Gepland onderhoud (3 op 4 april): e-mail en webmail

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

141 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik had ook een mailtje van maandag vanochtend ontvangen.
En op dit moment was er ook weer vertraging van ongeveer anderhalf uur...

Als het werkt dan gaat het goed maar soms valt het ineens stil en komt er een paar uur niets waarna alles weer werkt en de oudere mailtjes langzaam binnenkomen.

Behalve met bestellingen van mww. Die komen altijd gewoon binnen waardoor het soms niet meteen opvalt.
Maar ik heb bijvoorbeeld geen mailtjes gekregen dat er een reactie op het topic was weer….

Mail is bijna onmisbaar en iedereen (niet alleen hier) is gewend om berichtjes direct te ontvangen.
3 uur vertraging en helemaal zonder melding van een storing is eigenlijk niet acceptabel.

En ik begrijp incidenten als geen ander. Maar dit begint langzaam structureler te worden en is niet meer een enkel incident.

Reputatie 7
Badge +16

We zijn bezig met het schrijven van een oplossing. Om deze oplossing door te voeren, gaan we maandag 22 mei, van 22.00 tot 00.00 op onderhoud. Meer informatie vind je op de statuspagina

Reputatie 6
Badge +5

Da's fijn om te horen Ebbe.
Want
1: het probleem is dus daadwerkelijk onderkend en
2: jullie gaan er iets aan doen!

Reputatie 5
Badge +6

Heel fijn! Dankjewel @Ebbe !

Badge +1

Hopelijk de oplossing van het probleem 🤞🏻succes!!

Reputatie 4
Badge +6

Misschien kunnen jullie ook eens kijken naar het doorsturen van de mail naar een ander adres, soms werkt het en soms werkt het niet. #lastig

Reputatie 6
Badge +5

@Ebbe Ik kan niet wachten op dit onderhoud want het is maandag en het is weer niet goed 😔

Ik zit te wachten op een mailtje wat eigenlijk al binnen zou moeten zijn...Dus ik doe een test…

Yup. Mail die ik naar mezelf komt niet binnen. Een bol bestelling komt niet binnen (en dus het mailtje dat ik verwacht zal waarschijnlijk ook al verzonden zijn)

Het is op een punt gekomen, dat ik mijn mail niet meer (helemaal) vertrouw. Dat is echt geen fijn gevoel….

Badge +1

@Ebbe Kunnen jullie deze mail adressen een ban geven?
Heb ze al wel geblokkeerd op alle mogelijke manieren, maar het is gewoon erg vervelend, onnodige mail die onnodig benodigde ruimte op jullie server gebruiken.
Ruimte die beter gebruikt kan worden voor de bestellingsmailtjes.

Mail@lordland.info
Mail1@lordland.info
Mail2@lordland.info
Mail3@lordland.info

De mail functioneerd niet zoals het moet behalve voor deze irritante mensen die niets beters te doen hebben dan klakkeloos adressen in te typen.

Reputatie 6
Badge +5

Het is echt random hoe het binnenkomt 😓
Ik heb mezelf 4 mailtjes gestuurd. Mail 1 en 3 zijn binnen…..
Bol bestelling inmiddels ook.

Maar de standaard mail van 12:00 uur weer niet. Ik weet gewoon niet meer wat wel en niet is binnengekomen.
Dit is echt superfrustrerend. Nu moet ik mijn leverancier een bericht gaan sturen of hij de bestellijst naar mijn hotmail account kan sturen….hoe professioneel wil je het hebben.

Sorry als ik spammerig (niet zo erg als die lorland gasten) maar ik word er echt helemaal gestoord van. Dit is de 4e maandag achter elkaar dat dit gebeurt….. ….. ………

…..

Badge +1

Het is echt random hoe het binnenkomt 😓
Ik heb mezelf 4 mailtjes gestuurd. Mail 1 en 3 zijn binnen…..
Bol bestelling inmiddels ook.

Maar de standaard mail van 12:00 uur weer niet. Ik weet gewoon niet meer wat wel en niet is binnengekomen.
Dit is echt superfrustrerend. Nu moet ik mijn leverancier een bericht gaan sturen of hij de bestellijst naar mijn hotmail account kan sturen….hoe professioneel wil je het hebben.

Sorry als ik spammerig (niet zo erg als die lorland gasten) maar ik word er echt helemaal gestoord van. Dit is de 4e maandag achter elkaar dat dit gebeurt….. ….. ………

…..

Nee hoor begrijp je volkomen, ik heb de info mail alleen voor mww maar ik kijk geregeld extra in mijn order overzicht.
Dubbel werk wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, puur omdat je op de mail idd niet meer kan vertrouwen.
Ik hoop altijd maar dat de mail werkt zodra ik in contact sta met klanten…….
Hier kwam de test mail wel meteen binnen gelukkig na het lezen van jouw berichtje, dat maakt die spam mail nog irritanter omdat die er dus wel doorkomen.

Reputatie 6
Badge +5

Tja….De leverancier heeft nu de bestellijst (een tekstfile met een paar linkjes, niets bijzonders) naar mijn hotmail gestuurd en die kwam direct (!) binnen. Met een cc naar mijn info adres en die kwam nu ook binnen.

Maar diezelfde mail is ook om 10.30 gestuurd zo blijkt. En die is nog niet binnen.

En geen enkele reactie van mww, dat er iets aan de hand is...Ik ben echt niet gek of zo

Reputatie 7
Badge +16

De mail had inderdaad, net als vorige keer, een restart nodig. Deze is net uitgevoerd. Als het goed is moet de mail nu weer binnenkomen. Vanavond is het onderhoud om dit issue op te lossen. 

Reputatie 6
Badge +5

Ja dat klopt @Ebbe . Ik heb nog niet alles binnen maar nieuwe komen nu weer normaal binnen. De oude nog niet allemaal. Toch zou je denken, dat als dit al 3 keer eerder op maandag is gebeurd, je het nu preventief al zou doen of er tenminste bovenop zou zitten en of een melding van zou maken op de status.myonlinestore.com.

Dat scheelt een hoop frustratie.

Reputatie 7
Badge +16

Het onderhoud is succesvol afgerond. We blijven het monitoren of het onderhoud zijn vruchten heeft afgeworpen. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik vind toch dat ik even wat moet melden. Meestal sta ik redelijk vooraan in het melden als er wat mis is 😁 dus moet ik dat ook doen als er wat goed is (Bij mij).

Afgelopen maandag was de eerste maandag in een aantal weken dat er geen vertraging na 10.00 - 10.30 optrad in de mail. Omdat het ook Pinksteren was wilde ik gisteren even afwachten. (en ook de testmailtjes kwamen goed op tijd binnen)

Maar bij mij lijkt het er in ieder geval op alsof het onderhoud zijn vruchten heeft afgeworpen!

Als het aanstaande maandag opnieuw goed gaat dan ben ik overtuigd. 😎

Dus dank !

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb weer mail issues.

De mail is continu aan het ‘vernieuwen’ 
Dat duurt meer dan een minuut en meer dan 1 berichtje verplaatsen levert een ‘serverfout’ op.

Dit is al meer dan een uur aan de gang en ik kan niet (normaal) mailen. Heb ook een bericht aan support gestuurd maar omdat dit via mijn hotmail gaat, doe ik het ook even hier.

Het meest bijzondere is dat in mijn 2e webwinkel ik geen vertraging ondervindt.
Dus wellicht heeft 1 van de mailservers er even wat minder zin in?