelding en kijk of je de juiste foutmelding krijgt.

Succes met testen en ik zie jullie bevindingen graag tegemoet. 

Groet,
​​​​​​​Ebbe

Badge

Over het algemeen ben ik heel blij met deze nieuwe versie. Is naar mijn mening duidelijk. 

Maar loop toch tegen wat kleine dingen aan. 

Bij de meeste velden veranderd wel op de website wat ik verwacht.

- Alleen de achtergrond van het logo kan ik nergens aanpassen. Was eerst wit en nu paars. Hoe ik dat heb gedaan? Hoe ik het oplos?

- Ik heb ook een favicon toegepast en geüpload maar als ik nu kijk zie ik niet de afbeelding terug bij favicon. Wel in de balk maar niet in vormgeving. Dat vindt ik persoonlijk jammer. Als klant kan je dan gaan twijfelen of het wel of niet goed gegaan is met uploaden. 

-Ik heb een header afbeelding geüpload die ik al meerdere malen heb verwijderd maar steeds terug blijft komen. 

- Ik zou ook graag zien hoe groot de afbeeldingen kunnen worden van een product 

Voor het tweede punt. 

Ik heb verschillende bestandsformaten geprobeerd (alleen jpg en png werk op mijn tablet op het moment dus kan even geen andere bestandsformaten testen)

Ik heb geen foutmeldingen gekregen als ik een veld leeg laat. Maar zie wel transparant staan. 

Conclusie. Dit is een verbetering en zo ook gemakkelijker om aanpassingen te maken aan de website. 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. 

Groetjes, 

Priscilla 

Reputatie 7
Badge +16

@Priscilla Bechan Super, bedankt voor de feedback! Ik ga dit verwerken en met het developmentteam delen. Het probleem rondom de favicon kan ik bevestigen dat dit een bug is.

Heb je nu nog iets in je webshop staat dat aangepast moet worden, maar niet lukt? Als dat zo is dan kan ik de nieuwe instellingen uitzetten. Laat maar weten.

Groet,

Ebbe

Reageer